Accu's Lidl gereedschap

• 13 juli 2021
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Enige jaren geleden een accu multitool gekocht bij lidl. Na drie jaren werkte de accu nog steeds goed, dus toen er losse accu’s te koop waren heb ik er 1 gekocht. Niet zo handig. Hoewel de accu in de tool paste, bleek deze niet geschikt. Resultaat multitool stuk, redelijke accu nutteloos, nieuwe accu mocht ik teruggeven.

Geregeld zijn er accu’s enladers los te koop bij lidl, maar wees voorzichtig. 12v, 14v, 18v, 20v, a2,a3,b3,b.. een papk 12 a3 is niet uitwisselbaar met een pap 12 a3 etc

Zeer onduidelijk van parkside

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik mag toch hopen dat op alle accu's en laders het voltage staat . Daarnaast moet ook de stroomsterkte in het aanvaardbare gebied blijven . Evengoed zeer slechte zaak als verkeerde componenten op elkaar passen . Als het past , zou je mogen verwachten dat er geen probleem kan optreden . 

Reputatie 2
Badge +3

Het probleem is dat de accu's erg op elkaar lijken. Het verschil is een dun plastic stripje dat moet voorkomen dat je de verkeerde accu plaatst. De behuizing van de tool is dermate flexibel, zodat als je een beetje druk uitoefend het wel lukt. Zowel op de accu als de tool staat het voltage, dit is wel erg klein. Ik heb meerdere apparaten met ieder een andere accu en lader. Op elk apparaat, accu en lader beb ik gekleurde tape geplakt om fouten te voorkomen.

Als je een 20 V Accu van de Lidl vergelijkt met een van Worx of sommige andere, zie je dat de accu's in feite identiek zijn met ribbels erop zodat ze niet uitwisselbaar zijn. Ik heb een stuk of 6 apparaten op accu en alleen de accus van dezelfde leverancier zijn uitwisselbaar. Dus heb ik 5 acculaders in gebruik. Europa zou hier beleid op moeten maken. Bv via statiegeld op accus

Reputatie 7
Badge +4

ik heb liever dat Europa haar energie in zaken stopt die meer toevoegen aan de maatschappij. Het is natuurlijk vrij kansloos om te proberen al die honderden leveranciers van accu gereedschap op 1 lijn te krijgen. En er immers een alternatief voor ons consument: gewoon bij 1 merk blijven, werkt prima. Niet al onze grillen hoeven in wetgeving vastgelegd te worden :wink:

Reputatie 4
Badge +3

Ook al blijf je bij een merk heb je nog kans op vele verschillen in voltage, ampèrage, model, serie, generatie etc. Het blijft gewoon opletten of later nog wat passends bij gekocht kan worden. Daarom is mijn voorkeur eigenlijk altijd nog het verlengsnoer. Alle accugereedschap is binnen 10 jaar afgeschreven en niet meer te gebruiken omdat de accu is overleden, terwijl het echte gereedschap niet versleten is, omdat het maar enkele keren per jaar uit de kast komt of minder.

Voordat iemand zegt dat ik misschien ook wel accugereedschap heb. Ja zeker, ik heb ook wel een accuboor die redelijk vaak gebruikt wordt, maar ook bij mij zal de accu als eerst bezwijken. Bij een goed merk zijn er na vele jaren nog steeds accu's te verkrijgen. Origineel of vervanging door ander merk.

Reageer