Gevelinspectie appartementsgebouw

• 14 October 2021
  • 1 reactie
  • 35 Bekeken

Wij zijn bezig met het opstellen van een MJOP voor onze VvE

het complex is opgeleverd in november 2019. 
Voor het MJOP wil ik ook een bedrag opnemen voor inspectie van de gevel. 
diverse instanties benadert maar niemand wil een raming geven voor de kosten van een inspectie en de frequenties waarin dit moet plaatsvinden. 
Wie heeft ervaring met dit onderwerp ?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Is er misschien een mogelijkheid dat u uw oor te luisteren legt bij een bevriende VvE van een overeenkomstig appartementsgebouw?

Bij een bestek schrijven wordt ook uitgegaan van aantal arbeidsuren, materiaal en materieel, bouwplaatsvoorzieningen, onvoorzien en zo. Daar werken ze dan met voortschrijdende ervaringscijfers en wat ze niet weten wordt een stelpost. Maar dat is dan in de fase na een MJOP.

Misschien omslachtig maar u zou een groter aannemersbedrijf kunnen vragen of ze een offerte voor zo'n gevelinspectie willen maken. Je moet dan iemand hebben die zo'n inspectie vaker ook doet voor een appartementsgebouw.

Ik denk niet dat die hier zijn of bij Vereniging Eigen Huis. Ik denk dat je in de bouw moet zijn bij een partij die dat vaker doet en ervaringscijfers heeft. De prijzen veranderen elke drie maanden en om de zoveel tijd is er weer iets nieuws.

Reageer