Elektrisch droogrek: ervaringen?

• 18 October 2021
  • 5 reacties
  • 297 Bekeken

Omdat we naar kouder en vochtiger weer gaan vind ik het vervelend dat mijn was traag droogt. Helemaal omdat mijn woning in Amsterdam niet groot is. Daarom ben ik mij wat aan het verdiepen in elektrische wasrekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik let natuurlijk op het verbruik en de mate van opslaan (inklapbaarheid), bovenal ben ik op zoek naar gebruikers ervaringen of het überhaupt iets is. Zou super zijn wat ervaringen betreft dit onderwerp te horen. Alvast dank. Groeten Tom.

5 reacties

Omdat we naar kouder en vochtiger weer gaan vind ik het vervelend dat mijn was traag droogt.

Niet te geloven waar moderne mensen zich allemaal aan kunnen storen. :relaxed:

Reputatie 6
Badge +4

Nee, geen ervaring mee. Sterker nog, ik wist niet eens dat een elektrisch droogrek bestond.

Wasdroger heb ik wel ervaring mee, bevalt me prima.

Mijn eerste droger kreeg ik van mensen die een klein flat bewoonden.
Het was een kleine 3kg droger op wieltjes.
Beetje zoeken, vind ik nog steeds kleine machines.

Ik had hier ook nog nooit van gehoord.
Ik heb het maar eens opgezocht. Het blijkt dat dit dingen zijn die er min of meer uitzien als gewone droogrekjes maar waarvan de stangetjes waar je je was over hangt iets dikker zijn en electrisch verwarmd worden. Dan is het heel voorspelbaar wat er gebeurt: de plek waar de was over het stangetje hangt wordt razendsnel droog en krijg daar een scherpe vouw of op zijn minst een platte plek. Omdat de rest van de was naar beneden hangt en warmte naar boven hangt zal daar weinig gebeuren, behalve dat het iets sneller zal drogen omdat je de hele ruimte electrisch aan het verwarmen bent.
Kortom: zo'n droogrekje gaat je een aardige duit kosten aan stroom en helpt je maar een heel klein beetje. De verhouding tussen kost en baat lijkt me ver naast het redelijke.

Er zijn ook rekjes met een 17W ventilator kachel er onder.
Als dat goed zou werken, zouden ze nooit meer zo'n 600W slurpende warmtepomp wasdroger verkopen.
Mijn condensdroger gebruikt 2000W tot 3000W

Reageer