Welk kletsplaatje heb jij gezien? Deel hier misleidende etiketten

• 11 September 2014
  • 136 reacties
  • 4723 Bekeken

Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

136 reacties

En er is ook plenty onderzoek gedaan waaruit blijkt dat aspartaam wel degelijk schadelijk is.Overigens is het geen geheim dat veel onderzoeken door de fabrikanten zelf gesponsord worden.Het grappige is dat de link waar u naar verwijst op wikipedia melding maakt van de formaldehyde. En als u had doorgeklikt dan had u zelf kunnen lezen dat formaldehyde schadelijk en bewezen carcinogeen is.

Wat valt daar aan uit te leggen, dat kunt u opzoeken. Er is plenty onderzoek gedaan en de uitkomst is dat het gebruik Aspartaam geen probleem is. Daarom wordt het ook gewoon gebruikt, wat heel merkwaardig zou zijn als je er kanker van zou krijgen. Let wel, ik sluit discussies over het gebruik van zoetstoffen in relatie tot obesitas heel expliciet uit want daar is wat mij betreft het laatste woord zeker nog niet over gezegd maar goed, daar hadden we het dan ook niet over.

U roept dat iets kletspraat is, maar legt niet uit waarom dat dan zo is.Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar aspartaam, dus ik zie niet zo goed in wat er precies kletspraat is?

Geplaatst door e-bakker op Mei 13, 2016.

Geplaatst door A. Deen op Mei 13, 2016.
Laat u nu bewust het woord wetenschappelijk achterwege? Heel terecht overigens. Er is op internet inderdaad voldoende "informatie" te vinden waaruit zou moeten blijken hoe kankerverwekkend aspartaam is, evenals de gevaren van wifi straling, het verband tussen vaccinatie en autisme en het feit dat evolutie niet bestaat en de aarde 10.000 jaar oud is. Dat alles heeft echter niets te maken met wetenschap. Verder is het als altijd, ik kan het geloof er niet bij geven en ú mag gewoon geloven wat ú wil.

En er is ook plenty onderzoek gedaan waaruit blijkt dat aspartaam wel degelijk schadelijk is.Overigens is het geen geheim dat veel onderzoeken door de fabrikanten zelf gesponsord worden.Het grappige is dat de link waar u naar verwijst op wikipedia melding maakt van de formaldehyde. En als u had doorgeklikt dan had u zelf kunnen lezen dat formaldehyde schadelijk en bewezen carcinogeen is.

Geplaatst door e-bakker op Mei 16, 2016.
Ik vraag mij af of dit echt 100% natuurlijk is zoals het etiket claimt.. zie de suiker bolletjes

Heerlijke vanillevla en vanilleyoghurt zonder ook maar ENIG druppie vanille... de enige vanille die er in zit is dan waarschijnlijk de 'natuurlijk aroma'. Maar geef toe: dit is natuurlijk PUUR misleiding!!! (van Melkan)

Lekker, een jam met 100% fruit en geen toegevoegde suikers. Ook boven op de deksel met koeieletters: 100% fruit. Echter op het etiket: bereid met 50% vruchten per 100 gram. Geen idee waar de andere 50% fruit gebleven is. Misleidend!
Badge +1
Hartelijk dank aan iedereen die hier voorbeelden heeft gedeeld! Wat een bonte verzameling als je ze zo op een rijtje ziet en wat is er nog veel werk aan de winkel.

Voor wie het nog niet gezien heeft: de Consumentenbond heeft weer nieuwe voorbeelden van fruitmisleiding onder de loep genomen. Je vindt ze hier. De reacties van fabrikanten zijn soms opmerkelijk.

De Consumentenbond blijft zich ook komende tijd bezighouden met misleiding op het etiket. Tref je iets geks aan op een etiket, zet het op de foto en deel het met ons.
Ik was op zoek naar een keer een ander drankje voor m'n zoon van 1. In deze kruidenthee is geen kruid te bekennen en de appel paste niet meer op het plaatje denk ik.

Hoewel enigszins misleid zie ik toch ook de humor wel in van een zojuist gekochte Engelse jam bij Lidl. Het merk luidt HATHERWOOD en het betreft "lemon marmelade with fine lemon peels". Aan de zijkant van de met vreugde gekochte pot zie ik een logo met de Engelse vlag. Dus hoera! Thuis gekomen lees ik echter enige kleine lettertjes onder de Engelse tekst "Produced in Germany". Ja, ja. Ik begrijp nu volledig de uittreding van de Engelsen uit de EU.

Jules van der Werff
Levi's labelt spijkerbroeken met klassiek ogende lederen plakkaten waarop te lezen valt dat deze jeans 'original riveted' is, uit 'San Francisco, Cal.', uiteraard 'patented in US, May 20, 1873', van '100% Cotton Made in USA'. Wat alleen in de klein lettertjes op de binnenkant staat, is dat het ding ergens in Haiti of Egypte geproduceerd is, en wat ze helemaal niet vermelden is dat de stof tegenwoordig veel en veel dunner is dan vroeger, en dat kwaliteitscontrole is wegbezuinigd. De laatste Levi's die ik kocht viel na een enkele wasbeurt al uit elkaar...
Reputatie 2
Badge +2
Sinds ik weet dat ik een gluten-intolerantie heb, verbaas ik me vreselijk over allerlei producten. Waarom zit er bijvoorbeeld in mayonaise tarwe, of in ketchup? In drankjes, jus, slasaus, snoepjes, ijsjes enzovoorts. En terwijl er ook andere merken zijn die dat niet hebben, dus het hoeft niet.
Even een heel ander product; Kruidvat Intiem Vloeistof. Claimt een pH van 3,5 te hebben. Een snelle lakmoestest leer dat deze pH ruim 5 is.Vooral voor vrouwen met een gevoelig milieu is dit veel te hoog (pH 4 is goed)! Deze pH werkt zelf infecties in de hand! Niet alleen is dit dus misleidend, het berokkent ook nog eens lichamelijke schade. En dat is toch behoorlijk kwalijk. Dit is reeds aangekaart bij de kruidvat, ben benieuwd naar de reactie.
In een bakje tonijnsalade ,gekocht bij de Lidl, blijkt helemaal geen tonijnsalade te zitten, maar kabeljauwpoeder......

Mona intense vla .........pure chocolade. blijkt dat er 1 % chocolade in zit.

Mona........daar wordt je blij van.��

Reputatie 5
Badge +7
Omdat fabrikanten nog steeds hun best doen de kleine lettertjes te verhullen met mooie afbeeldingen, besloten wij een paar fabrikanten maar eens te bellen... Kijk en luister mee in het filmpje! We zijn benieuwd wat je ervan vindt!

Reputatie 2
Badge +2
Deze is ook aardig: ik zie geen kippenvlees in de kip-satekroket:

Fijn zo'n etiketje op een Pharox-lamp van Lemnis: 35.000 branduren / 25 jaar (bij 4 uur per dag). Lamp was dus binnen 2 jaar kapot. Laat je je schemerlamp 24 uur per dag aan, dan zit je in 2 jaar op 17.500 branduren: zeg maar de helft. De verpakking is geduldig.

Fijn zo'n etiketje op een Pharox-lamp van Lemnis: 35.000 branduren / 25 jaar (bij 4 uur per dag). Lamp was dus binnen 2 jaar kapot. Laat je je schemerlamp 24 uur per dag aan, dan zit je in 2 jaar op 17.500 branduren: zeg maar de helft. De verpakking is geduldig.

Geplaatst door G. de_Boer op Okt 23, 2016.

Wij testen ook op de levensduur, en deze lamp krijgt daarbij de score 9,5 op Levensduur en schakelbestendigheid. Toch heeft u hier een slecht exemplaar aangetroffen, en het motto is dan ook: met de bon en kapotte lamp terug naar de winkel! U kunt een nieuw exemplaar eisen.
Reputatie 1
Badge +1
Bij Jumbo verkopen ze allerhande plastic zakken. O.a. voor in de afvalbak in de keuken; pedaalemmer-formaat, maar ook grotere. Sinds kort ook zgn bio-zakken, die van zichzelf oplossen samen met het afval. Echt een uitvinding, zou je denken!

Maar als je de je houdt aan de voorwaarden voor het gebruik blijft er niks over van het toch wel geweldige nut en zorg voor het milieu.

Die 14 dagen is natuurlijk geen punt, maar het wordt al anders als je de koffiedik uit de espresso wil klopppen. Dat moet dan eerst een poosje ergens anders bewaard worden. Nóg een afvalbak erbij? Nou, nee. Liever niet en dus wordt de huidige afvalbak er een zonder bio-zak.

En of het nog niet mooi genoeg is moet al het natte afval ook eerst uitdruipen. Was keukenafval al niet per definitie nat? Of moet er nóg en bak bij?

Kortom, na de eerste bio-zak stond er al een laagje water onderin de bak. En bij de tweede viel de hele onderkant met koffiedik en schillen uit de zak en over de keukenvloer. Leuk, hoor. Je moet tenslotte wat over hebben voor een beter milieu.

Maar je kan ook zeggen dat de fabrikant wat onbezonnen en te vroeg zijn product in de markt gezet heeft... Hij kletst maar wat.

Met vriendelijke groet,

J. Westerop

Geplaatst door G. de_Boer op Okt 23, 2016.

Wij testen ook op de levensduur, en deze lamp krijgt daarbij de score 9,5 op Levensduur en schakelbestendigheid. Toch heeft u hier een slecht exemplaar aangetroffen, en het motto is dan ook: met de bon en kapotte lamp terug naar de winkel! U kunt een nieuw exemplaar eisen.

Geplaatst door Erik op Okt 24, 2016.
Een aankoopbonnetjevan een lamp 25 of zelfs maar 4 jaar bewaren is meer dan je in redelijkheid kunt veronderstellen .

De supermarkt met het blauwe logo verwees me ‘voor de snelheid’ naar hun leverancier (wat ik nooit had moeten doen). Na ampele correspondentiewerd me ‘uit coulance’ een korting aangeboden van 20 % bij aankoop van een vervangend product. Soortgelijke als de door u genoemde testcijfers(9,5 score) werden ook doorde fabrikant genoemd.In elke productie zitten ‘maandagskindjes’ . Dus we praten over de bezitters van die 0,5 procent en de manier waarop er met een probleem wordt omgegaan.
WOKKELS NATUREL van Lays. - barcode 8710398502537

Niets GEEN naturel (meer).

Bevat: melkingredienten, E621, kleurstoffen, paprika, etc.
Badge
Leuk, eindelijk "volkoren" rijstnoedels! Dacht ik... De uitleg op de zijkant van deze zilverliesrijstnoedels heeft het over meer vezels dan witte rijstnoedels, maar in de voedingswaardentabel is geen spoor van vezels te bekennen? Is het niet verplicht om die te vermelden bij de voedingswaarden, en wil dat dus zeggen dat er geen vezels in zitten als ze daar niet vermeld staan? Verwarrend is het in ieder geval.

Mona luchtige speculaasvla: 1 liter, gewicht 680 gram. Hier koop je dus 1/3 liter lucht voor € 1,50 per liter. Kassa!

Badge
Bought this product from the AH supermarket. As you can see on the front side sticker, it says "Runder". On the bottom side sticker, it says "Varkensdarm". Is this normal?

Wat nou 100% natuurlijk? Er zitten 9 (!) E-nummers in waarvan 4 kleurstoffen!! Heel fout La Place!