Test toiletpot

• 9 juli 2021
  • 15 reacties
  • 260 Bekeken

Wij willen een nieuwe wc aanschaffen. Ik heb echter nog nooit een test gezien van een toilet

lijkt me toch een veel gebruikt item

15 reacties

lijkt me toch een veel gebruikt item

Absoluut, dagelijks, maar ze worden niet veel aangeschaft.

Ja maar als je de verkeerde koopt zit je er ook 30 jaar mee

Absoluut 😆, maar of een test daarbij helpt... Ik heb grote twijfels.

Reputatie 7
Badge +4

hoeveel verschil ‘zit’ er tussen de potten?

hoeveel verschil ‘zit’ er tussen de potten?

Het is heel erg Koot & Bie maar je hebt natuurlijk de echte werstrijd-pot.

Reputatie 7
Badge +4

maar dan heb je het over figuurpoepen, dan kan ik me voorstellen dat je een wedstrijdpot wilt. 

maar dan heb je het over figuurpoepen, dan kan ik me voorstellen dat je een wedstrijdpot wilt. 

Klassieker

Het Japanse toilet is best een interessant onderwerp.

Reputatie 7
Badge +6

In ieder geval spoelen de hoog geplaatste spoelbakken veel beter , al speelt de vorm van de bak ook een rol . Worden die nog nieuw geleverd ? Tegenwoordig zijn ze  ( allemaal ? ) laag geplaatst of inbouw . Wie eigenwijze keutels produceert met veel lucht er in en dus veel drijfvermogen , zal het probleem kennen , dat ze geen afscheit , ik bedoel afscheid willen nemen . :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ok in het kader van het merckwaerdighe mijn bekent:

Maar verder is ‘toilet’ natuurlijk niet maar 1 ding en zijn het 3 verschillende onderdelen:

1. De pot,
  2. de stortbak of spoelmechanisme
  3. De bril

Welke bedoel je? In geval 2 zou je op waterverbruik(mogelijkheden) als criterium willen kunnen selecteren wellicht

Bij 3 comfort en extra opties (Inderdaad de Japanse variant)

En bij 1 dus de Duitse of de rest van de wereld….

Wat ook speelt, als je een goedkope haalt in de bouwmarkt, kan het zijn dat die minder glad is.
Er zijn ook bij sommige modellen aanpassingen gemaakt dat ze met minder water kunnen spoelen.
Dat lijkt me dan weer een probleem bij een heftige stoelgang.
De momenten dat een koe jaloers is op jouw prestatie.

@Ronaldvr 
Dat ze in de USA in een soort zwembad schijten lijkt mij ook horror.
En dan komt er ook van dat smerige chloorwater uit de kraan.
In heel veel landen vinden ze toiletpapier ook een extreem smerige gewoonte.

Badge +5

Hi @P. van der Meer Dit is inderdaad iets wat nog niet door ons is getest. Ik heb je melding als een suggestie doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Dagelijks ontvangen wij veel verzoeken, dus ik kan niet garanderen dat dit leidt tot een test :wink: 

Het Japanse toilet is best een interessant onderwerp.

Ben ik het mee eens.  Wij gaan het toilet renoveren en ik kom erachter dat er weinig te vinden is over de douchewc’s!

Reputatie 1
Badge +2

en toiletbrillen (sterkte, manier van bevestigen, of de bevestiging goed vasthoudt, hoe goed die vasthoudt, of het goed zit)

Misschien is de closetpot zelf wat minder belangrijk, maar ergens ook wel.

Sphinx bijvoorbeeld is niet best naar mijn idee, maar Pressalit wel.

Mijn persoonlijke mening is datSphinx kan geen wc brillen maken voor hun eigen toiletten, reageren verder ook nergens op.

Reputatie 7
Badge +7

Het is een onderwerp dat best wat aandacht mag hebben. En thuis kan je zelf nog beslissen als is het maar aan de hand van testen. Kijk o.a. op internet, Google zoeken e.d., en er zijn heel wat informatieve, ook commerciële, artikelen over. Maar wellicht gaat de CB er ook iets mee doen.

Reageer