Garantie voor kapotte Flexxfloors op verkeerde ondervloer

• 10 March 2020
  • 2 reacties
  • 873 Bekeken

Ik heb vijf jaar geleden een Flexxfloor gekocht bij de KARWEI. Deze is inmiddels op verscheiden plaatsen kapot gegaan.

Na een tijdje van het kastje naar de muur te zijn gestuurd bij de KARWEI hebben ze in een reactie op mijn klacht laten weten dat ik de verkeerde ondervloer heb gebruikt. Deze is te flexibel, waardoor de vloer kapot is gegaan.

Nu heb ik destijds veel onderzoek gedaan en niks gelezen over welk type ondervloer je wel en niet kan gebruiken. Ik heb nog een pakket liggen en daar staan leginstructies op. In deze instructies wordt niks gezegd over het type ondervloer dat je mag gebruiken, alleen dat de ondergrond glad en vlak moet zijn. Mijn stelling is dus dat ik niet had kunnen weten dat ik deze ondervloer niet had mogen gebruiken. En dat het daarom niet mijn schuld is dat de vloer kapot is gegaan.

Ik heb dit als reactie laten weten, maar ook dit wordt afgewezen.

Ik vraag me nu dus af of ik dit gewoon had moeten weten of dat ik er door Flexxfloors of de KARWEI voor gewaarschuwd had moeten worden. Wat denken jullie?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

op zowel de flexxfloors als de karwei website staat vrij duidelijk iets geschreven over de basisvloer (= ondervloer) en daar staan best wat zaken genoemd. staat dit dus niet op de verpakking of inlegvel in de verpakking?

Op de verpakking staat niks over een basisvloer, alleen “Om oneffenheden in de gelegde Flexxfloors vloer te voorkomen moet de ondergrond gad en vlak zijn. Indien nodig de vloer egaliseren.” Het lijkt erop alsof er (bijna) precies hetzelfde staat als op deze leginstructies van Flexxfloors:

http://www.flexxfloors.nl/leginstructies/click

Ik wist ook niet dat een basisvloer gelijk is aan de ondervloer. Ik dacht dat je een basisvloer had, daar ging dan een ondervloer op en daar gaat dan je gewone vloer op. Ik maak dus uit de teksten op de websites van Flexxfloors en de KARWEI niet op dat mijn vloer compleet kapot zal gaan als ik er een verkeerde ondervloer onderleg. Is het algemene kennis dat een basisvloer een ondervloer is?

In ieder geval bedankt voor je reactie. Fijn om het perspectief van iemand anders te horen.

Reageer