Consumentenbond.nl

Broodrooster: iemand tips?

• 20 januari 2021
  • 8 reacties
  • 822 Bekeken

Bij webshops gezocht naar een broodrooster. Helaas heeft de consumentenbond geen test gedaan naar broodroosters. Je kan ze in zeer diverse prijsklassen kopen. De reviews zijn divers, daardoor lastig kiezen. Wat het extra lastig maakt, vind ik, is dat de roosters veelal ontworpen zijn voor kleine boterhammen, terwijl een nederlandse standaard boterham een eind boven de rooster uitsteekt. Iemand een tip voor een goede, zuinige en niet al te grote broodrooster voor een niet al te gekke prijs?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

De koekepan heel klein beetje vet maken zodat die niet droogbrandt en dan twee grote boterhammen erin en heel dikwijls omkeren tot die bruin genoeg zijn. Je boterhammen zijn dan overal even gelijkmatig bruin. Er is geen broodrooster die dat méér goed doet. Overal steekt het brood eruit, soms kunnen twee boterhammen niet naast elkaar, bijna altijd zwart geblakerd brood. Dus: koekepan! Een koekepan is eigenlijk bedoeld om koeken te bakken, maar het kan ook brood doen.

Reputatie 2
Badge +3

Ik vind de oplossing van dhr. Jan ook geen verkeerde. ( zelf nog nooit opgekomen ;-) )

Dit is wellicht ook een aardig artikel waar u iets mee kan. Staat in ieder geval veel informatie.

https://broodrooster-test.be/

Blijkbaar hebben ze bij Coolblue wel weet van een test van de Consumentbond gezien de beste koop die ze daar verkopen:nerd:

Ik heb al ongeveer 35 jaar een Braun 4104.
Geen idee wat nieuwe modellen doen.
De mijne kijkt naar de boterham met een sensor. Diepvries of vers, maakt niet uit.
Het model is nog voor rare kleine boterhammen.
En dat die niet warm aan de buitenkant is, was toen iets heel nieuws.

Over de bewering energiezuinig heb ik mijn bedenkingen.
Het is een gloeidraad in een kastje.
Weinig vooruitgang in meer dan 100 jaar op het oer model D-12

Reputatie 4
Badge +5

@A. Deen Bijzonder inderdaad. Nou wil het geval dat ik hun beste koop alweer jaren geleden heb aangeschaft en die bevalt goed. Redelijke prijs. Vind ik.

Reputatie 7
Badge +6

Ik denk dat wij die hebben waar @A. Deen op doelt . Stond toen geen predicaat bij vermeld . Het verschil van typenummer komt doordat onze rood is vermoed ik .

Reputatie 7
Badge +6

We hebben onze Philips afgedankt omdat bij dezelfde stand het brood er de ene keer verbrand en de andere keer totaal niet geroosterd uit kwam . Het was een gokspelletje geworden . We hebben nu een Russell-Hobbs  23330-56 en die bevalt erg goed . Met het afneembare roostertje zijn slap geworden harde broodjes weer lekker warm en knapperig te maken . Zuinigheid lijkt me niet erg belangrijk wegens het kortstondige gebruik . Alle boterhammen passen er prima in en beter dan in onze vorige en je kunt zoals gebruikelijk desgewenst twee tegelijk roosteren .

Badge +8

@A. Deen, dat is wel heel bijzonder…🙄 Dank voor je oplettendheid. Ik ga het hier intern even doorgeven.

Reageer