Consumentenbond.nl
Beantwoord

afzuigkap

• 5 oktober 2018
  • 19 reacties
  • 4112 Bekeken

ik zoek de afzuigkapvergelijker. De site geeft een 404-fout. iemand enig idee??
icon

Beste antwoord door Wendy van den Elshout 5 oktober 2018, 13:59

Snel terug, met helaas slecht nieuws. Mijn collega weet te melden dat de test afzuigkappen onlangs offline is gehaald, omdat er nagenoeg niet op gezocht werd. Sorry...

Misschien zijn er communityleden die onlangs een afzuigkap hebben aangeschaft en daar enthousiast over zijn - zodat je met hun reviews iets verder wordt geholpen?

Succes met de aanschaf in elk geval, en heel vervelend dat we je niet verder kunnen helpen in deze.

Groet,
Wendy
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Welke link gebruik je?
404 wijst op een niet meer bestaande pagina.
Het gaat om de link uit een eerder draadje op het forum:

https://www.consumentenbond.nl/afzuigkap/vergelijker?prijsVanaf=0&prijsTot=&sortCriterion=prijsVanaf&sortDirection=asc&page=1&pageSize=18&productGroup=AFZUIGKP
Reputatie 6
Badge +5
Consumentebond woningen/huishoud
Hier staat ook niks over afzuigkappen..

Apart!
Reputatie 4
Badge +5
Dag @KlaasR en welkom op de community. Je vraag heb ik uitgezet hier in de organisatie want in ons planning- en publicatiesysteem zie ik dat er eerder dit jaar afzuigkappen zijn getest. Maar ook ik kon de resultaten niet vinden.... Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

He @TijsZonderH , weer een nieuwe handtekening zie ik? Wie gemutlich 😉!
Reputatie 4
Badge +5
Snel terug, met helaas slecht nieuws. Mijn collega weet te melden dat de test afzuigkappen onlangs offline is gehaald, omdat er nagenoeg niet op gezocht werd. Sorry...

Misschien zijn er communityleden die onlangs een afzuigkap hebben aangeschaft en daar enthousiast over zijn - zodat je met hun reviews iets verder wordt geholpen?

Succes met de aanschaf in elk geval, en heel vervelend dat we je niet verder kunnen helpen in deze.

Groet,
Wendy
Reputatie 6
Badge +5
Wie gemutlich 😉!
Wacht, Google Translate!

sicherlich!
Reputatie 7
@TijsZonderH , Versuch es nächste Mal aufs Französisch. Bist du wirklich dreizehn Jahre alt?
Reputatie 6
Badge +5
@TijsZonderH , Versuch es nächste Mal aufs Französisch. Bist du wirklich dreizehn Jahre alt?

Ich weiße wat jij zegt.
Ich kan keine Französisch zonder Translate

Ja ich bin!
Und wenn Niels jemals ein schönes Ereignis mit den Alliierten arrangiert hat, werden Sie es sehen: P
Dies wird jedoch nicht von translate.google.com geschrieben!
Reputatie 6
Badge +5
On topic!

CoolBlue heeft een top tien.
Je kan ook hier naar kijken.
En ook erg belangrijk zijn de reviews op de producten.

https://www.coolblue.nl/afzuigkappen/top-10
Reputatie 6
Badge +6
Hi allen,

En weer graag terug naar Nederlands, bitte. 🙂 Discussie gaat off-topic.

Prettig weekend en tot maandag,
Reputatie 7
Een opmerking terzijde, als die kap laag boven het fornuis of kookplaat komt te hangen, let dan op of hij geen scherpe hoeken heeft, een vriend van ons, klaarblijkelijk een ezel die zich wel meer dan één keer aan de zelfde steen stoot, heeft twee keer een gat in zijn hoofd opgelopen omdat hij er tegenaan stootte en ook een keer een enorme bult. Het ding zat in het huis toen hij dat kocht. Hij heeft hem snel vervangen. Het lijkt me niet makkelijk om een kap uit te zoeken, er zijn er ontzettend veel, ik heb een wasemkap (Etna, werkt uitstekend) een afzuigkap kan hier niet tenzij je een buizensysteem in de woonkamer niet erg vindt) ik heb het destijds aan de keukenleverancier overgelaten. Een vriendin heeft er eentje van Bosch, zij vindt hem fantastisch, meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Naast de vergelijkingssites zou ik ook nog een beetje in het rond vragen, persoonlijke ervaringen zijn ook niet altijd onbelangrijk.
Reputatie 6
Badge +6
@KlaasR :Zoals je leest hebben we helaas geen informatie meer. Is er nog iets anders waar we je mee kunnen helpen? @MrsJones @TijsZonderH @Bert : bedankt voor jullie hulp en suggesties.
Dank voor de support allen. Helaas lichtelijk teleurstellend qua uitkomst. En zeker merkwaardig qua policy om uitgevoerde testen noet langer beschikbaar te Stellenbosch agv te weinig belangstelling...een in mijn ogen wat uit de hand gelopen opvatting van marktwerking. Het zij zo, ik doe het er mee
Badge +1
Weet niemand dan meer in welk jaar en in welke maand die test gepubliceerd is.
Ik heb al die bladen dus redelijk snel terug te vinden.
Reputatie 4
Badge +5
Zelf heb ik niets te maken met de test afzuigkappen, maar ik heb even voor je gezocht. Dit heb ik gevonden:
Badge +1
Dank je wel Dennis. Ben er mee geholpen.
Zou wel leuk zijn.
Alle jaaroverzichten op één aparte link.
Denk aan de laatste 10 jaar o.i.d. als snel naslagwerk.
Zodat je al scrollend het e.e.a. nog eens terug kan vinden
Reputatie 4
Badge +5
Fijn om te lezen Dolfus. Ik ben het helemaal met je eens. Zelf ben ik voorstander van archieven. Hoewel producten van de markt verdwijnen en diensten stoppen kan het soms heel nuttig zijn om oude content in te (kunnen) zien. Daarom vind ik het jammer als wij besluiten pagina's of dossiers te wissen. Positief ben ik over deze bronnen binnen consumentenbond.nl:
Buiten consumentenbond.nl kun o.a. je zoeken op archive.org (vanaf 1997) en archive.is (vanaf 2012 en een enkele oudere pagina). Vooral interessant voor verwijderde informatie.

Het is een rare zaak dat de Consumentenbond (niet eens zo oude) producttesten offline haalt. Opmerkelijk dat ook leden van het Consumentenbond team het ermee eens zijn dat dit niet goed is. Een digitaal lidmaatschap verliest zo zijn waarde. Moeten we terug naar het bewaren van stapels Consumentengidsen? Of is de Consumentenbond op zoek naar zijn eigen einde?

Badge +8

@K. Tjoelker, dank voor je bericht. De testinformatie is inmiddels sterk verouderd en veel modellen zullen niet meer verkrijgbaar zijn. Heb je de tips van mijn collega Dennis bekeken? In ons archief kun je publicaties nog terugvinden. Het bewaren van oude gidsen mag natuurlijk altijd, maar is hierdoor niet noodzakelijk! :relaxed:

Reageer