Beantwoord

Matrastest : wat zijn Goede ligeigenschappen?

• 1 augustus 2021
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Wanneer ik matrassen bekijken lees ik onder andere de volgende eigenschappen

• Goede ondersteuning rugligging
  • Goede ondersteuning buikligging
  • Goede ligeigenschappen

Ik lees hier (behalve buik en rug) 3x hetzelfde. Wat is een goede ligeigenschap bij een matras?

icon

Beste antwoord door Isolda 2 augustus 2021, 15:33

Hi @J Le Moignier en welkom op de community! Binnen onze matrassentesten zie je inderdaad het kopje lichaamsondersteuning en ligeigenschappen. Lichaamsondersteuning zegt iets over het hoe het matras ondersteunt bij een bepaalde houding (rug, zij, buik). Ligeigenschappen zegt iets over o.a. de drukverdeling en veerkracht van een matras. Via deze link geven we hier meer informatie over.

Een matras uitzoeken kan lastig zijn, daarom proberen wij de keuze makkelijker te maken :wink: In de vergelijker kan je, je voorkeuren opgeven zodat een matras dat past bij jouw persoonlijke voorkeuren wordt getoond. We geven daarnaast ook informatie over waar je op kunt letten bij de aankoop van aan matras in ons koopadvies

Bekijk origineel

5 reacties

Allemaal reclamepraat.

Reputatie 7
Badge +7

De consumentenbond houdt zich ook regelmatig met matras testen bezig. Dat zou toch geen reclame mogen zijn.

Zie o.a.  https://www.consumentenbond.nl/matras#:~:text=Een%20goede%20matras%20is%20ook,in%20bed%20lastig%20kan%20zijn.

De Consumentenbond zegt: “Goede nachtrust begint met een fijne matras”.

Dit ontken ik ten stelligste. Ik vind het typisch reclamepraat, de Consumentenbond onwaardig.

Goede nachtrust begint bij jezelf!

Badge +5

Hi @J Le Moignier en welkom op de community! Binnen onze matrassentesten zie je inderdaad het kopje lichaamsondersteuning en ligeigenschappen. Lichaamsondersteuning zegt iets over het hoe het matras ondersteunt bij een bepaalde houding (rug, zij, buik). Ligeigenschappen zegt iets over o.a. de drukverdeling en veerkracht van een matras. Via deze link geven we hier meer informatie over.

Een matras uitzoeken kan lastig zijn, daarom proberen wij de keuze makkelijker te maken :wink: In de vergelijker kan je, je voorkeuren opgeven zodat een matras dat past bij jouw persoonlijke voorkeuren wordt getoond. We geven daarnaast ook informatie over waar je op kunt letten bij de aankoop van aan matras in ons koopadvies

Ook op een luchtbed kun je prima slapen.

Reageer