Beantwoord

Aanvraag isolatie subsidie

• 25 January 2023
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Badge +2

Wij hebben ons huis voor een groot gedeelte voorzien van kunststof kozijnen met HR++ en HR+++ glas.
Het is besteld in 2022 en uitgevoerd door een bouwbedrijf in januari 2023.
Nu wil ik subsidie aan gaan vragen en kijk al een half uur op sites, maar een “gewoon” aanvraagformulier kan ik eigenlijk niet vinden. Wel veel commerciële sites zijn er, maar daar heb ik niets mee.
We hebben meerdere kozijnen, heet dat dan 1 maatregel of “tenminste 2 maatregelen”?
Is hier wel subsidie voor te krijgen of kan ik het maar beter vergeten? Wel zo makkelijk!

icon

Beste antwoord door E.B.F. Stroeve 27 January 2023, 11:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

volgens mij moet je hier beginnen: ISDE: Stappenplan aanvragen woningeigenaren (rvo.nl) 

en het was minimaal 2 maatregelen en 5 kozijnen is helaas 1 maatregel😉

Reputatie 6
Badge +3

@H.C.A. Prins Voor de volledigheid: Als ik me niet heel erg vergis bestaat de eis van 2 maatregelen in 2023 niet meer. De uitvoeringsbepalingen weet ik niet (datum bestelling, uitvoering?, betaling)
Je kan dus vermoedelijk ook voor 1 maatregel subsidie aanvragen (en krijgen) - alleen is het percentage dan 15% i.p.v. 30%.

Er staat hier op deze site van de Rijksiverheid precies wat je wil weten. Je valt dus onder die 15%.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/12/22/ministerie-van-economische-zaken-en-klimaat-belangrijkste-veranderingen-per-1-januari-2023

Deze tekst:

"Versoepeling subsidieaanvraag isolerende maatregelen

Tot nu toe konden woningeigenaren via de ISDE alleen subsidie aanvragen voor isolatie vanaf 2 of meer maatregelen. Vanaf 1 januari 2023 kan dat ook voor 1 isolatiemaatregel. Huishoudens kunnen gemiddeld 15% van de kosten die ze hebben gemaakt terugkrijgen. De regeling geldt met terugwerkende kracht: eén van de voorwaarden is dat deze isolatiemaatregel op of na 2 april 2022 is aangebracht. Meer informatie: website RVO over de ISDE."

Badge +2

Hartelijk dank voor de informatie, maar waar het mij in eerste instantie om gaat is: Waar kan ik een aanvraagformulier vinden voor isolerende maatregelen!!
Nog steeds nergens kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +5

volgens mij moet je hier beginnen: ISDE: Stappenplan aanvragen woningeigenaren (rvo.nl) 

het aanvraagformulier vind je in stap 6 van de link hierboven

Reageer