energievergelijker niet compleet

• 12 juni 2021
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 1 reactie

ik ben volgens de vergelijkers een 2 persoons huishouden. die gebruiken 2000kw /jaar.

mijn dak ligt sinds 2001 vol met zonnepanelen. ik was er dus vroeg bij, en betaalde toen de hoofdprijs.

sinds 5 jaar rijd ik 100% elektrisch en laad mijn auto thuis. ik was er dus weer vroeg bij, met maar 3 automerken destijds.

wij hebben (eigen keuze) een spa met 3 kracht motoren en een sauna met 9kw kachel. dus mede door de auto, zit ons verbruik rond de 10.000 kw/jaar. wanner je gegevens invult op een vergelijkingssite, wordt niet gevraagd of je elektrisch rijdt en/of laadt. 

zoals gezegd, de sauna en spa zijn eigen keuze en de auto wordt verrekend met de zaak, maar het geheel geeft een totaal vertekend beeld.

men heeft ondertussen wel ingezien dat niet iedereen een draaischijf meter heeft! maar nieuwere inovatie’s  worden helaas nog niet meegenomen. ik houd de meterstanden bij voor de auto en weet het jaarverbruik. jammer dat er niet naar gevraagd wordt. wellicht zal een volgende auto naast laden, ook terug leveren aan de woning.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

ik weet niet beter dan dat op dergelijke sites altijd een knopje zit ‘ik weet mijn eigen verbruik’. en dan geef je dat op incl de opgewekte energie. is die optie er niet (meer)?

Reputatie 1
Badge

@Phil vooraf zie je inderdaad onder '’Je verbruik'’ een inschatting. Deze cijfers kan je zelf aanpassen als je denkt dat dit niet klopt voor jouw persoonlijke situatie. Mocht je graag even willen sparren over de uitslagen die je ziet op de vergelijker, dan kan je ook contact opnemen met onze Energie Expert van de Energievergelijker. Zij zijn bereikbaar op  088 – 66 99 088 ma - vr 09.00 tot 17.30. Hoop dat dit helpt :wink:

Reageer