Consumentenbond.nl

Ervaringen Neff keuken apparatuur?

• 18 oktober 2016
  • 18 reacties
  • 41835 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 3 reacties
Wij willen een nieuwe keuken kopen, en hebben een offerte binnen waarbij alle apparatuur van Neff is gebruikt. Wij kennen dit merk niet en vragen ons af of dit een goed merk is, vooral wat betreft de inductiekookplaat en de stoombakoven. Wie kan hier iets over zeggen?

18 reacties

Het gaat om nummer T58TS11N0 inductie, en de C17FS42N0 stoomoven.
Dat is goed om te weten, bedankt voor de informatie! Is Neff kwalitatief te vergelijken met een bekender merk zoals Siemens?
U bent niet van Neff? ��
Wij hebben sinds 2001 (!) een vaatwasser van NEFF. Wat kleine gebreken (rubbers, klepje zeepbakje) maar verder OK.
volgens mij is NEFF een ' ondermerk' van een ander groot merk
Goedendag,

afgelopen jaar zijn wij in een zelfde zoektocht verzeild geraakt waarbij we na een verhuizing naar een nieuwbouwwoning voor Neff gekozen hebben ipvSiemens reden hiervoor was dat beide merken van vergelijkbare kwaliteit zijn alleen vonden we de uitstraling en design van Neff wat beter in onze keuken passen. hieronder onze bevindingen:

- Neff behoort tot dezelfde groep als Bosch en Siemens worden in dezelfde fabriek gemaakt. Wel zijn deze merken concurrenten van elkaar waardoor de ontwikkeling mbt kwaliteit uitstraling en prijs/kwaliteit verhouding scherp en goed is

- prijs van Neff en Siemens is vergelijkbaar. Met als kanttekening dat dit uiteraard altijd actie afhankelijk is. Doordat het elkaars concurrenten zijn acties niet op elkaar afgestemd.

- Neff is van origine een producent van (kolen)ovens

-Neff is van dezelfde en vergelijkbare kwaliteit als Siemens. Alleen op oven gebied wordt er gezegd dat Neff beter is. Ikzelf ben een amateur kok en kan dit niet heel goed beoordelen omdat ik met zowel een Siemens als een Neff stoomoven zeer goede resultaten boek. wel handig van Neff vind ik de optie dat je de ovendeur onder de oven weg kan vouwen zodat je zaken makkelijker uit de oven kan halen

- Inductie kookplaat van Neff vind ik door middel van de "muis" wat luxer ogen dan die van Siemens verder is het gebruik te vergelijken.

Wij waren in ons vorige woning erg tevreden over de apparatuur van Siemens . vandaar dat onze insteek was hier weer voor te kiezen. Na veel vergelijken en schetsen hebben we uiteindelijk gekozen voor inbouwapparatuur van Neff omdat wij deze beter in ons type keuken vonden passen. Hier hebben we tot op de dag van vandaag geen spijt van.

Gr. WJ
Reputatie 1
Badge +2
Lees (op tijd?) ervaringen van NEFF keuken apparatuur.

Ook wij hebben bij plaatsen van nwe keuken NEFF aangeboden gekregen.

De diepvries, hetelucht/magnetron/oven van NEFF voldoen. De afzuigkap doet het wel maar geeft aan einde gebruik vervelende piepjes met "FEE" op de display, wat betekent dat de roosters handmatig schoongemaakt moeten worden. Al 2 maal gedaan maar de piep blijft!

De vaatwasser van NEFF (S72P69X0EU) is één grote ramp. Maakt niet goed schoon, alles blijft kledder nat ondanks gebruik knop extra drogen, vaatbestendige kunststof verkleurd en laat vieze strepen en kringen achter op de pannen en bestek.

Wil graag lezen of er meer negatieve ervaringen bestaan van NEFF vaatwassers.

Alvast dank voor moeite om reactie te geven!
Reputatie 1
Badge +2
Neff is best goed, maar men moet goed opletten bij het instellen van de vaatwasser dat dit goed gebeurd, bijv. waterhardheid in uw woonomgeving. Niet alle programma's werken schoon & droog. Verder functioneren alle Neff apparatuur naar behoren. Is vergelijkbaar met Siemens, Bosch, Atag. Het komt in de fabriek van de dezelfde band, maar dat zegt mij niets. Het geeft voor ons niet voldoende aan dat de onderlinge kwaliteit gelijk is. Lijkt ons commerciËel gezien niet logisch.

Overigens is Neff niet klantvriendelijk geweest bij onze vraag of er een bestekkorfje opgestuurd kon worden. Het antwoord was "neen". "U heeft een besteklade". We konden er wel een korfje kopen van €25.- excl. verzendkosten. Onze aankopen bij Neff, vaatwasser, inductieplaat, afzuigkap, koelkast, magnetron, hebben geen indruk gemaakt! Jammer!!
Beste mw Ganzeman, wij overwegen ook een afzuigkap van NEff. Dit klinkt niet positief. Welk typenummer heeft u?

vriendelijke groeten
Reputatie 1
Badge +2
Hallo Anouk,

Type nr is D79MT86N1

Heb NEFF gemaild maar geven het antwoord wat ook in de gebruiksaanwijzing staat.

Daar schiet je dus niets mee op. Verder doet de kap het goed.

Ik hoop voldoende info te hebben gegeven.
kan iemand mij verder helpen hoe een Kookplaat inclusief afzuigsysteem van NEFF T58TS6BNO moet worden aangesloten door de kruipruimte met de afvoer naar buiten?
Allereerst checken of u de noodzakelijke accessoires in huis heeft (onderaan in de link aangegeven) ... en tevens of de installatieaanwijzingen werden meegeleverd als print resp. gedownload kunnen worden. Neff-Nederland vragen voor vertalingen in het Nederlands.

http://www.neff-home.com/nl/service/contact

http://www.neff-home.com/nl/productoverzicht/afzuigkappen/afzuiging-in-werkblad/kookplaten-met-afzuiging/T58TS6BN0#/Togglebox=-1441729008/
hier kom ik niet verder mee. er staat niets vermeld welke materialen je kunt gebruiken om door de kruipruimte naar buiten te gaan met de afzuiging.
bedankt voor het antwoord, in de handleiding staat nergens vermeld welke buizen je kunt gebruiken in de kruipruimte.
een reactie over de afzuigkap die moet je waarschijnlijk resetten na het schoonmaken heb zelf een Siemens afzuigkap en dat moet daar ook bij. Staat in de handleiding hoe dat moet.

bedankt voor het antwoord, in de handleiding staat nergens vermeld welke buizen je kunt gebruiken in de kruipruimte.

Geplaatst door verdonk3 op Aug 2, 2017.
Dan is dat alvast onderzocht, verder stond er nog een contactadres in de link. Overigens lijkt het me uiteindelijk eerder een installatieprobleem en géén typisch Neff-probleem. Een huisventilator staat, ter vergelijking, ook helemaal los van het afvoer- en buizensysteem en is technisch misschien zelfs vergelijkbaar. Ik zie wèl waarschuwingen, dat vooral vermeden moet worden dat er condens in het buizensysteem gaat ontstaan en dat heeft weer met de kracht van de luchtafvoerventilator te maken.

Voor ons echt nooit geen Neff oven meer. De neff is nu al 3x geweest omdat er de heletijd vieze strepen op het glas komen. Het is net achter het glas waar je het zelf niet schoon kan maken. Je moet de hele deur er uit halen en dan alle glazen er af. Als leek is daar geen beginnen aan. Na 3x monteur te hebben gehad wordt er steeds gezegd dat er geen oplossing voor is en zal aan ons liggen. Echt belachelijk dat er niets mee gedaan wordt. Voor ons dus echt geen neff oven meer. 
ik mis echt de service en meedenken in oplossingen

In onze keuken van begin 2007 verschillende apparatuur van Neff, ons ook aangeprezen als vergelijkbaar met Bosch. Combi-oven, vaatwasser, koelkast, afzuigkap. Inmiddels 14 jaar oud en enige "probleem" de lampjes van de afzuigkap kapot en vervangen door nieuwe. Verder weinig onderhoud aan gedaan afgelopen 14 jaar. Dus ik persoonlijk zou zeker weer Neff overwegen in een nieuwe keuken.

Reageer