gratis artikel

De beste schoonmaak- en vlekkentips

• 30 April 2021
  • 6 reacties
  • 1762 Bekeken
De beste schoonmaak- en vlekkentips
Badge +8
  • Community Manager
  • 2085 reacties

Niet iedereen wordt gelukkig van schoonmaken. Met onze tips maken we schoonmaken helaas niet leuker, maar heb je wel meer eer van je werk!

Wist je bijvoorbeeld dat een schoonmaakmiddel dat niet schuimt ook prima werkt? Of dat je vruchtvlekken beter niet met zeep kunt behandelen? Benieuwd naar meer tips om beter schoon te maken en vlekken handig te verwijderen? Lees dan dit gratis artikel uit de Consumentengids van mei 2021.

Wat zijn jouw beste schoonmaak- en vlekkentips? Deel ze hier!

6 reacties

Mijn beste schoonmaakontdekking van dit jaar: viltstiftvlek door alcohol. Mijn schone gele stoffen bank leek in één keer waardeloos door een rode viltstiftvlek. Maar na herhaaldijk deppen met een wattenschijfje gedrenkt in alcohol, eerst in het midden en daarna vanaf de buitenrand naar het midden toe (tussentijds laten drogen) is hij helemaal verdwenen.

Op internationale fora komt bij dit soort vragen “Barkeepers Friend” * altijd terug als een soort wondermiddel.  Is hier ook een Nederlands/Europees equivalent van? * [Commerciële link verwijderd door beheerder]

Ik heb laatst een testje gezien met Barkeepers friend eindigend 2 en Soda / baking soda op 1.  🙂

Badge

Witte was (van katoen/linnen) kan meestal wel schoon worden bij 60 graden. Als er toch nog vlekken over blijven (van bijv. rode wijn), kun je de textiel nog een keer wassen bij 90 graden. Witte tafelkleden krijg ik op die manier schoon.  

Badge

Een RVS spoelbak schoonmaken gaat heel gemakkelijk met een combinatie van baksoda en natuurazijn: strooi een lepel(tje) baksoda (o.a. in de Jumbo te koop onder de naam “Baking Soda”) in je roestvrij stalen spoelbak en giet daarop een klein beetje natuurazijn. Het mengsel zal gaan bruisen en is vervolgens een super schoonmaakmiddel, dat aanslag verwijdert. Gebruik een spons om het mengsel over het oppervlak te wrijven.  Naspoelen met water. 

Reputatie 1

Kauwgom in de vloerbedekking? Tip: smeer er een beetje pindakaas over; even laten intrekken en dan verwijder je het zo. Nog wel een beetje "naschrobben”.

Reageer