Consumentenbond.nl
Vraag

Garantie laminaat zonder bon

• 26 maart 2020
  • 8 reacties
  • 318 Bekeken

Op 24 September hebben wij bij een laminaatboer (zal de naam vooralsnog niet benoemen) een vloer gekocht voor de hele benedenverdieping. Doordat het pinapparaat niet werkte hebben wij verderop in de straat gepind en contant de vloer betaald. Volgens planning is de vloer in de middag van 30 September gelegd , de legger belde keurig een kwartier van te voren dat hij in de buurt was. 

Nu raden jullie het vast al, de vloer ligt voor geen meter. Waar er eerst naden omhoog kwamen begint de vloer nu licht te bollen.

Nu is het verhaal dat wij de bon niet kunnen vinden en de verkoper zonder bon niks kan (lees: wil) betekenen. 

Ook niet na het overleggen van het bankafschrift en het aantonen dat de vloerenlegger ons die 30 September heeft gebeld. 

Heeft iemand een idee welke stappen wij het beste nu kunnen nemen? 

8 reacties

Wie probeert u nu aan te spreken, de verkoper of de legger, en als u de verkoper aan wil spreken is mij onduidelijk waarom u het leggen apart zelf betaalt heeft en of de verkoper überhaupt verantwoordelijk is voor het leggen?

Wie probeert u nu aan te spreken, de verkoper of de legger, en als u de verkoper aan wil spreken is mij onduidelijk waarom u het leggen apart zelf betaalt heeft en of de verkoper überhaupt verantwoordelijk is voor het leggen?

De legger werkt in dienst van de verkoper.

Het betreft ook gewoon een winkel waar we de betaling hebben verricht. 

We hadden al een nare bijsmaak bij de "het pinapparaat is kapot" mededeling. 

Ik denk dat dit een heel lastig verhaal zou kunnen worden. De legger is zeker niet in dienst van de verkoper en u voelt denk ik correct aan dat de verkoper geen verantwoordelijkheid voor het leggen wil nemen. Welke bon zou hij immers nodig hebben als de legger bij hem in dienst was en hij laminaat geleverd en gelegd zou hebben. Ik denk dat u er heel verstandig aan doet morgen eens met de telefonische hulplijn van de bond te bellen hoe je zoiets aanpakt en of dat überhaupt kans van slagen heeft.

Ik denk dat dit een heel lastig verhaal zou kunnen worden. De legger is zeker niet in dienst van de verkoper en u voelt denk ik correct aan dat de verkoper geen verantwoordelijkheid voor het leggen wil nemen. Welke bon zou hij immers nodig hebben als de legger bij hem in dienst was en hij laminaat geleverd en gelegd zou hebben. Ik denk dat u er heel verstandig aan doet morgen eens met de telefonische hulplijn van de bond te bellen hoe je zoiets aanpakt en of dat überhaupt kans van slagen heeft.

Bedankt voor uw reactie

Maar is de verkoper niet altijd verantwoordelijk voor de garantie? Hij kiest tenslotte de legger.

En een bankafschrift van een pinapparaat 50 meter verder zou toch ook voldoende moeten zijn? Zij kunnen in de administratie toch zien dat er die dag een vloer verkocht voor dat bedrag?

U brengt mij in verwarring, u bent toch de bon van het leggen kwijt, toch niet de factuur voor het laminaat zelf? 

U brengt mij in verwarring, u bent toch de bon van het leggen kwijt, toch niet de factuur voor het laminaat zelf? 

Excuses, er bestaat maar 1 factuur, dat is diegene die wij 24 September hebben verkregen in de winkel. 

Dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat u het leggen contant had afgerekend en het laminaat in de winkel had betaald. In uw geval is die winkel natuurlijk wel verantwoordelijk voor het leggen. Aan de andere kant heeft u dus helemaal niets op papier waarmee u die winkel aan de leverantie van het laminaat en het leggen kunt linken behalve dat u in de buurt van die winkel heeft gepind. Ik zou nog steeds professioneel advies inwinnen want dit blijft een lastig verhaal.

Badge +8

Vervelende situatie. @Gebruiker1585245541! Zijn er inmiddels nog ontwikkelingen?

Reageer