Gelet op de goede testresultaten van de Bosch Indego robotmaaier heb ik 2,5 jaar geleden en een de M400 aangeschaft. Vanaf het begin gaf deze geen goed maairesultaat, hij sloeg hele stukken over. Hierover heel veel contact gehad met de Bosch Service Dienst. Ondanks al hun tips bleef het maairesultaat heel slecht. Tot overmaat ging deze M400 na enige maanden kapot.( kon de draad in het gazon niet meer lezen). Hoewel de M400 geschikt was voor gazons tot 400m2 en mijn gazon 380m2 was maar wel met ronde en hoekige vormen was het idee dat M700 meer geschikt zou zijn. Bosch Service Dienst kon ons hierover geen advies geven. Begin september 2020 heb ik de M700 in gebruik genomen.
Helaas bleek het maairesultaat slecht. Na contact met de Bosch Service Dienst werd het wel iets beter maar de maaier bleef hele stukken overslaan. Ik lees nu op andere forums dat vele andere mensen dezelfde problemen hebben. Het is dan ook onbegrijpelijk dat deze maaier bij de test door de consumentenbond zo’n goed resultaat geeft. Het lijkt mij hoog tijd dat jullie een nader onderzoek instellen om de mensen voor een miskoop te behoeden. Voor de goede orde, inmiddels werkt de maaier helemaal niet meer (1 wiel blokkeert) De garantie was net verlopen dus weg 1300 euro.
Mijn advies is nooit kopen.