Consumentenbond.nl

Deze snoeischaren zijn uiterst geknipt

• 11 juni 2019
  • 12 reacties
  • 8178 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
De tuin snoeien of een mooi boeket schikken is het makkelijkst met goed gereedschap. Maar ja, wat is dan goed gereedschap? Deze vraag kregen wij in ons topic ‘Wat mag de Consumentenbond voor jou onder de loep nemen?’. En dat hebben we uitgezocht!

Ons panel van professionele tuiniers heeft 16 snoeischaren getest. Wat blijkt? Een goede snoeischaar hoeft echt niet duur te zijn. Je vindt hier de resultaten.

Wat is jouw gouden snoeitip?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Stom toevallig goed gegokt . De laatste die ik er bij kocht is de beste uit de test en bevalt me ook het beste . Heb ook een paar merkloze van Intratuin die redelijk bevallen. Twee van Wolf bevallen minder.
Reputatie 7
Misschien ook maar eens een goeide kopen al heb ik geen tuin. Die van mij heeft van die half ronde messen en ik moet teveel kracht zetten.
Reputatie 3
Badge +4
Ik gebruik mijn snoeischaar zelf eigenlijk vooral voor bloemen in huis. Ook erg handig, @MrsJones 🙂
Reputatie 7
Ik ook Celine en voor de planten in huis en de anderhalve balkonplant. Een gewone schaar is niks, die verknal je meteen.
Reputatie 7
Badge +6
Tja, met 1300 m2 grond met vele soorten bomen struiken en bloemen is goed gereedschap wel erg prettig.
Reputatie 7
Daar kan ik met mijn balkon van 2x2 meter niet tegenop.
Reputatie 7
Badge +6
Een balkonnetje van 2x2 is in ieder geval makkelijker bij te houden 😉 Elk voordeel heb z'n nadeel en elk nadeel z'n voordeel . 🤔😁
Reputatie 7
Je hebt daar helemaal gelijk in maar je blijft hier met al het verkeer ook aardig aan de gang, ik hoef in ieder geval niet te maaien, sproeien, mesten, schoffelen, harken en alle andere klussen die bij een tuin horen. Mijn schoonzus heeft ook zo'n grote tuin, die werkt zich drie slagen in de rondte. Heerlijk hoor een tuin, maar net wat je zegt, elluk voordeel hep ze nadeel maar een stevige snoeischaar is nooit weg.
Reputatie 7
Badge +6
Valt hier ook nog wel mee en we eten ook veel uit eigen tuin. Als het te belastend gaat worden zijn er ook nog allerlei mogelijkheden . Uitbesteden , ombouwen naar onderhoudsarm of verhuizen.
Reputatie 7
Dat is natuurlijk wel lekker, moestuin, kruiden, fruit misschien, je weet tenminste wat je naar binnen werkt.
Reputatie 6
Badge +5
Een balkonnetje van 2x2 is in ieder geval makkelijker bij te houden 😉 Elk voordeel heb z'n nadeel en elk nadeel z'n voordeel . 🤔😁

Hee Johan Cruijff, bent weer lekker bezig hier

het snoeien van rozen vrij gemakkelijk altijd op een buitenoog voor brede bloei ooit een een veld rozen gesnoeid met een maaibalk in de bloeitijd bloeiden ze als geen ander

Reageer