Consumentenbond.nl

Zeer misleidende informatie Cranberrysap Healthy People!

• 1 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 1042 Bekeken

LS,

Bij AH gekocht: duur merk Healthy People Cranberrysap.

Wat blijkt? Maar liefst 80% (!!!) APPELSAP en slechts 20% Cranberrysap. Hoezo Healthy People? Volgens mij zeer misleidende informatie die verboden zou moeten worden.

Het topic is gesloten voor reacties

7 reacties

Dus als ik het goed begrijp denk u 100% cranberry sap te kopen. Het staat er overigens niet op maar nog interessanter lijkt mij de vraag; heeft u dat al eens geprobeerd te drinken?
Misschien smaakt 100%-Cranberrysap wel hartstikke vies ...

De informatie op het etiket is niet misleidend, alle ingrediËnten worden gedeclareerd. De naam "Cranberrysap" op de voorkant sjoemelt echter juist wÈl.

Vraag: Staat hier op de voorkant duidelijk een sterretje achter met een verwijzing naar het etiket op de achterkant?

Eerlijker zou de naam "Apelsap met cranberry-smaak" zijn om niet te sjoemelen, te misleiden te bedriegen. Een rechter zou dit verbieden, maar klaarblijkelijk gaat helemaal niemand naar de rechter ... ? Een melding bij de autoriteiten of de Reclame Code Commissie zou ÓÓk helpen, anders verandert er dus helemaal niets.

Een directe methode is ... kiezen met de voeten en AH op dit soort producten laten zitten. U kunt het zÈlfs terugbrengen en uw geld terug verlangen. @A.Deen (een deelnemer-collega op dit forum) heeft hierover al eens eerder bericht en kreeg meteen zijn geld terug ... !

De naam "Cranberrysap" op de voorkant sjoemelt echter juist wèl.

VRAAG: Staat hier op de voorkant DUIDELIJK een sterretje achter met een verwijzing naar het etiket op de achterkant?

Eerlijker zou de naam "Apelsap met cranberry-smaak" zijn om niet te sjoemelen, te misleiden te bedriegen. Een rechter zou dit verbieden, maar klaarblijkelijk gaat helemaal niemand naar de rechter ... ?

Geplaatst door hänschen klein op Aug 1, 2017.

Ik ben het niet met je eens en nog een klein puntje. Zou je na een jaar eens op kunnen houden dat woord sjoemel overal voor te plakken. Het heeft geen toegevoegde waarde en het staat zoooo tendentieus en pretentieus.
Reputatie 5
Badge +7
Als op de voorkant inderdaad alleen 'cranberrysap' staat terwijl de ingrediëntenlijst nogal anders toont, lijkt dit me een goede aanvulling op ons topic Kletsplaatjes! In dat topic roepen we consumenten op om misleidende etiketten te melden, met een foto erbij zoals je in dit topic hebt gedaan. Misschien wil je dit 'kletsplaatje' ook in het daarvoor bestemde topic plaatsen? Dan houden we alle kletsplaatjes overzichtelijk in één topic bij elkaar. Dank je!

LS,

Wat blijkt? Maar liefst 80% (!!!) APPELSAP en slechts 20% Cranberrysap. Hoezo Healthy People? Volgens mij zeer misleidende informatie die verboden zou moeten worden

Geplaatst door M. Krechting op Aug 1, 2017.

Als op de voorkant inderdaad alleen 'cranberrysap' staat terwijl de ingrediëntenlijst nogal anders toont, lijkt dit me een goede aanvulling op ons topic Kletsplaatjes! In dat topic roepen we consumenten op om misleidende etiketten te melden, met een foto erbij zoals je in dit topic hebt gedaan. Misschien wil je dit 'kletsplaatje' ook in het daarvoor bestemde topic plaatsen? Dan houden we alle kletsplaatjes overzichtelijk in één topic bij elkaar. Dank je!

LS,

Wat blijkt? Maar liefst 80% (!!!) APPELSAP en slechts 20% Cranberrysap. Hoezo Healthy People? Volgens mij zeer misleidende informatie die verboden zou moeten worden

Geplaatst door M. Krechting op Aug 1, 2017.
Geplaatst door Natalie Rosien op Aug 2, 2017.

Nee, Natalie dit is geen goede aanvulling voor het topic kletspraatjes! Even een check (die minder tijd vraagt dan je antwoord hier neer zetten) en je had gezien wat er op de voorkant staat https://www.ah.nl/producten/product/wi170238/healthy-people-cranberry

Nee, Natalie dit is geen goede aanvulling voor het topic kletspraatjes!

Geplaatst door Lazylady op Aug 2, 2017

Wellicht ten overvloede maar dat vind ik dus ook. Ten eerste staat het er niet zoals mevrouw boven aangeeft en ten tweede is 100% cranberrysap ondrinkbaar.
Reputatie 5
Badge +7
Omdat de discussie verder is gegaan in het topic Kletsplaatjes, sluit ik deze discussie hiermee af.