Consumentenbond.nl

Flexibele kraanaansluitingen.

In aflevering 9 (seizoen 3) van de rijdende rechter rijdt visite was een onderwerp over een lek geraakte flexibele kraanaansluiting. De boel was onder water gelopen en schade aan de vloer etc.
De rijdende rechter had er een schade expert bijgehaald. Deze man vertelde dat hij het regelmatig meemaakte, dat als de flexibele kraanaansluiting sterk gebogen was (laten we zeggen een hoek van 90 graden of meer) er een lek ontstond na verloop van een aantal jaren.
Bij flauwe bochten mag je aannemen, dat er geen lekken ontstaan.
Bij mij waren die flexibele kraanaansluitingen sterk gebogen en een vertoonde zelfs een beetje roest.
Uit voorzorg heb ik ze allemaal verwijderd en er koperen leidingen voor in de plaats gezet.
Ik wil het niet meemaken, dat de boel onder water staat als je na een dag werken thuiskomt .

Het lijkt mij voor de consumentenbond een goed idee, om dit eens nader te onderzoeken. Er kan een hoop leed voorkomen worden hiermee.
Op uitzending gemist kan het filmpje bekeken worden. Intikken in google : rijdende rechter rijdt visite.
Daarna in seizoen 3 aflevering negen opzoeken. Het begint bij circa 21 minuten.
(ik durf hier geen link te plaatsen, omdat dit mogelijk wordt geweigerd door de site o.i.d)

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Je zou nu in een volgend bericht nog een link kunnen proberen.
Normale linken zouden moeten werken op dit forum.
Ook meteen een goede test wat wel werkt en wat niet.☺
https://www.sbs6.nl/programmas/mr-frank-visser-rijdt-visite/videos/cd2uX4qwSIa/mr-frank-visser-rijdt-visite/

Op hoop van zegen dan.
Het werkt!
Reputatie 3
Badge +5
@P. Hink, welkom op de Community! 🙂

Dank voor je suggestie, ik geef deze door aan de verantwoordelijke afdeling.

Reageer