Vergelijken verzekeringen

• 5 December 2022
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

Als ik op Consumentenbond.nl de vergelijkingen doe van opstal verzekeringen, springt er eentje uit met een onwaarschijnlijke lage prijs van 6,95 per maand. Dit is de firma Rhion. Als ik vervolgens mijn gegevens wil invoeren om een contract af te sluiten, is het onmogelijk om mijn voorletters in te voeren. Dus dat ging niet door. Verder onderzoek leerde mij dat Rhion alleen verzekerd via onafhankelijke adviseurs en dat de prijs veel hoger is.

Teleurstellend dat de consumentenbond vergelijkings site zulke misleidende informatie geeft.

2 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Beste Donald, allereerst bijzonder vervelend dat uw vergelijking bij de Consumentenbond niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Als redacteur-onderzoeker Geld & Recht - binnen de Consumentenbond onder meer verantwoordelijk voor de woonverzekeringen - trek ik me dat vanzelfsprekend aan. Uiteraard is het allesbehalve onze bedoeling ‘misleidende’ informatie te geven. Ik heb een en ander voor u uitgezocht en ben voorlopig tot de volgende conclusies gekomen: 

• in onze woonverzekeringenvergelijker zit een fout, die het bij sommige aanbieders vrijwel onmogelijk maakt om voorletters in te vullen. Dit gaat alleen met een omslachtige truc en dat is uiteraard niet de bedoeling. Wij gaan zo snel mogelijk proberen dit op te lossen!
  • dit geldt inderdaad onder meer voor Rhion, maar ook voor andere verzekeraars waarbij we niet naar de site van de verzekeraar zelf leiden. Bij Rhion is dat omdat deze aanbieder normaal gesproken inderdaad alleen zaken doet via een tussenpersoon. Wij hebben met onder meer Rhion een overeenkomst, waarbij je tóch online kunt afsluiten. Dit is het zogenoemde Subliempakket. Wellicht verklaart dat ook het door u geconstateerde premieverschil, maar dat laatste moet ik nader uitzoeken. 

Ik realiseer me dat dit waarschijnlijk nog geen bevredigend antwoord is, maar hoop dat u in elk geval van mij aanneemt dat dit allemaal niet onze bedoeling is!

Als ik op Consumentenbond.nl de vergelijkingen doe van opstal verzekeringen, springt er eentje uit met een onwaarschijnlijke lage prijs van 6,95 per maand. Dit is de firma Rhion. Als ik vervolgens mijn gegevens wil invoeren om een contract af te sluiten, is het onmogelijk om mijn voorletters in te voeren. Dus dat ging niet door. Verder onderzoek leerde mij dat Rhion alleen verzekerd via onafhankelijke adviseurs en dat de prijs veel hoger is.

Teleurstellend dat de consumentenbond vergelijkings site zulke misleidende informatie geeft.

Die voorletters invoeren werkt bij mij wel, maar alleen als je kleine letters invoert zonder . (punt). De site zet dit vervolgens zelf om in hoofdletters met . Alleen het aanvragen van de verzekering zelf geeft vervolgens een fout.

Reageer