Beantwoord

Matrassentest: Emma O2 medium of hard

• 17 July 2021
  • 5 reacties
  • 1852 Bekeken

Beste CB,

Op de site van emma-sleep.nl zie ik als ik de Emma O2 kies standaard opkomen met hard. Is dit de geteste matras door de CB? Je kunt dan als optie op medium klikken waar aanbevolen bij staat. Is dit omdat veel mensen de matras te hard vinden?

icon

Beste antwoord door Bart Lucassen 26 July 2021, 10:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +4

@te Boekhorst excuses voor de late reactie! Goeie vraag. Ik zal deze uitzetten naar onze testafdeling. Zodra we meer weten zullen wij hier de reactie plaatsen :wink: Alvast bedankt voor je geduld.

Ik ben ook zeker geïnteresseerd in het antwoord op deze vraag!

De matras die we begin 2020 testten als de O2 is inmiddels (volgend Emma) de harde variant geworden. Eerder was het nog “één matras voor iedereen”, maar inmiddels zijn er dus meerdere varianten. Er waren een hoop kopers die klaagden over dat ze de O2 toch te hard vonden. Dat zal de reden zijn dat er nu ook een "medium” variant is, en dat die ook wordt aanbevolen. Maar wij testten dus de oude, harde variant. Ik heb dit ook in het dossier matrassen op onze website verduidelijkt.

Of en wanneer we de medium variant gaan testen kan ik nog niet zeggen.

Bedankt voor het antwoord.

Ik heb nu veel gelezen over deze matras op verschillende fora. Duidelijk is dat er veel te kritiek is over de best geteste matras, de dikte en kleur van de gebruikte materialen en ook de service van Emma. Er komen bij mij nu nog meer vragen door het lezen van alles rondom het best geteste matras:

Kan in de volgende test ook iets gezegd worden over de retour procedure? Wat wordt er met de matras gedaan door Emma als deze retour gaat ivm duurzaamheid? Hoeveel verdiend de CB met het uitgeven van de "best geteste" matras? Kan dit vermeld worden bij de test? Klopt het dat er 4 proefpersonen zijn die de matrassen testen op ligeigenschappen? Zou het niet beter zijn als er meer proefpersonen zijn? Ik zou graag willen helpen met testen als proefpersoon.

@te Boekhorst 

De Consumentenbond verdient helemaal niets met het uitgeven van het predikaat "Beste uit de Test”. Wij hebben deze matras zelf (meerdere keren) aangeschaft en betaald, en we hebben vervolgens meerdere duizenden euro's uitgegeven om hem te testen. We nemen geen monsters aan van bedrijven, we betalen onze tests zelf, en we nemen op geen enkele andere manier geld aan van fabrikanten als we een product testen. Alle beweringen online die iets anders suggereren zijn complete onzin. Veel duidelijker kan ik daar niet over zijn. 

Voor de volledigheid: Als een product het predikaat "Beste uit de Test” of "Beste Koop” krijgt, kan de fabrikant een licentie afnemen voor het gebruik van deze predikaten in reclame-uitingen. De details van deze regeling staan hier beschreven. Die regeling is voor elke fabrikant hetzelfde, en de afname van licenties heeft geen invloed op onze tests of de uitkomst er van. 

Met duurzaamheid van matrassen willen we zeker meer doen, en op termijn willen we ook kijken of we dat in ons oordeel mee kunnen nemen. Al gaat het om meer dan het retourneren van een matras. De gebruikte materialen en het benodigde transport zullen ook een grote rol spelen bij de duurzaamheid van een matras. Het is lastig om dat voor elke matras goed uit te zoeken. Maar zoals gezegd: het staat zeker op ons wensenlijstje.

Reageer