Consumentenbond.nl

Wie heeft ervaring met bloeddrukmeter kopen?

• 28 juli 2016
  • 3 reacties
  • 2439 Bekeken

Welke bloeddrukmeter moet ik kopen? wat je haltelt van deze site ? Ik heb uw mening !Sorry , kan niet goed Nederlands!http://blutdruckmessgeraet-vergleich-test.de

3 reacties

@ Hans Gert, uw voorbeeld is een informatieve advertentie..........

Een èchte,ook nog tamelijk actuele bloeddrukmetertest met informaties van de Stiftung Warentest (test.de) vind u >> hier
Badge

Er zijn vele meters, vele validaties en vele meningen. Zo zijn er speciale validaties voor diabetici, ouderen, zwangeren en mensen met andere aandoeningen. Alleen klinisch gevalideerd betekend niets  anders dan werkt goed voor een gemiddelde mens, zonder bekende klachten. Het is dus zaak om goed te kijken wat voor jou belangrijk is. Omron en Microlife maken hele goede meters in het algemeen, dus daarbinnen is het vooral wat je handig vind. Voor de een is bluetooth een must, de ander wil uit verschillende manchetten kunnen kiezen. Zo heb ik een meter die zowel een stijve als een slappe manchet aankan en MAM metingen. MAM metingen maken ook een betere detectie mogelijk van potentiele hart problemen, zodat je minder vaak een vals positief krijgt.

Op de site van microlife vind je hierover best een aardige uitleg. Wel deels in het Engels. Op de site van vele goede fabrikanten vind je lijsten van welke validaties hun meters hebben, zo vind je de lijst van Omron hier

Er zijn vele merken, en je vind niet in de testen een vergelijking van alle meters, het is een dwarsdoorsnede. Dat maakt het lastig. In Nederland is aanbevolen door de Hartstichting wel een eerste vereiste, maar iedereen biedt weer andere meters aan, zo vind je er hier er een en hier een ander. Omron is vrij populair hier, je kan natuurlijk elk merk kiezen, maar een makkelijk te krijgen merk heeft voordelen mocht de meter stukgaan, je onderdelen wilt bestellen (voeding, manchetten).

Stel je wilt een meter voor het geval dat, dan is er een uit de lijst van hartstichting prima. De hartstichting site had ook een link naar een keuzehulp misschien helpt dat. Success

Reputatie 7
Badge +7

Vorige forumleden hebben al heel wat testen voorgespiegeld. En ook de consumentenbond zelf heeft bloeddrukmeters getest, zie due bij de consumentenbond bloeddrukmeters testen. Zo krijgt u een scala van merken en ligt het aan uzelf wat u kiest.

zelf heb ik enige ervaring met bloeddrukmeters, meer met het gebruik dan met het kopen. Hoewel ik drie bloeddrukmeters bezit, Een Omron M7, een Beurer BM60 en een MBO Compact 410 Ze zijn allen wat luxer uitgevoerd met meerdere mogelijkheden. De tip om een goed merk te nemen kan ik beamen o.a. vanwege service, onderdelen e.d. Zelf vind ik de Omron het beste, hij meet namelijk alles, ook als je afwijkingen hebt in hartslag, fibrilleren e.d. Sommige meters kunnen wisselende druk, hartslag e.d. niet goed meten. Groet Leo.

Reageer