Gaat Consumentenbond ook versnipperaars testen?

Reputatie 5
Badge +5
Vernietigers, versnipperaars zijn er in merken, soorten en maaten Én prijzen, dus ook in kwaliteiten. DIN-P1 t/m DIN-P7. Suggestie: een (duur)test..? Zowel de goedkopere als de wat duurdere, maar nog niet de zakelijke, apparaten.

=

[Titel aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

21 reacties

Ik ben helemaal voor!
Ik heb reeds twee papierversnipperaars versleten, ik zou graag willen weten welke ik het beste kan aanschaffen voor thuis / klein kantoorgebruik (verenigingswerk).goedkoop = duurkoop ?
Beste heer/mevrouw,Dank voor uw reactie en voor de tips.Groetjes,Wim Loos
Reputatie 5
Badge +5
Laatst een fikse stapel bankafschriften, brieven e.d. weggedaan. Verzameling van jaren. Je bergt de handel op en je gaat verder. Gaandeweg ontstaat een stapel waar je wel een tijdje mee bezig bent om het te verscheuren. Je wilt opschieten met dat oersaaie scheuren en pakt regelmatig een nét iets te dikke stapel, waardoor je het weer net níet gescheurd krijgt. Tijdens dat gepruts denk je 'Waar is toch die test..!?' :-)Nog mooier zou zijn wanneer naar warenhuis of bouwmarkt kon gaan, waar een grote papierversnipperaar staat en je, voor bijvoorbeeld een paar euro, een half uur gebruik kan maken van snelle versnipperaar. Dat scheelt aanschafkosten en wéér een apparaat in huis. Maar goed, dat zal commercieel niet interessant zijn.

Overigens, ik weet niet óf ze bestaan, maar het zou mooi zijn als die apparaten een soort van 'sheetfeeder' hebben. Niet dat je er constant bij moet blijven, maar dat het apparaat zelf de velletjes van een stapel pakt, m.a.w. dat je in 1x -zeg- 100 of 200 vel kan 'plaatsen'.

=
Ook wij stellen op prijs indien papiervernietigers worden getest! Ervaringen van andere leden zijn ook welkom.
ook ik zou erg graag een test willen zien. het aanbod is te groot
Vol vertrouwen zocht ik de test naar papierversnipperaar maar helaas geen resultaat!

Wel kon ik aangeven dmv een formulier welke producten ik getest wil zien. Formulier vraagt status lidmaatschap: ingelogd als betalend lid maar komt nu toch met de vraag welke leeftijd ik ben! Dat is een frustrerende vraag die ik niet wil beantwoorden, wel wil ik een test voor papierversnipperaars. Het is duidelijk dat anderen dat ook wensen.
Reputatie 5
Badge +7
Dank je wel voor jullie verzoek om een test van papierversnipperaars. Hoewel ik niet kan zeggen of de test komt, ik zal de wens zeker doorgeven aan mijn collega’s.

Wie heeft thuis een versnipperaar staan en kan hier zijn ervaring ermee delen? Tips zijn welkom, deel ze hier!
Reputatie 5
Badge +5
Een greep uit de vele modellen, alleen al voor 'thuisgebruik' (vermoedelijk de meesten hier)

https://goo.gl/P5VQBK

https://goo.gl/HwsGfT

==
Had de Fellowes P-48C. Helaas afgelopen week kapot gegaan, waarschijnlijk door te enthousiast net te veel papier gedaan/ geprobeerd. Verder ook niet heel enthousiast over

dit model van Fellowes mbt oa lawaai en onhandig legen van papierbak.

Nu op zoek naar nieuwe. Helaas nu geen test op consumentenbond.
Graag. Ik had een goedkope van Kruidvat, maar na een paar keer wat papieren vernietigd te hebben (in stroken is volgens mij niet zo veilig) begaf hij het. Had gelukkig de bon nog en kreeg mijn geld terug. Graag testen een papiervernietiger die de papieren versnippert.
Reputatie 7
Badge +6
Van de vorige weet ik het merk niet meer . Was van Lidl en snel defect . De huidige is ook van Lidl en ruim een jaar oud en leeft nog. Merk : United Office . Prijs : € 12,99 .
Badge

Nogmaals het verzoek aan de Consumentenbond; kan er een test komen over papierversnipperaars / shredders?

Badge +8

Nogmaals het verzoek aan de Consumentenbond; kan er een test komen over papierversnipperaars / shredders?

Ik noteer de suggestie voor mijn collega's, @Jop Berkhout

Graag een test voor paperversnipperaars. Ik had er een waar ik de voorgeschreven maximum hoeveelheid bladen in deed maar hij begon te stinken en de thermische beveiliging viel uit. Maar hij had al uit moeten gaan voordat er stank vanaf kwam. Ik besefte toen dat het een brandgevaarlijk apparaat kan zijn met alle snippers in de bak. Daarom wil ik alleen op zeker gaan en een betrouwbare kopen. Zeker met nietjes en paperclipsen kan hij blokkeren met alle gevolgen van dien. Dus koop niet zomaar iets. Ook al is het voor thuis gebruik.   

Hoogachtend ,

H de Bruijn

Om DIN-P7 toe te voegen aan de test, lijkt me overdreven.

@M. Schaart 
Beetje late reactie
Ik heb dat merk ook al jaren en bezit nu een 8MC
De meesten gaan defect omdat men vergeet een potje olie mee te bestellen en te gebruiken.

Geachte dames en heren van de Consumentenbond,

Wanneer komt die test over papierversnipperaars er nu eindelijk eens? Ik zie deze vraag aan u regelmatig langskomen maar gebeurt er ook iets? In deze tijd met gedoe over privacy gevoelige zaken is het toch eigenlijk onbestaanbaar dat deze test er nog niet is.

Hoogachtend,

*

1. Warnas

*[Commerciële link verwijderd door beheerder]

Reputatie 4
Badge +3

@Gebruiker1583668390 

In deze tijd van privacygevoelige info gebruikt men toch heel wat minder papier als.jaren terug.

Ik heb zelf al.mijn administratie in 1 ordner zitten en de rest staat op.een zwaar beveiligde USB stick die goedkoper is als een papiervernietiger van redelijke kwaliteit.

Ik ben van mening dat een test voor slechts een zeer kleine groep zal.zijn. Laat de CB zijn capaciteiten inzetten op tests die voor grote groepen.mensen toegevoegde waarde hebben.

@Gerard. 
Ik gebruik mijn papiervernietiger privé bijna dagelijks.
Mijn administratie is groter dan 30 ordners.
De komst van de computer heeft het aantal documenten juist groter gemaakt.

Maar zonder test, kom ik er ook wel uit wat een goede vernietiger is.

ik wil ook graag een test betr. papierversnipperaar.

Joke

Een test hoeft voor mij niet. Kocht een goedkope bij de Aldi (of Dirk of Action, ik weet het niet meer) en alles met NAW gegevens gaat erin. Nu nog een aanpassing van die gemeentelijke papierstortcontainers met te kleine vulopeningen en enige inzet voor de handhaving van gewone schriftelijke communicatie in plaats van die tijd en energieverslindende digitalisering.

Reageer