Simyo score sim only provider test

• 1 augustus 2021
  • 18 reacties
  • 163 Bekeken

Bij Simyo kun je je niet beschermen tegen buiten de bundel internetten. Dit is zeer slechte bescherming van jou als consument. De meeste internetproviders hebben mogelijkheden om tezorgen dat je bundel automatisch op 3G gaat, je betaalt dan niets. Ik koos voor Simyo , maar had dit niet verwacht en kwam onverwacht voor hoge kosten. Ik las dit probleem ook op internet. Had verwacht dat de consumentenbond dit mee zou nemen in zijn overwegingen. Ik ben overgestapt op een andere provider welke dit wel doet. Als je kinderen hebt, is dat zeer belangrijk. Graag een reactie van de consentenbond hierop en toevoegen van dit groteminpunt van Simyo.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

ik lees dat de app van simyo buiten bundel verkeer aangeeft. gebruik je die app?

Als je kinderen hebt, is dat zeer belangrijk. 

Blijkbaar vergeten een cap in te stellen op het toestel en dat ligt blijkbaar aan de provider. Leer je emoties beheersen!

Het was vorig jaar, dus weet de details niet meer. 

Ik was verbaasd dat Simyo weer als beste uit de bus komt, terwijl het lijkt alsof Simyo dit nog steeds niet kan , nl automatisch over te gaan op 3G. ( Mijn huidige provider kan dat wel) Simyo , telefooninstellingen kunnen waarschuwen, maar dat is niet altijd genoeg. Zeker niet als je jong bent en niet oplet.

Reputatie 7
Badge +4

er is natuurlijk ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. als voor jou een limiet belangrijk is, dan zou ik dat expliciet controleren voordat ik een contract afsluit. die verantwoordelijkheid is voor jou, en die kun je niet afwimpelen op de consumentenbond.

de uitspraak dat als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er 4 naar jezelf is hier volgens mij van toepassing.

Dat klopt, maar ik ging er vanuit dat elke provider dat deed ( beschermen voor buiten de bundel gebruik). Natuurlijk had ik zelf beter moeten kijken, en mijn dochter had de waarschuwingen niet over het hoofd moeten zien,  maar mensen maken fouten . En voor dit soort fouten kan je gemakkelijk beschermd worden. Ik hoopte dat de consumentenbond dit belangrijke item mee zou nemen bij het oordeel over Simyo. Op internet zijn er veel gedupeerden van buiten de bundel te vinden.

Het gaat dus niet om vingerwijzen, maar om bescherming van de consument. 

Reputatie 7
Badge +4

dit is het probleem van tegenwoordig, het afschuiven van verantwoordelijkheid op een ander. als we onze kinderen niet meegeven zelf verantwoordelijkheid te nemen, gaat het het mis.

#amen

Reputatie 4
Badge +3

Met de Simyo app kun je ieder uur zien hoe je ervoor staat qua gebruik.

Tja als je daar dan nooit naar kijkt gaat het mis. Ook bij terugval op 3G gebruik je gewoon data en ook dat zal moeten worden betaald. Zelfs 2G data verbruik is niet gratis. Dus waarom u denkt de oplossing te vinden in teruggang naar 3G begrijp ik niet.

Mijn huidige provider gaat gratis over op 3G als je bundel op is.

Ik wil alleen maar zeggen dat een deel van de consumenten , mensen die niet opletten, slecht digitaal vaardig zijn , echt in grote problemen kunnen komen. Wij moesten 450E betalen ivm buitenbundel gebruik. Dat is erg veel. En natuurlijk nogmaals stom van ons, maar ik blijf zeggen dat je consumenten kan beschermen voor dit soort fouten.

Reputatie 7
Badge +6

Er waren in het verleden wel vaker meldingen van enorme kosten door onoplettendheid of onwetendheid . Het zou de providers zeker sieren om klanten  altijd  waar mogelijk en doenbaar , tijdig te waarschuwen . 

Reputatie 7
Badge +7

Simyo zegt zelf over haar servive: Bij Simyo kun je bellen en internetten op het supersnelle netwerk van KPN. Je betaalt geen aansluitkosten én krijgt korting op onze internetbundels! Gratis passende simkaart. Gratis bundel aanpassen. Algemene tevredenheid 9.4. Gratis nummerbehoud. Uitstekende service.

En over het verbruik stelt zij: Je ontvangt wel een waarschuwing bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Op Mijn Simyo of op de Mijn Simyo app kun je zien hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt tot het eind van de maand. ... Een datamonitor of MB meter geeft meer inzicht in je internetverbruik. 

En verder nog info:  simyo.nl/klantenservice/vragen/buitenbundelkosten-sim-only-265#:

Maar extra waarschuwen is altijd goed

Ben het eens met M.Samsom. De voorwaarden zijn ook belangrijk naast de kwaliteit van de verbinding en de gesprekskwaliteit. De voorwaarden van Simyo zijn onvoordelig voor de consument, voor je het weet moet je bijbetalen. En dat kan fors in de papieren lopen. De meeste providers kiezen voor een andere oplossing zoals een plafond of een lage snelheid zonder dat je bij moet betalen. Dat is toch wel het minste wat je mag verwachten. Anders ben je afhankelijk van wie je treft op het forum van Simyo van de klantenservice. Het komt amateuristisch over.

Reputatie 7
Badge +4

je weet dat simyo een prijsvechter is, dus dan moet je al erg op je hoede zijn. Waar andere grote aanbieders als KPN en Vodafone dit inderdaad consument-vriendelijk geregeld hebben, moet je bij de prijsvechters alles beter controleren als je voor een oud-hollands dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.

“Assumptions are the biggest *”, gaat nagenoeg altijd op.

*[deel bericht verwijderd door beheerder]

Ik heb er geen enkel probleem mee het criterium "kun je een cap op je data zetten" mee te nemen maar ik wil toch even in herinnering roepen dat Simyo de "beste" is omdar de klanten het meest tevreden zijn. Zouden al die mensen hier geen weet van hebben en vergeten zijn daar punten voor af te trekken?

Reputatie 4
Badge +3

Het is het verdienmodel van Simyo en Simpel. Let je niet op betaal je meer dan het duurste pakket op de markt. Zo heeft mijn echtgenoot ook enkele keren een maandrekening van boven de €45 gehad. Dan leer je het opletten wel.

Reputatie 7
Badge +4

en ook hier blijkt google weer je beste vriend te zijn, simyo heeft een hele blog gewijd aan data verbruik (beheersen): Alles over je internetbundel, dataverbruik en MB’s besparen - Simyo Blog 

maar ja, altijd weer die eeuwige assumptions…..

en die 80 en 100% bundel overschrijding smsjes komen ook niet uit de lucht vallen.

Het is het verdienmodel van Simyo en Simpel. Let je niet op betaal je meer dan het duurste pakket op de markt. Zo heeft mijn echtgenoot ook enkele keren een maandrekening van boven de €45 gehad. Dan leer je het opletten wel.

Maar je hebt toch nu wel een cap ingesteld op het toestel? 

Reputatie 4
Badge +3

@A. Deen 

Nee, dat is ook nieuw voor mij. Moet ik eens induiken. Bedankt voor de tip.

Badge +5

Hi @M. Samsom en welkom!

Ik heb je bericht doorgezet naar één van onze experts en een terugkoppeling ontvangen welke ik met je wil delen. 

“In onze vergelijker staat bij Simyo een waarschuwing over kosten buiten de bundel, zie ook onderstaande afbeelding. 

De vergelijker biedt tevens de mogelijkheid om alleen providers te selecteren die geen kosten buiten de bundel rekenen. Op deze manier proberen we te waarschuwen. Van Simyo zelf krijg je een waarschuwing bij 80 en 100% gebruik van de bundel. Onverwacht een hoge buitenbundel rekening krijgen van bijvoorbeeld je kind die deze meldingen negeert is natuurlijk wel heel vervelend. Bedankt daarom voor deze melding. We zullen kijken of we een expliciete waarschuwing kunnen geven op de ‘De Beste’ pagina.  Wij zijn natuurlijk erg nieuwsgierig naar ervaringen over providers. Mocht je, je verdere ervaringen willen delen kan dit ook via ons panel. Je meld je daarvoor hier aan.”

Reageer