Gebruik jij alternatieve opzetborstels voor je elektrische tandenborstel?

• 19 March 2019
  • 16 reacties
  • 10306 Bekeken

Veel consumenten zijn inmiddels over van handmatig poetsen naar een elektrische tandenborstel.

Wij testen elektrische tandenborstels, en we testen daarbij de orginele opzetborstels van Oral-B of Philips. Maar die opzetborstels zijn best aan de prijs. En er zijn veel alternatieve borstels te koop. Die willen we ook gaan testen, maar eerst willen we weten hoe veel mensen ze ze ongeveer kopen, en waar dan. Vandaar onderstaande poll. Alvast bedankt voor je medewerking!

En als je iets anders kwijt wil over opzetborstels of elektrische tandenborstels dan kan dat natuurlijk ook hieronder.

Wat voor opzetborstels gebruik jij? En als je alternatieve borstels koopt, waar koop je ze dan?

16 reacties

Ik kocht alternatieve borstels en nadat de voorraad op is koop ik ze niet weer tenzij er wel goede borstels te koop zijn anders dan de originele. Ze gaan echt beduidend minder lang mee en sluiten minder goed aan / lopen stroever dan de originele is mijn ervaring. Oral-B.
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb verschillende goedkopere geprobeerd, maar dat viel erg tegen in gebruiksduur en poetsresultaat.
Nu alleen nog maar Oral-B Cross Action, maar alleen in de reclame bij het Kruidvat of Trekpleister of een dergelijke winkel.
Prijsverschil is gigantisch.
2 stuks voor 14 euro = 7 euro per stuk,
10 stuks voor 25-30 euro = 2,50-3,00 per stuk.
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb borstels van everbright geprobeerd. Niet van echte te onderscheiden in vergelijking met de originele Oral-B. Ik kom hier nu van terug. Bij 1 is het borstelkopje er wel eens afgevlogen (in mijn mond) en bij de anderen zit het borstelkopje te los op de steel waardoor het borstelkopje gaat resoneren. Als het dan de zijkant in contact komt met je tanden dan resoneren je tanden mee. Wel viel me op dat de weerstand minder was waardoor je borstel meer rotaties maakte met een hoger toerental dus.

Maar al doende ben ik er toch achter gekomen dat de borstels van Oral-B voorlopig niet zijn te overtreffen. En dus hou ik het voorlopig maar bij de originele Oral-B-borsteltjes.
Ik heb alternatieve geprobeerd,was geen succes En de originele kun je vaak in een aanbieding kopen.
Jammer dat er op de OralB borstels zelf geen typeaanduiding staat.
Wij gebruiken Sensitive Ultra Thin en een borstel waar de buitenste borstelgroepjes enigszins schuin staan. Wat volgens mij belangrijk is:niet te hard duwen.Dan gaan ze heel lang mee.
Reputatie 7
Badge +5
Goed verhaal @H.J. Veltkamp Ik poets mijn kunsttanden (gelijmde protheses op implanten) twee keer per dag, 's-ochtends (grondig) en 's-avonds (iets minder grondig).

Het boeit me niet echt hoe lang de borstels meegaan of mee kunnen gaan. Ik verwissel het borsteltje gewoon elke maand. Ik vind dit (door schade en schande inmiddels wijs geworden) een betere methode dan goedkopere alternatieven uit te proberen.
Ik gebruik de borsteltjes volgens mij wel langer dan drie maanden.Ik controleer af en toe hoe de borstelharen staan,en meestal zit er ook een verkleurindicator in de borstelharen.
Ik sluit me geheel aan bij Bert. Ik gebruik Oral B cross action en let daarvoor op aanbiedingen.
Reputatie 5
Badge +6
Ook ik heb zins drie weken opnieuw een Oral-B tandenborstel aangeschaft.
Gelukkig kan ik "oude" borsteltjes nog steeds gebruiken.
Inmiddels heb ik nog steeds oudere exemplaren van de tandenborstels in een "doosje" bewaart. Deze werken dus niet meer.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de accu.
Moet dus de moeite nemen om deze exemplaren aan te leveren t.a.v. een inlevering vanuit de gemeente.
Wat betreft de kwaliteit t.a.v. de borsteltjes: Sommige geven een indicatie op slijtage.
Gelukkig kunnen de oude borsteltjes toch gebruikt worden zonder advies om deze na een periode te moeten vervangen. Via een algemeen advies, wordt er aangeraden om na 3 maanden een nieuw borsteltje aan te schaffen. Dit waarschijnlijk t.a.v. de hygiëne en/of schoonmaakadvies.
Ik wil hierbij aanmerken dat ik soms gebruik maak van een "normale" tandenborstel.
B.v. onder de douche.
Ps: Heb gelukkig nog steeds mijn eigen tanden 😁.
Badge +2
Ik heb al jaren Oral B nooit problemen gehad dat ze kapot of snel leeg zijn.
Ik had vroeger met een gewone tandenborstel altijd een gaatje in mijn gebit maar sinds ik Oral-B elektrische tandenborstel gebruik nooit meer. Ik moest helaas een goedkope elektrische tandenborstel kopen en ook opzetborstel en gekocht bij Kruidvat voor €15,00.
Ik raad iedereen aan om nooit zo'n elektrische tandenborstel ergens te kopen. De opzetborstel past niet goed en valt er steeds af en daarom maar weer met de handtandenborstel. Ik ga weer een Oral-B elektrische tandenborstel kopen en daar heb je een goede voor €25,00.
Dus Oral-B blijft nr.1 voor mij.
Ik kocht alternatieve borstels en nadat de voorraad op is koop ik ze niet weer tenzij er wel goede borstels te koop zijn anders dan de originele. Ze gaan echt beduidend minder lang mee en sluiten minder goed aan / lopen stroever dan de originele is mijn ervaring. Oral-B.

ik koop ze online bij tandenborstel.nl, 4 stuks voor €5,95, prima borstels !
Onlangs bij de Action alternatieve borstels gekocht, kan dus nog niets over de levensduur etc zeggen. Heb wel het gevoel dat ze wat stugger/harder zijn. Voorheen kocht ik de originele als er ergens een aanbieding was, maar vind ze toch wel prijzig.
Ik koop mijn opzetborstels bij borsteltje.nl naar volle tevredenheid.
Ik heb zowel de alternatieve borstels voor Oral-B als voor de Sonicare daar gekocht en merk geen verschil tov de originele. Daarnaast is de klantenservice ook erg goed.
De prijs kwaliteit verhouding is voor mij dan ook goed.
Ik koop ze bij Alie Express voor 15 euro inclusief verzendkosten voor 20 (!) borstels (Sonicare vervanging). Dat is dus 75 cent per vervangende borstel. Tot nu toe geen groot verschil gemerkt. Borstels zijn heel iets harder dan de originele maar poetsen erg goed en gaan daardoor ook nog langer mee.
Alleen de signaleringfunctie van de borstel met de gekleurde haartjes werkt niet, maar ja, slijtage kan ik zelf ik ook prima beoordelen
Ik koop alleen de originele borsteltjes maar wel altijd als ze in de aanbieding zijn !
Als je deze vergelijkt met de gewone tandenborstels (niet elekrtisch) van Oral-B dan is het verschil nog niet eens groot te noemen omdat die ook niet vaak in de aanbieding zijn.
Ik koop alternatieve opzetborstels van Boni bij de Colruyt in België, maar ik vind ze te zacht in vergeljking met de originele. Weet niet of dit aan de kwaliteit ligt maar ik zou ze niet aanraden.
Veel alternatieve borsteltjes zijn prima, maar die supergoedkope niet, ik heb gelezen dat die haartjes niet afgerond zijn waardoor ze je tanden en tandvlees kunnen beschadigen. Het grootste probleem was overigens altijd het bijhouden van wanneer je ze moet vervangen? Te snel, zonde van het geld, te laat, niet goed voor je gebit. Daarom heb ik sinds kort een abonnementje van Dr. Dent.

Reageer