Consumentenbond.nl

Wie heeft er ervaringen met het zelf maken van shampo, conditioner, allesreiniger, kalkreiniger, afwasmiddel, wasmiddel, wasverzachter, luchtverfrisser, odorex etc.

• 28 januari 2016
  • 0 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Ik dacht ik ga eens kijken of ik al die verzorgings- en schoonmaak producten zelf kan maken en hoeveel ik dan bespaar. Je kan ze dus zelf maken en je kan alles goedkoop bestellen. Je hebt ongeveer 15 ingredienten nodig en alles wat je nodig hebt is online te vinden.

Handleidingen en hoe te maken ed. Er zijn verschillende sites die alles uitleggen. Je gaat terug naar vroeger en je bent heel ecologisch bezig. Het is bovendien heel goedkoop en veel dingen heb je al in huis !

Mensen geven reviews en aanwijzingen, aanpassingen, verbeteringen ed. Waar je de producten het voordeligst kan kopen ed.

De albert-heijn lijkt een dure winkel, maar hun assortiment is groot en soms als je maar lang genoeg zoekt zijn ze goedkoper.

Bovendien bestellen wij als we laten bezorgen vooral de basic-producten mbt schoonmaak. Dat scheelt weer ettelijke kiloos. Die hoeven we dan weer niet te dragen. We betellen grote aantallen. Dat scheelt al snel 20 kilo.

Verder is er de website hekserij.nl. Die ontdekte ik na een tip van een glazenwasser-site. Toen ik op de chemische naam van baksoda googlede. Die heeft veel en is relatief goedkoop voor grote hoeveelheden. Om geld te besparen heb ik wel 100 sites bekeken met het lijstje dat ik had.

0 reacties

Geen reactie

Reageer