Consumentenbond.nl
Vraag

chemische lucht uit nieuw matras/topper

• 7 februari 2020
  • 2 reacties
  • 296 Bekeken

We hebben een nieuwe topper gekocht bij Swiss Sense, deze topper had echt een vreselijk chemische lucht toen wij de verpakking openden. Ik heb direct gebeld naar de klantenservice, daar gaven ze aan dat de matras goed gelukt moest worden en dat dan de geur vanzelf zou verdwijnen. Echter na drie weken was de geur nog niet verminderd, en werden wij elke ochtend Wakker met hoofdpijn. Ze hebben de topper omgeruild, in de hoop dat deze topper deze lucht niet zou hebben. Helaas was het bij deze topper precies het zelfde. Nogmaals gebeld, ze gaven aan dat we wederom goed moest de luchten en dat de lucht vanzelf weer zou verdwijnen. Ze hebben weer een nieuw matras aangeboden, ik heb echter niet de illusie dat het hiermee beter is. Ik ben bang dat deze luchten schadelijk zijn voor onze gezondheid, Aangezien we al een aantal weken hoofdpijn hebben. Herkent iemand dit?  Graag hoor ik van iemand advies hoe hiermee om te gaan of wat hieraan te doen ! 

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Zie ook https://www.consumentenbond.nl/matras/gebruikstips punt 4. 

Ja, Je kan het mogelijk meten maar daarmee is het niet opgelost.. Je kan voorstellen dat ze hem een weken in de winkel laten luchten(en regelmatig omdraait) en je hem daarna weer komt ophalen. 

Badge +8

Hebben de tips van Chris L je verder kunnen helpen, @k van bijnen?

Reageer