Beantwoord

Inhaalslag van Miele of kijk ik verkeerd?

• 22 July 2021
  • 8 reacties
  • 196 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Na lange tijd zijn we toe aan een nieuwe wasmachine. Als eerste keek ik op de website van de Consumentenbond. Uiteraard.
Op Beste wasmachine | Consumentenbond zag ik Miele bovenaan staan, maar liefst de eerste 5 posities.

Dat komt goed uit: mijn vrouw heeft voorkeur voor Miele.

Ik sloeg de laatste wasmachine-test in de Consumentengids op (10/2020 p.60). Van de 15 machines kwam Miele op de 4e plaats.

De hoogste waardering in die test was 7,2. De ‘beste’ machines op bovenstaande site komen op 7,3.

Inhaalslag van Miele?
Of een kwestie van prijs?

icon

Beste antwoord door Isolda 26 July 2021, 10:54

Hi @cbw62. Sorry voor ons late antwoord! Wij testen het hele jaar door producten. Op onze website worden de nieuwe resultaten regelmatig geüpdatet. De testresultaten via Beste wasmachine | Consumentenbond zijn onze meest recente testresultaten. Het algemene/gemiddelde oordeel van deze wasmachines is hoger dan de eerdere modellen uit het gids artikel. Wij raden aan de vergelijker te gebruiken om je voorkeuren op te geven. Zo krijg je alleen testresultaten te zien die passen bij jouw voorkeuren :wink:

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Miele heeft de laatste jaren de goede naam verloren omdat een onderdeel (even vergeten welke) dat vroeger van metaal was en onverslijtbaar, nu van plastic is en niet lang meegaat. Daardoor krijgen mensen problemen en hoge kosten. Miele is dus niet meer ‘een leven lang mee;’ en lijkt mee te doen aan bewust iets inbouwen dat snel verslijt zodat mensen weer iets nieuws moeten kopen. Ik heb laatst een wasmachine voor mijn zoon gekocht en met er erg in verdiept. Ik kwam toen uit op eentje van 350 euro, die beter was dan een Miele van >100!

Reputatie 5
Badge +5

Waarschijnlijk wordt de degelijkheid (lees: de kwaliteit van de gebruikte onderdelen) niet echt meegenomen in de test. Ik bedoel: vermoedelijk worden de machines niet open gemaakt en wordt door monteurs naar de bouwkwaliteit gekeken, de plus- en minpunten genoteerd en een waardering gegeven.

Heb ondertussen wat rondgekeken op Internet en gelezen dat men hier en daar vraagtekens plaatst v.w.b. de ‘service’ van Miele (na de garantie) en dan met name de hoge kosten. Om teleurstelling te voorkomen is het handig om een verlengde garantie te kopen (8 jaar boven de standaard 2 jaar).
Die hadden wij ook voor onze machine. Nooit nodig gehad.

Overigens, ik zie net dat het 299 euro kost, Dat is dus ook niet bepaald een koopje . . .
Zo ongeveer 1/3e - 1/4e van de nieuwprijs.

Het komt en het gaat, met de goede en slechte modellen van de wasmachines.
Dat is bij Miele net zo als de andere merken.
Ook ik heb die 10 jaar garantie ook niet nodig gehad.
De originele Miele monteur is ook idioot duur met voorrijkosten. (€130)

Reputatie 2
Badge +2

Waarschijnlijk wordt de degelijkheid (lees: de kwaliteit van de gebruikte onderdelen) niet echt meegenomen in de test. Ik bedoel: vermoedelijk worden de machines niet open gemaakt en wordt door monteurs naar de bouwkwaliteit gekeken, de plus- en minpunten genoteerd en een waardering gegeven.

Het is al bijna niet bij te houden met de snelheid waarmee bij Miele nieuwe types worden uitgebracht, de geteste wasmachines zijn nauwelijks nog verkrijgbaar.  Als het over degelijkheid gaat zou mijn keuze in ieder geval vallen op een wasmachine met een rvs kuip, dit wordt bij Coolblue aangegeven onder “Materiaal kwaliteit en beveiliging”. Met de waterzuinigheid van tegenwoordig zou ik ook kiezen voor een wasmachine met “Extra spoelfunctie”. 

Reputatie 3
Badge +2

ik bedoeld dat die van 350 euro beter was dan een Miele van >1000  euro (en niet van 100)

Reputatie 5
Badge +5

Het is al bijna niet bij te houden met de snelheid waarmee bij Miele nieuwe types worden uitgebracht, de geteste wasmachines zijn nauwelijks nog verkrijgbaar.  Als het over degelijkheid gaat zou mijn keuze in ieder geval vallen op een wasmachine met een rvs kuip, dit wordt bij Coolblue aangegeven onder “Materiaal kwaliteit en beveiliging”. Met de waterzuinigheid van tegenwoordig zou ik ook kiezen voor een wasmachine met “Extra spoelfunctie”. 

Dank voor de tip! Overigens, de meeste machines zijn wel voorzien van een z.g.  koolborstelloze motor, waardoor ze redelijk stil zijn en minder slijten. Maar ik denk dat op het onderdeel centrifugeren nog wel wat te winnen valt :-)
Hoe dan ook, dank voor de tip!

Badge +5

Hi @cbw62. Sorry voor ons late antwoord! Wij testen het hele jaar door producten. Op onze website worden de nieuwe resultaten regelmatig geüpdatet. De testresultaten via Beste wasmachine | Consumentenbond zijn onze meest recente testresultaten. Het algemene/gemiddelde oordeel van deze wasmachines is hoger dan de eerdere modellen uit het gids artikel. Wij raden aan de vergelijker te gebruiken om je voorkeuren op te geven. Zo krijg je alleen testresultaten te zien die passen bij jouw voorkeuren :wink:

Reputatie 5
Badge +5

Hartelijk dank @Isolda !

Reageer