Consumentenbond.nl

Welk alcoholvrij witbiertje of weizen is het lekkerst?

• 3 juli 2019
  • 12 reacties
  • 2447 Bekeken

In 2018 werd er maar liefst 5 keer zo veel alcoholvrij bier gedronken dan in 2010. Kortom, alcoholvrij bier is in trek. Je vindt tegenwoordig ook alcoholvrije speciaalbieren in het schap en aan de tap, zoals witbier en weizen. Maar lijken ze een beetje op het alcoholische origineel en zijn ze ook lekker?

In ons gratis artikel lees je welke alcoholvrije witbiertjes en weizen het hoogste scoren volgens bierexperts.

Wat bestel jij op het terras deze zomer?

12 reacties

A. U zult mij nooit op een terras zien

B. Alcoholvrij bier is geen bier: het is bier geweest. (Zo werd het door iemand geformuleerd in een blad dat ik onlangs las).
Reputatie 7
Badge +6
Met dit hete weer krijg ik veel dorst en dan vind ik koud bier het lekkerst. Liefst met condens aan de zijkant. Ik kom bijna niet op een terras, ik vind het bier daar veel te duur. Hooguit een Duits terras want daar krijg je ein mass hella oder dunkel. Dan staat er een liter bier voor je neus en boven de 1 liter streep begint pas het schuim. Ik begrijp er nog steeds niets van dat ze in Nedeland met die kleine glaasjes komen, fluitjes van 20 centiliter met de helft schuim, amper een slok. Die zijn aan mij niet besteed. Als ze nij op het terras willen lokken gaat dat toch zeker 5 keer groter moeten zijn en met de glimlach.

Ik haal mijn bier in de supermarkt en de Aldi heeft altijd Bavaria alcoholvrij. Het Kordaat bier van de Lidl vind ik heel goed smaken en kost amper €1 per liter. Ik koop altijd die halve liter blikjes. Ik heb graag een rijtje bier van verschillende merken koud in de koelkast staan. Ik vind de alcoholvrij minder lekker dan gewoon bier. Ik vraag me soms of of ze het expres anders laten smaken omdat ze het gewone bier dan minder verkopen.

Ik kwam in de supermarkt wel witbier tegen maar geen alcoholvrij en ook geen weizen. Daar zal ik nu eens op letten. Ik kan daar nu dus niks over zeggen.
Hier aan de grens met Duitsland wonen wij in een bierparadijs: eerste klas echt bier vanaf €0,58 per liter. Verder allerlei superbieren die enkele eurocenten per liter duurder zijn (=ietsje minder goedkoop).

Zum Wohl! ☺
Reputatie 7
het lijkt me lastig om het beste bier te vinden, smaken verschillen nogal, de één houdt van zoet, de ander van bitter, de volgende kan alleen denken aan Youp en Buckler dus die probeert het niet. Ik drink zelden bier maar ik heb er een paar geprobeerd, merken weet ik niet, ze waren goed te drinken en niet alleen alcoholvrij maar ook calorie-arm.
Het lijkt me lastig om het beste bier te vinden...
Het hoeft ook niet "het beste" te zijn. Als het bevalt, dan is het goed. ☺
Badge +6
Ik heb gisteren de Wieckse Witte 0.0% geproefd: ik vond 'm lekker! Zeker niet te zoet en lijkt op het origineel! 🍻
Alcohol vrij bier - alcohol vrije borrel. Deze benaming verdienen beide producten niet. Ze hebben met bier en borrel niets meer te maken. Net zoals men trouwens over 'witte' chocolade spreekt. Dat is dan een product dat met chocolade niets te maken heeft. Voor mij zijn dat alcohol vrije dranken en witte snoep.😊
Gelukkig maar dat smaken verschillen, ikzelf ben dol op weizen danwel weissbier. Het smaakt beter dan witbier. En met dit mooie weer drinkt het heerlijk weg. Lees ik dus net dit artikel terwijl ik aan een Franziskaner alkoholfrei zit. Had ik dus inderdaad per toeval de juiste keuze gemaakt. Want hier in het grensgebied kun je allerlei lekkers vinden, is het niet bij de plaatselijke supermarkt dan wel in de Duitse. Ik blijf verschillende proberen.
En @Léonz ; als je iets wilt proberen koop dan eens een König Ludwig, heerlijk vol en romig.
Ik drink geen alcohol (meer), maar een alcoholvrij pilsje vind ik wel lekker. (Mits die 'ijs en ijskoud' is....)
Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar Wieckse Witte 0.0 en Heineken 0.0. Benaderen voor mij qua smaak het best de smaak van 'gewoon' bier.
En @Léonz ; als je iets wilt proberen koop dan eens een König Ludwig, heerlijk vol en romig.
Dank u voor de tip.

Vaker tegengekomen, maar nog nooit geprobeerd.
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben niet zo' n liefhebber van bier en drink het alleen als het erg warm is en ik erge dorst heb. Dat betekent dat alcoholvrij bier voor mij nagenoeg gelijk staat aan limonade en dat drink ik absoluut niet, bijna uit principe niet. Dat soort 'bier' zal ik dan ook nooit kopen of op een terras ( waar we sowieso al bijna nooit komen) nooit bestellen zullen.
Ik vind Rose Hoegaarden het aller lekkerst. helaas is het niet overal te krijgen

Reageer