Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

De goedkoopste bouwmarkt: let jij op aanbiedingen?

• 12 juli 2019
  • 7 reacties
  • 224 Bekeken

Badge +6
Heb je vakantie of maak je gebruik van het mooie weer? De zomer is voor veel mensen hét moment om te klussen. Omdat een simpele klus soms al flink in de papieren kan lopen, onderzochten wij welke bouwmarkt het goedkoopst is en of het loont om aanbiedingen in de gaten te houden. Bekijk de prijspeiling hier.

Hou jij aanbiedingen in de gaten? En welke bouwmarkt is jouw favoriet? Praat mee!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Jazeker. Ik kon bij onze nabij gelegen Formido bij het merendeel van het vele wat ik de afgelopen jaren nodig had , gebruik maken van korting . Helaas is deze zaak onlangs een Hubo geworden . Is duurder en de kortingsacties zijn beperkt en veel minder interessant . Andere zaken als Gamma , praxis en Karwei liggen meer dan 10 km verderop , waardoor de autokosten de korting deels of helemaal opslokken.
Reputatie 5
Badge +6
Wat betreft voordeel behalen ben ik geen dief van eigen zak. En Internet is juist een medium om artikelen goed te vergelijken. Heb ik een artikel nodig dan tik ik dat in bij google, de juiste naam, juiste kwaliteit, kortom geen appels met peren vergelijken, en uiteindelijk krijg je snel een vergelijking van prijzen van je artikel. Dan let ik op diverse bijverschijnselen, bezorgkosten enz., garantie, service ( een goede klantendienst is momenteel wel het probleem) en aldus maak ik dan een beslissing.
Dus aanbiedingen in de gaten houden, voordelen zoeken, doe ik zeker. Bij de bouwmarkten is toch wel één en ander aan de hand. Als je volgens mij bij een bouwmarkt zo maar iets koopt zonder naar de prijzen of voordeel te kijken, dan mis je wel het één en ander. Want kopen bij een bouwmarkt zonder korting, kan haast niet. Iedere week krijg je wel 20% korting, of 30 of 40%. Namen van de bouwmarkten hoef ik niet te noemen, het zijn de bekende, maar ze doen het allemaal. Wat is dan nog de betekenis van Korting? Er is ook zo'n parketzaak, daar moet je beslist op zaterdag heen, want dan is er korting te behalen. Nou dat is iedere zaterdag zo, en dus bij bouwmarkten moet je gewoon 20% krijgen, altijd, en als je de zgn. bon niet bij je hebt, krijg je het toch wel van de kassa bediende, via een snel gepakt foldertje of via je postcode enz. enz. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +6
Ik let altijd graag op de aanbiedingen. Er zijn twee Hornbachs in de buurt waar ik woon maar allebei circa 20 km ver weg. Gamma en Praxis zijn wel dichtbij. Ik zie tussen die twee niet zo'n groot prijsverschil tenzij ze iets in de aanbieding hebben. Soms is er een hele dag leuke korting op alles wat je koopt. Als het uitkwam ging ik dan halen wat ik nodig had.

Bij de Aldi en Lidl haal ik ook veel bouwmarktdingen. Het gaat daar per is seizoen, dus niet het hele jaar door hetzelfde. Allemaal ook van prima kwaliteit en voordeliger dan de bouwmarkten.

We hebben dichtbij nog een grote vestiging van Cranenbroek. Daar kunnen we prima spullen halen tegen hele goedkope prijzen. Het is gedeeltelijk bouwmarkt maar ook alles voor de tuin en overig. Op maandagochtend is het daar al zoeken naar een parkeerplaatsje. We gaan het meeste daar naar toe.
Reputatie 7
Cranenbroek is inderdaad niet duur maar voor ons een eind uit de buurt.
Er zijn dingen die je een stuk goedkoper bij Action of Lidl haalt, geen planken en zo maar wel verf, (af)plakband, meetlinten, gereedschap (wel even op de kwaliteit letten), lijm en nog meer. Zodra hier bij Action een nieuwe lading van dit soort zaken binnenkomt hebben ZZP' ers de schappen in een half uurtje leeggetrokken. Een bevriende timmerman, helaas verhuisd, had voor zijn pensioen pasjes van verschillende bouwmarkten, dat kan ook aardig schelen dus wie een kennis heeft...
Reputatie 5
Badge +6
Ik ben het met voorgaande forumleden eens. Maar ik kan me voorstellen als je heel ruim in je jas zit, of bekender klinkt misschien als je ruim in de slappe was zit, of nog duidelijker als je meer dan voldoende geld hebt, je niet zo aan prijs vergelijken doet en al helemaal niet die goedkope zaken afgaat.
Maar helaas dat is bij ons niet het geval, we klagen niet en zien het allemaal positief in, maar helaas ondanks de mooie tuin groeien er geen geldbomen. Ik vergelijk dus best vaak de prijzen, wel zo eerlijk mogelijk, dus zoals al gesteld geen appels met peren vergelijken. Nou lukt dat niet altijd, want als je o.a. bij Lidl of Aldi koopt, of bij Action, of Cranenbroek, voor ons dan in Dongen (is toch een eind weg en reken dan de reiskosten wel erbij!), dan zie je dat ze niet allemaal dezelfde merken, dezelfde artikelen e.d. hebben. Maar met een beetje kennis van zaken, kan je wel tot eenzelfde kwaliteit komen.
Zo doen wij dat ook, anders kan je nooit iets vergelijken. Wat pasjes betreft, moet je altijd goed uitkijken. De gewone winkelpasjes, daar puilt mijn portemonnee van uit, en geven best korting, maar er zijn geen voorwaarden zoals bij bijv. de Makro en meer van dat type zaken. En dan moet je ook goed opletten of je echt wel voordeliger uit bent. Wie echter regelmatig en goed vergelijkt zal toch wellicht wel tot de conclusie komen dat prijzen hier en daar behoorlijk verschillen. Groeten Leo.
Reputatie 7
Even van mezelf uutgaande zou ik bij Action of Lidl geen zaag- of boormachine kopen, tenzij het om een goedgekeurd merk gaat met een fatsoenlijke garantie, maar aan bijv. verfrollers en -bakjes, allerlei soorten tape en lijm, een meetlint, boortjes, schroeven, spijkers, een hamer, zaag en meer van dit soort dingen kun je je geen buil vallen. Kwasten zijn niet geweldig.
Reputatie 5
Badge +6
Beste @MrsJones , dit is ook een heel goede verdeling die je maken kan. Als je bepaalde artikelen niet vertrouwd bij een bepaalde firma of keten van firma's, moet je dat daar niet kopen. Een heel goed advies en het spreekwoord schoenmaker blijft bij je leest of slager blijft bij je vlees is dan nog van toepassing. Ja die spreekwoorden, en van die slager al helemaal niet, hoor je tegenwoordig niet meer, nu alles, maar dan ook alles, uit China komt. En nou ik toch melig bezig ben, kwasten zijn ook altijd onbenullen, dus niet aan beginnen. Groeten Leo

Reageer