Consumentenbond.nl

Welk tussendoortje is jouw favoriet?

• 18 januari 2017
  • 6 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Ken je dat, die rommelende maag tussen lunch en avondeten door? De greep naar een snelle oplossing als een reep of koek is heel normaal. Ze zitten vol zaden en vezels, dus nog gezond ook. Denk je.

We onderzochten 25 tussendoortjes waarvan de fabrikant voorspiegelt dat ze gezond zijn. Kijk snel in het gratis artikel met testtabel of jouw lievelingssnack ertussen staat en of die echt zo gezond is als je denkt. Staat ie er niet bij? Kijk dan in elk geval op het etiket hoeveel calorie├źn erin zitten. Het ideale tussendoortje bevat zo'n 75 kcal.

Welk tussendoortje gaat altijd mee in je tas en waarom? Stem op de poll waar jij het meeste op let als je verantwoord wil snacken!

6 reacties

Ik zal wel afwijkend zijn maar ik eet tussen lunch en diner altijd fruit als ik trek krijg. Mandarijn / banaan, dat soort dingen. Ik eet eigenlijk nooit tussendoortjes zoals hier beschreven.
Reputatie 2
Badge +1
Ik eet waar ik trek in heb. Soms is dat fruit, soms een -zelfgemaakt- soepje, een stuk kaas of een paar dropjes.
Ik heb vaak een evergreen crunchy mee of een flapjack.
zelfgemaakt snacks. 4 banaan 6 eetlepel pindakaas, 40 havermout. En op top chocolade met hazelnoot bakken maar
Reputatie 5
Badge +7
Lekker zo'n recept! Ik ga ook meestal voor homemade, weet ik ten minste zeker wat erin zit. Met een mix aan haver, noten en zaden, dadels, honing en wat water en olie kom je een heel eind voor repen uit de oven. Heeft iemand anders nog een lekker (en gezond) tussendoortje ontdekt?
Ik eet meestal een stuk komkommer, tomaatjes of wortel... Soms een Good Morning van sultana 😛

Reageer