Beantwoord

Wat is de betekenis van de score 'geluid' bij espressomachines?

• 14 mei 2021
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Wij hebben de vorige keer toen we een espressomachine volautomatisch hebben gekocht ons laten leiden door de test van de consumentenbond. Daarbij hebben we juist gelet op de beoordeling van het geluid omdat ons toenmalige apparaat best veel lawaai maakte. 
We hadden toen eigenlijk het apparaat willen horen in de winkel maar ja, als het er niet als testapparaat tussen staat, dan laten ze hem niet testen in de winkel.
Ons dilemma zat hem in het volgende:
Als het apparaat een 8,4 scoort bij geluid, is dat dan omdat het juist een stille machine is dus hoog cijfer omdat hij goed scoort door weinig geluid? Of krijgt hij een hoog cijfer juist omdat hij veel lawaai maakt?

We hebben toen voor de Seaco GranBaristo HD8975 gekozen, helaas bleek die juist meer herrie te maken dat de vorige op dat moment. Al een jaar of 4 ergeren we ons aan de machine en hebben we hem naar de bijkeuken verbannen. Nu zijn we aan het kijken naar een opvolger maar lopen weer tegen hetzelfde aan: is een hoog cijfer bij geluid juist VEEL geluid of WEINIG geluid?

Ik hoop dat jullie me hier uitsluitsel over kunnen geven, het staat niet in de verklaring (i) namelijk.

Groet,
Ada

icon

Beste antwoord door Nathalie. 18 mei 2021, 17:08

Het klopt wat @JMA zegt @A.N. van den Boomgaard. Hoe hoger het cijfer van het geluid, hoe stiller het apparaat is. Daarnaast zetten wij bij ‘Voordelen’ ook opmerkingen over bijvoorbeeld het geluid wat het apparaat maakt. Dit zijn allemaal indicaties dat een apparaat stil is. Mocht het apparaat veel geluid maken, dan zullen wij dit bij ‘Nadelen’ zetten. Mocht dit niet getest zijn, dan zullen wij dit ook vermelden.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Een hogere score staat voor minder geluid als gemiddeld. Dus een 8.4 is stiller als een 6.5 score.

Alle verhalen die ik (vroeger...) op verjaardagsfeestjes hoorde van espresso-apparaten bij elkaar vegend zou ik nooit een espresso-apparaat kopen waar ik niet zelf een kopje mee heb gezet of op zijn minst erbij stond toen het gebeurde. En geproefd uiteraard.
Maar ik trek het nog wel met ‘gewone’ koffie en hoop nog eens naar Italië af te reizen voor vakantie.
En inderdaad zou ik het ook niet leuk vinden als het ding keihard zou krijsen als een varkentje dat gevild wordt zoals je veel in horecagelegenheden hoort.

Reputatie 1
Badge

Het klopt wat @JMA zegt @A.N. van den Boomgaard. Hoe hoger het cijfer van het geluid, hoe stiller het apparaat is. Daarnaast zetten wij bij ‘Voordelen’ ook opmerkingen over bijvoorbeeld het geluid wat het apparaat maakt. Dit zijn allemaal indicaties dat een apparaat stil is. Mocht het apparaat veel geluid maken, dan zullen wij dit bij ‘Nadelen’ zetten. Mocht dit niet getest zijn, dan zullen wij dit ook vermelden.

Het klopt wat @JMA zegt @A.N. van den Boomgaard. Hoe hoger het cijfer van het geluid, hoe stiller het apparaat is. Daarnaast zetten wij bij ‘Voordelen’ ook opmerkingen over bijvoorbeeld het geluid wat het apparaat maakt. Dit zijn allemaal indicaties dat een apparaat stil is. Mocht het apparaat veel geluid maken, dan zullen wij dit bij ‘Nadelen’ zetten. Mocht dit niet getest zijn, dan zullen wij dit ook vermelden.

Hartelijk dank voor de reacties, het is me duidelijk.  Ook dat we bij onze laatste aankoop blijkbaar een misbaksel hebben getroffen, die wel veel herrie maakt. 

Reageer