Energiecontract: Energie vergelijker

• 22 October 2021
  • 16 reacties
  • 228 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 2 reacties

Op zoek naar een andere energieleverancier kom ik op een 5 jarig contract van essent met scherpe tarieven “,niet af te sluiten via consumentenbond”.

Essent gebeld en die weten van niets en bieden alleen een 3 jarig contract aan met veel hogere tarieven!?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

het minst slimme om nu te doen is een energiecontract voor langere tijd af te sluiten, de tarieven zijn op z’n allerhoogst….!

Dan levert Essent blijkbaar verkeerde data aan want ik geloof niet dat medewerkers van de Consumentenbond persoonlijk het internet afspeuren naar interessante energiecontracten.

Reputatie 5
Badge +4

Op zoek naar een andere energieleverancier kom ik op een 5 jarig contract van essent met scherpe tarieven “,niet af te sluiten via consumentenbond”.

Zou handig zijn als u een weblink hier plaatst, kunnen er mee gelezen worden, vooral de kleine letters in het contract/de voorwaarden lijken me erg interessant. 
Dank.

*[afbeelding aangepast door beheerder i.v.m. privacy]

Reputatie 6
Badge +4

Duidelijk voorbeeld van een niet-geactualiseerde energievergelijker.  

Zou trouwens zeer onverstandig zijn om nu een meerjaren overeenkomst af te sluiten.

Ja dat verteld iedereen eigenlijk,maar mijn huidige leverancier gaat als mijn contract ,10-11-2011 afloopt de tarieven gigantisch verhogen zodat mijn voorschot van 200 euro naar 535euro gaat! [budget energie]

Vandaar dat ik toch even rondkijk!

Reputatie 4
Badge +3

Zoals Mazzel schrijft, ga nu zeker geen meerjarig contract afsluiten. Hou het gewoon variabel. En daar zijn ook nog wel keuzes in te maken.

Mijn contract loopt 2 november af. Heb rond 1 september een tweejarig contract afgesloten. Toen waren de prijzen nog niet zo gestegen. Gas betaal ik straks bijna een € voor per kuub. Stroom is voor mij onbelangrijk. Dat komt van het dak.

@lts rondkijken moet u zeker doen, vervelend dat er nog oude data tussen staat, maar bekijk inderdaad ook zeker de optie om (tijdelijk) naar variabel tarief te gaan juist omdat die nu achter de stijgingen aanlopen.

Reputatie 2
Badge +2

@lts @Mazzel ik haak hier even bij aan :wink:  Er staat een melding bij de energievergelijker dat wij onze '’standaard'’ zoekresultaten tonen van energieleveranciers (zie afbeelding). Deze grijs gekleurde contracten zijn niet afsluitbaar (vooralsnog). De tarieven die je ziet staan kloppen dus ook niet meer omdat we nog niet weten wat de energieprijzen gaan doen. Volgens het ACM moeten wij deze tarieven wel laten zien ter vergelijksmateriaal. 

@Eva. Bedoel je dan dat de leverancier al heeft doorgegeven dat deze prijzen niet kloppen maar dat jullie ze toch moeten laten zien of dat de leverancier deze prijs nooit heeft teruggetrokken en dat jullie hem daarom moeten laten zien? 

Reputatie 2
Badge +2

@A. Deen  het ACM wil dat wij dus deze '’oude'’ tarieven laten zien. We hebben deze aangehouden, maar in het grijs weergegeven omdat deze niet (meer) aan te vragen zijn. Omdat er van een klein aantal wel al tarieven bekend zijn gemaakt, moeten wij de andere (grijze) leveranciers laten staan zodat er een vergelijking kan worden gemaakt. Zo kan je een eigen oordeel maken of de aanvraag die wel kan worden aangevraagd voordelig genoeg is. 

@Eva. Dus dat zijn leveranciers die op dit moment dus helemaal geen tarief meer aanbieden en dan moet het oude tarief blijven staan? Wonderlijk.

Reputatie 6
Badge +4

@Eva. Jouw afbeelding kan niet geladen worden. Ik ben wel benieuwd wat er op jouw afbeelding staat en stond deze er een paar dagen geleden ook of is dat na het weekend geplaatst ?

Op de afbeelding van @lts staat dat het niet via CB is aan te vragen. Maar die melding staat er ook buiten deze 'energiegekte' regelmatig/vaak.

Reputatie 6
Badge +4

@A. Deen  het ACM wil dat wij dus deze '’oude'’ tarieven laten zien. We hebben deze aangehouden, maar in het grijs weergegeven omdat deze niet (meer) aan te vragen zijn. Omdat er van een klein aantal wel al tarieven bekend zijn gemaakt, moeten wij de andere (grijze) leveranciers laten staan zodat er een vergelijking kan worden gemaakt. Zo kan je een eigen oordeel maken of de aanvraag die wel kan worden aangevraagd voordelig genoeg is.

En waarom zie ik dat dan niet staan bij bijv. Gaslicht.com? 

@A. Deen  het ACM wil dat wij dus deze '’oude'’ tarieven laten zien. We hebben deze dus aangehouden maar in het grijs weergegeven omdat dit niet (meer) aan te vragen is. Omdat er van een klein aantal wel al tarieven bekend zijn gemaakt, moeten wij de andere (grijze) leveranciers laten staan zodat er een vergelijking gemaakt kan worden. Eigenlijk dus zodat je een eigen oordeel kan maken of de aanvraag die wel kan voordelig genoeg is. 

En waarom zie ik dat dan niet staan bij bijv. Gaslicht.com? 

Dat is per definitie een vraag voor gaslicht en niet voor hier.

Badge +5

@Eva. Jouw afbeelding kan niet geladen worden. Ik ben wel benieuwd wat er op jouw afbeelding staat en stond deze er een paar dagen geleden ook of is dat na het weekend geplaatst ?

Als het goed is zou de afbeelding nu weer zichtbaar moeten zijn :wink: De tekst stond er eerder ook. Het stukje tekst uit de afbeelding van @Eva. is het stukje tekst wat net niet zichtbaar is op de afbeelding van @lts 

Reageer