Consumentenbond.nl

Aanrechtblad te kort

  • 15 januari 2021
  • 13 reacties
  • 246 Bekeken

Brugman keukens en badkamers heeft ons aanrechtblad tekort ingemeten waardoor het aan de ene kant 1.5cm en de andere kant 1.7cm te kort is. Nu zeggen hun dat het onze fout is wij de muurmaten aan moeten houden. Nu is zelfs na het verwijderen oude keuken de muur opnieuw bij gestuct maar alsnog is het blad tekort. Brugman heeft dus een fout gemaakt, maar nu willen zij de schuld richting ons schuiven en ons laten opdraaien voor hun fout.. 

 


13 reacties

Hebben ze zelf ingemeten of heeft u zelf de maat opgegeven die ze niet aangehouden hebben?

 

Brugman heeft zelf ingemeten 

Dan hebben ze toch poot om op te staan? Klacht indienen en stap voor stap opvolgen. Als u een rechtsbijstand heeft zou u die erop kunnen zetten maar de klacht formeel indienen kunt u ook zelf. Mocht u lid zijn van de Consumentbond dan kunt u die ook bellen voor hulp met een brief etc.

 

Hun verweer is dus kennelijk dat ze er, volgens hen, van uit konden gaat dat jullie niet meer aan de muur gingen werken. De vraag is of dat in jullie geval redelijk is. Dat ligt er aan hoe het er in jullie situatie uit zag op het moment van inmeten. Zag de muur er zo keurig uit? Meestal zien muren er na het slopen van een keuken niet meer uit en zou een vakman er van uit gaan dat er herstelwerk aan plaats vind. Dan wordt de maat inderdaad iets anders. Hebben ze gemeten vóór het slopen van jullie oude keuken en jullie niet verteld dat die maten zo moesten blijven? Dat laatste hoef je als leek niet te weten - zij zijn immers de specialist.
Maar ruim anderhalve centimeter is wel veel. Heb je foto’s waaruit blijk dat er voordien zeker niet 1,5/1,7 cm méér (!) stucwerk opgezeten kan hebben dan nu, bijvoorbeeld te zien aan randen van deurposten, stopcontacten etc.?

Als ze ingemeten hebben en de situatie is daarna veranderd valt Brugmans natuurlijk niets te verwijten. Het woord zegt het al, inmeten.

Reputatie 2
Badge +3

U heeft uw klacht ook op klachtenkompas gezet. Daar is het verhaal toch iets anders en heeft Brugman gereageerd.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/brugman-keukens-en-badkamers/klachten/brugman-wil-ons-laten-opdraaien-voor-eigen-fout%2C-namelijk-door-hun-ingemeten-te-kort-aanrechtblad./details?complaintId=d182a288-6dd1-4523-aa28-20d14dfcd2e3

Waarom het halve verhaal vertellen? Je schiet er sowieso niets mee op wat alles wat mensen je dan aan raad en ideeën geven is gebaseerd op een verkeerde voorstelling van zaken.

Hoho Deen, ook nu nog kunnen beiden gelijk hebben, namelijk als de keukenman verkeerd heeft gemeten en Simone dat destijds niet heeft gecontroleerd. Dan hoop ik nu dat het briefje waarop de meting is geregistreerd nog bestaat en dat in het gunstigste geval beide partijen nog een kopie hebben. We zien hier dus een schoolvoorbeeld waarom je zakelijke afspraken op papier moet zetten.

Met dat briefje kan wellicht worden aangetoond wie de fout heeft gemaakt, want anderhalve centimeter stucwerk blijf ik veel vinden.

Hoho Deen, ook nu nog kunnen beiden gelijk hebben, 

Ik zou zeggen juist nu kunnen beide partijen gelijk hebben. Als je een keuken in laat meten en plaatsen ben je verschoond van iedere verantwoordelijkheid. Nu hebben ze zelf een verantwoordelijkheid genomen en moeten ze gaan onderhandelen of een procedure voeren.  Het feit dat TS over centimeters praat en de leverancier over millimeters voorspelt nog een hoop lol.

 

Verschoond van Iedere verantwoordelijkheid is natuurlijk niet helemaal waar. Je moet als koper je ruimte wel zo voorbereiden dat er een keuken geplaatst kan worden. Als de vloer een zandvloer blijkt of de wand van 4 mm dun triplex dan kan dat natuurlijk niet, maar ik snap wat je bedoelt. Ook in dit geval is er wel enige logica dat als de muur gemeten wordt voordat de oude keuken gesloopt en de muur bijgewerkt is je niet aan de maten mag rommelen. De vraag is echter of er professioneel (=schriftelijk) is gemeten en professioneel (=schriftelijk) is afgesproken wat er moet gebeuren en wat niet. Ik vind het schriftelijk wel belangrijk want aanrechtbladen zijn vaak duurder dan een prima tweedehands auto, en die koop je ook beter niet mondeling.

Wij gaan dit verder juridisch uit handen geven. Juridisch staan wij namelijk is ons recht. Ze hebben een ondeuglijk product geleverd volgens het juridisch loket. Bij deze sluiten wij de vraag.

Wij gaan dit verder juridisch uit handen geven. Juridisch staan wij namelijk is ons recht. Ze hebben een ondeuglijk product geleverd volgens het juridisch loket. Bij deze sluiten wij de vraag.

Permiteer mij aan te geven dat u daar niet over gaat. Ook blij te horen dat u al een uitspraak heeft, een gegeven dat ik slecht kan rijmen met u topic op verschillende fora en klachtenkompas maar dat ik als werkhypothese voor waar aanneem. Als u al een uitspraak heeft, waarom post u dan overal uw probleem?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben er bang voor @A. Deen dat de vraag toch geëindigd is, dus antwoord zal uitblijven. Wel is algemeen bekend, d.w.z. dat het veel doorverteld wordt, dat je om aandacht voor je probleem te krijgen zoveel mogelijk media (sociale media) moet inschakelen. Dat zal TS gedaan hebben. En dat Hij al een uitspraak heeft is natuurlijk: " de wens is de vader van de gedachte”. Of je mag alles ook een leugentje om bestwil noemen. Maar ik ga altijd uit van de eerlijkheid van de consument, en als alles eerlijk gegaan is, dan mag je voor je recht vechten. De topic schrijver zal echter bij zichzelf na moeten gaan of zijn recht op de waarheid berust. En verder denk ik waarom niet nogs eens met de leverancier praten ? Kort lontje ? :wink: .

Reageer