Vraag

Nieuwe Alles in 1 abonnement Online

• 23 November 2022
  • 11 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

Begin september via de vergelijker van de Consumentenbond een nieuw abonnement afgesloten, ook gebruik maken van de Overstapservice.

Alles leek goed te gaan. Bericht van oude provider gekregen dat ik had opgezegd. Maar kreeg vijf dagen voor dat het nieuwe abonnement in zou gaan een bericht van Online dat ik contact moest opnemen omdat de monteur van KPN mij niet kon bereiken voor het maken van een afspraak.

Hierbij gebeld naar Online en die gaven aan dat zij mij niet konden bereiken omdat ze mijn vaste telefoonnummer als contactnummer gebruikten. En de order was hiermee ook niet doorgezet. De medewerker van Online gaf aan om een nieuwe order te plaatsen met versnelde levering.

Dit gedaan ook weer nieuwe installatiedoos gekregen, en alles was goed.

Maar nu het hele probleem bij het maken van de nieuwe order is de oude order niet geannuleerd een heeft de medewerker de optie van Overstapservice niet aangezet. Hier kwam ik achter omdat mijn vorige provider (KPN) nog steeds incasso’s inde. Met KPN gebeld en die gaven aan dat ze nooit van Online te horen hadden gekregen wanneer de opzegging in moest gaan. Wel gelijk abonnement geannuleerd maar gaat pas over een maand in. Dus betaal dus 3 maanden triple. Oftewel 2 keer abonnement Online en bij KPN. 

Online geeft hun fout aan maar geven ook aan dat ik waarschijnlijk niet alles terug vergoed krijg.

Wat nu?

Tweede vraag.

Bij aanvraag abonnement Consumentenbond kreeg ik ook cashback. Bij wie moet ik dit innen?

11 reacties

Reputatie 6
Badge +4

U schrijft:

Bericht van oude provider gekregen dat ik had opgezegd.

Vervolgens zegt u!

Met KPN gebeld en die gaven aan dat ze nooit van Online te horen hadden gekregen wanneer de opzegging in moest gaan.

Hoe zit dit?

U heeft schade en zult er toch achter moeten komen wie er nu iets verkeerd heeft gedaan, Online, KPN, u zelf of de overstap service als u daar een claim neer wil leggen. Het is mij niet duidelijk wat er nou mis was met die eerste order en waarom is bij de tweede order de overdracht van KPN niet aan is gezet?

Badge

U schrijft:

Bericht van oude provider gekregen dat ik had opgezegd.

Vervolgens zegt u!

Met KPN gebeld en die gaven aan dat ze nooit van Online te horen hadden gekregen wanneer de opzegging in moest gaan.

Hoe zit dit?

Order 1 via de vergelijker gedaan, kreeg ik deze e-mail van consumenten bond en online.nl

Deze email kreeg ik een dag later van KPN

Nu moest er een monteur komen voor een afspraak maar mijn contactnummer is mijn vaste telefoon, en konden ze mij niet bereiken. Monteurafdeling gebeld maar zei zeiden dat Online opnieuw een serviceorder bij hun moest plaatsen. Dus Online gebeld en die gaven aan dat dit niet kon, en de enige manier was om een nieuwe bestelling te plaatsen. Hiermee ging ik akkoord met dezelfde voorwaarden en kortingen. Monteur gekomen op 21 oktober en alles was koek en ei.

Maar KPN inde nog steeds incasso's. KPN gebeld, en zei gaven aan dat de oude order er wel in stond maar dat zei nog geen bericht van Online hadden gehad dat de service door hen was overgenomen.

Online weer gebeld en die gaven aan, dat bij het plaatsen van de nieuwe bestelling de optie voor de overstapservice niet aan was gezet, en dus moest ik dus zelf annuleren. Zij gaven wel aan dat dit hun schuld was. Maar de medewerker wist niet of ik recht had op volledige coulance. De oude bestelling stond ook nog in systeem en die hebben ze dus nu geannuleerd. En moest ik zelf KPN bellen om te mijn oude abonnement te annuleren. Dit heb ik gedaan en die gaat pas in op 23-12-22. Dus betaal ik meer dan twee maanden dubbel.

Reputatie 4
Badge +4

@Mark2 Voor vragen over je cashback kan je het beste contact met onze klantenservice opnemen op telefoonnummer 070 445 4545 of direct een mail sturen naar consumentenbond@klantenservice.breedbandwinkel.nl

Ik snap niet wat deze zin betekent  "Nu moest er een monteur komen voor een afspraak maar mijn contactnummer is mijn vaste telefoon" ? Maar als online toegeeft dat ze een fout hebben gemaakt zou ik daar claimen.

Badge

Ik snap niet wat deze zin betekent  "Nu moest er een monteur komen voor een afspraak maar mijn contactnummer is mijn vaste telefoon" ? Maar als online toegeeft dat ze een fout hebben gemaakt zou ik daar claimen.

Je moet altijd een emailadres en een telefoonnummer opgeven, zodat het bedrijf contact met je kan opnemen. Ik had niet mijn mobiele nummer gegeven maar het telefoonnummer van mijn vaste telefoonverbinding.

Ja dat heb ik nu gedaan. Maar ze geven aan dat ik niet de volledige kosten terugkrijg maar waarschijnlijk alleen de vaste kosten (Dus Alles in 1 kosten maar niet de kosten voor opnemen pakket en plus pakket)

Je moet altijd een emailadres en een telefoonnummer opgeven, zodat het bedrijf contact met je kan opnemen. Ik had niet mijn mobiele nummer gegeven maar het telefoonnummer van mijn vaste telefoonverbinding.

Heb je dan een niet bestaand nummer opgegeven? Hoezo konden ze je niet bereiken?

Ja dat heb ik nu gedaan. Maar ze geven aan dat ik niet de volledige kosten terugkrijg maar waarschijnlijk alleen de vaste kosten (Dus Alles in 1 kosten maar niet de kosten voor opnemen pakket en plus pakket)

Je schade is toch 3 maanden extra KPN-abonnement omdat ze niet opgezegd hebben? En je zal dan ook wel je oude nummer kwijt zijn, dat laatste vinden veel mensen juist het ergste maar is nauwelijks in geld uit te drukken. Welk deel is hiervan dan vast en welk deel niet?

Badge

Heb je dan een niet bestaand nummer opgegeven? Hoezo konden ze je niet bereiken?

Als je niet thuis ben, want ze bellen overdag. En ik zie alleen anoniem staan op de display bij gemiste oproepen.

Je schade is toch 3 maanden extra KPN-abonnement omdat ze niet opgezegd hebben? En je zal dan ook wel je oude nummer kwijt zijn, dat laatste vinden veel mensen juist het ergste maar is nauwelijks in geld uit te drukken. Welk deel is hiervan dan vast en welk deel niet?

Het oude telefoonnummer is gelukkig ook met de 2e bestelling meegegaan. De extra pakkettten die je bij je tv abbonement kunt afsluiten zoals bijv: Espn sport, Ziggo sport, pluspakket en opnemen pakket.

Dus allleen vergoed is de internet verbinding(55), standaard tv abonnement (10) en kosten vaste telefoon lijn(2,50).

Maar niet het pluspakket (10) en het opnemen pakket (5).

Ze rekenen vanaf 21 oktober dus iets meer dan twee maanden dubbel betaald.

@Mark2 Ok, dus ze hebben drie keer gebeld en je niet kunnen bereiken en geen boodschap kunnen inspreken. Dat kun je ze eerlijk gezegd niet verwijten, jij geeft inderdaad een nummer aan, jouw verantwoordelijkheid om ook op te nemen.

Wat betreft dat plus pakket en dat opnemen zit de crux natuurlijk in de motivatie, waarom willen ze dat niet vergoeden?

Badge

@Mark2 Ok, dus ze hebben drie keer gebeld en je niet kunnen bereiken en geen boodschap kunnen inspreken. Dat kun je ze eerlijk gezegd niet verwijten, jij geeft inderdaad een nummer aan, jouw verantwoordelijkheid om ook op te nemen.

Wat betreft dat plus pakket en dat opnemen zit de crux natuurlijk in de motivatie, waarom willen ze dat niet vergoeden?

De oplossing was om gewoon een serviceticket opnieuw aan te maken(dit heeft andere medewerker van Online medegedeeld), zodat er weer een monteur kon worden ingepland. Ik belde gewoon terug om mijn nummer te veranderen naar mijn mobiel. Dit hebben ze ook gedaan. Maar volgens de eerste medewerker kon er dus geen serviceticket worden aangemaakt en moest er een nieuwe bestelling opgemaakt worden.

Dan alsnog zijn zij vergeten om de overstapservice aan te zetten, want ik had specifiek gevraagd of zij mijn oude abonnement zouden opzeggen. Dit zouden ze doen.

Ze willen de extra’s niet vergoeden omdat die optioneel zijn. En die had ik ook niet aangevraagd bij hen. Terwijl ik aangaf dat bij Online opnemen er standaard in zit. En bij KPN alleen vanaf twee tv ontvangers.

@Mark2 

Afijn, ze geven ook toe dat het hun fout is en ze vergoeden ook maar ze hebben een "reden" om een aantal posten niet te vergoeden. Het is gewoon niet chique, maar waar kun je dat nog een verwachten.

Reageer