Consumentenbond.nl

Welk gehakt koop jij?

• 11 januari 2017
  • 33 reacties
  • 794 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Wij zijn bezig met een onderzoek naar de hoeveelheid vet in gehakt. Wist je dat mager gehakt maximaal 15% vet bevat? We zijn benieuwd waar jij op let als je gehakt koopt.

Is het vetgehalte in het gehakt van belang voor jou of let je vooral op de prijs? Vertel het ons in je reactie en draag bij aan ons artikel in de Consumentengids van april.

Welk gehakt belandt in jouw winkelmandje? Laat het weten in de reacties!

33 reacties

Rundergehakt. altijd, t liefst van de keurslager, dan weet je wat je krijgt. Komt weinig vet en vocht vanaf. Als ik hamburgers maak draai ik zelf gehakt van Riblappen. nog minder vet. Voor de hamburger doe ik er dan gerookte spekblokjes in. Is wel weer vet.
​​Áls ik het koop, is het biologisch rundergehakt en het liefste magere. Heel af en toe kip of lamsgehakt.
Ik koop meestal biologisch runds-varkensgehakt.
Ik koop meestal biologisch runds-varkensgehakt (gemengd gehakt)
Rundergehakt gehaald bij een boer die liefde heeft voor koeien en deze goed behandelt en verzorgt. Laat af en toe eentje slachten en dat gehakt koop ik dan weer. Mager, smakelijk en diervriendelijk. En niet extra duur (3 euro per pond) .

Wij zijn bezig met een onderzoek naar de hoeveelheid vet in gehakt. Wist je dat mager gehakt maximaal 15% vet bevat? We zijn benieuwd waar jij op let als je gehakt koopt.

Is het vetgehalte in het gehakt van belang voor jou of let je vooral op de prijs? Vertel het ons in je reactie en draag bij aan ons artikel in de Consumentengids van april.

Stem op de poll: welk gehakt belandt in jouw winkelmandje?

Geplaatst door Linda op Jan 11, 2017.
Ik koop altijd bio rundergehakt. Jammer dat ik nog nergens mager bio rundergehakt heb ontdekt. Dat heeft mijn voorkeur.
Ja, jammer dat de optie biologisch gehakt er niet bijstaat. Als je lid bent van de consumentenbond behoor je toch tot de bewuste kopers van artikelen?
Inderdaad hoort bio gehakt zeker thuis in het overzicht. Het is volgens mij in elke supermarkt te koop, is duurder maar wel betaalbaar. Misschien heeft de consumentenbond een goede reden waarom ze dit niet hebben opgenomen in het overzicht. Weet iemand waar ik bio MAGER rundergehakt kan kopen?
ik koop uitsluitend biologisch vlees, dus ook gehakt.

Op de prijs let ik niet, omdat ik niet vaak vlees eet
Altijd biologisch gehakt.
Als ik gehakt eet is het van de vegetarische "slager"
Altijd biologisch rundergehakt (AH). Minder antibiotica en groeibevorderaars! Maar niet elke dag vlees en veel afwisseling!

Robert
Ik koop ook uitsluitend biologisch vlees en dus ook biologisch rundergehakt. Veel meer keus is daar doorgaans niet in, maar dat hoeft in dit geval ook niet omdat ik geen (te vet) half-om-half gehakt zou kopen. Jammer dat deze optie er niet bij stond
Ik koop altijd biologisch (3 sterren) gehakt, meestal rund, soms varken of half-om-half. Gewoonlijk bij Hoogvliet, soms bij Lidl of AH.
Badge
Gehakt is 60/40 rund/varkens, de rest heeft andere benaming,

je kan natuurlijk ook bief malen voor hamburgers maar ik noem dat geen gehakt.

oud slager.
Beetje een luxe-poll. Wie het zich kan veroorloven om te letten op zaken als vetgehalte, speciaal gehakt (qua vlees), etc., etc. die zou dat kunnen doen.Vergeet echter niet dat er genoeg mensen zijn die deze luxe niet hebben en sec zullen gaan voor het goedkoopste. E.e.a. geldt ook voor de "kiloslager" b.v. met kip en anders vlees. Als je in het huishouden dubbeltjes moet omkeren, ben je heel erg blij met die kiloknallers.Dus aan deze poll doe ik niet aan mee.
Wij eten bij voorkeur schapen gehakt. Dit kopen wij Marokkaanse slager voor minder dan €10 per kilo. Dit voor ons ter plekke gemaakt en is dus zonder toevoeging van extra water, zoals bij de Nederlandse gehakt meestal gebeurd. Bij het bakken komt er dus ook geen water vrij zoals we wel gewend zijn bij runder en varkens gehakt van de AH en de Jumbo.
Reputatie 1
Badge
Ik eet gewoon vegetarisch. Is voor alles en iedereen het beste.
Wij kopen (bijna altijd) 1/2 om 1/2 gehakt. Rund om varken. Je moet tegenwoordig goed opletten want soms ligt er gemengd gehakt en dan is het veel meer varken dan rund.
Zoals velen ook voor mij alleen biologisch rundergehakt of biologisch half om half. Als antwoord op de diverse opmerkingen aangaande mager biologisch gehakt: dat koop ik bij Jumbo, voor mij is dat in Goes, maar misschien geldt dat ook voor andere Jumbo's.
Eh.... helemaal geen gehakt! Of jawel.. veganistisch 'gehakt'. Geen dierenleed, weinig tot geen vet 🙂
Rundergehakt. Uit ervaring kiezen we voor gehakt van de keurslager, die heeft gewoon de beste kwaliteit. Weinig vet en het ruikt ook goed.
ik koop alleen biologisch vlees. Naar het vetpercentage heb ik echt nog nooit gekeken. Ik ga er vanuit dat een biologische koe ook een stuk minder vet is dan een koe die niet kan bewegen. Varkensgehakt heb ik nog nooit gekocht.
Badge +1
Biologisch kipgehakt, als het in de aanbieding is (bij EkoPlaza). Heel soms rundergehakt. Het vet maakt me niet uit, in biovlees zitten geen medicijnresten (die doorgaans in het vet opgeslagen worden). Maar ook heel vaak geen vlees.

Reageer