Consumentenbond.nl

Borg maar gedeeltelijk terug na check-out

• 3 december 2020
  • 4 reacties
  • 422 Bekeken

Badge +1

Holland2Stay (H2S) is de plek waar ik van 29-06-2020 tot 29-11-2020 gehuurd heb (5 maanden). Het wonen en check-in gingen redelijk vlekkeloos, afgezien van al het klussen en onderhoudswerkzaamheden aan de appartementen tijdens bewoning.

Echter, de check-out is echt ongelofelijk tegen gevallen omdat onterechte kosten* in rekening zijn gebracht. Ik hoorde van sommige andere mensen in het pand en op trustpilot ook al waarschuwingen over de checkout.

*Onterechte kosten ingehouden op borg:

1. Walls need painting. In 5 months heavily damaged 180 euro
  2. Bedroom door needs to be replaced because of hole 240 euro
  3. Cleaning 3.5 hours.  120 euro

1 Het inderdaad zo dat er lokaal een wat vlekken zaten, maar die hebben we voor gebruik allemaal weggepoetst (zie ook foto’s**). Dus hier kan ik nog wel inkomen dat ze dit willen opknappen maar 180,- is wel wat hoog, al moet ik bekennen dat ik niet weet wat een schilder rekent voor een paar vierkante meters.

2 Hier kwamen we pas na twee weken bewoning achter, pas nadat we een checkin lijst ingevuld hebben dit omdat onze slaapkamerdeur altijd open stond en het gaatje zit aan de kant van de muur zit - wij hebben dit gaatje niet veroorzaakt. Ik heb dit gemeld aan de telefoon aan H2S, maar hier is geen notitie van gemaakt. Tot onze schrik staat het nu op onze conto (rekening) en kan hier helaas niets meer aan gedaan worden aldus de H2S medewerker aan de telefoon.

3  Het appartement was alles behalve schoon toen wij er in kwamen en wij hebben het schoner achtergelaten. Elke keer als er binnen geklust werd was het ook weer vies door vieze voeten en boren, enzovoort. Dit is echt een ‘trap na’ van H2S terwijl we onze best gedaan hebben het beter achter te laten dan dat we er in kwamen zie foto’s**

Dus: Punt 2 & 3 is dus onterecht en punt 1 is erg duur en enorme schade is overdreven. Wat ons betreft misbruikt H2S haar machtspositie doordat ze zowel de reparaties uitvoeren en de keuring doen en de administratie bijhouden. Wij vermoeden dat de borgpot onderdeel is van een onrechtmatig verdienmodel.

Graag willen we H2S wijzen op ons diep ongenoegen en vragen om een deel van de kosten terug als bewijs. Wij hebben wij een aantal foto’s geupload om dit onrecht in beeld brengen.

Het is ons woord tegen H2S - Hoe kunnen wij ons geld terug krijgen?

Foto’s: zie de eerste reactie.

4 reacties

Badge +1

Badge +8

Hi @Mulders1988, wat een vervelende situatie. Helaas zie ik nog weinig reacties van andere Communityleden. Zelf hebben we ook geen informatie over huurrecht. Misschien kun je eens informeren bij de Huurcommissie? Succes!

Reputatie 7
Badge +6

Krijg ook de indruk dat een borg vaak misbruikt wordt als extra verdienste. Hoor ik vaker . Zonder duidelijk bewijs weinig aan te doen . In ieder geval altijd direct bij aankomst letten op alles wat niet in orde is en dat melden . De vraag kan ook gesteld worden waar de grens ligt tussen normale gebruikssporen en schade en wat in de huurvoorwaarden staat . Overigens hebben wij bij kortlopende huur van vakantiewoningen nooit problemen ondervonden . Daar waren ook heel vaak onvolkomenheden die we altijd op de aankomstdag direct gemeld hebben. Zelfs een keer na een dag moeten verhuizen omdat de woning vergeven was van hondenvlooien waardoor wij werden gebeten …..Brrrrr !!!! Sommige huurders kunnen er ook wat van. 

Badge +1

Bedankt voor deze reacties, tot op heden heeft niets geholpen (brief/bellen/juridisch loket)

Holland2Stay gebruikt de borg vaker voor eigen gewin, bij een verzoek om documentatie laten ze niets weten. (Ze betalen ook het energievoorschot niet terug, of erg laat (jaren later)). Is dit niets voor ‘No cure no pay’? Dit is duidelijk een grote speler die misbruikt maakt van de benauwde situatie van de starter op de woningmarkt, hoge borg/voorschot/etc betaald en dit in eigen zak steekt.

Ze doen trouwens ook aan belastingontduiking: 

https://www.ed.nl/eindhoven/holland2stay-uit-eindhoven-verdacht-van-gesjoemel-met-tijdelijke-huurcontracten~a999ff13/

https://www.nextens.nl/btw/misbruik-fiscale-regeling-voor-shortstaywoningen/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/fiod-onderzoekt-misbruik-fiscale-regeling-voor-shortstaywoningen~b37d52bd/

Het is echt een malafide partij, ze doen alles om de laatste cent binnen te harken ten koste van alles.

Reageer