Goede koffiemachine gezocht

• 30 May 2021
  • 10 reacties
  • 242 Bekeken

Ik zorg al heel lang voor een goede koffiemachine voor thuis. feit is dat ik tijdens mijn studententijd als barista werkte. En ik kan goed koffie zetten en ik weet hoe ik het goed moet doen. En dus kan ik thuis geen normaal koffiezetapparaat vinden, zodat je melk op een cappuccino kunt kloppen, zodat de waterdruk voldoende is om koffie te zetten, zodat de watertemperatuur niet extreem hoog is en er veel technische dingetjes zijn , plus een visueel uiterlijk, afmetingen, geluid toevoegen, en waar ik het ook mee naar huis neem, het moet comfortabel zijn. Als iemand zo'n koffiezetapparaat kent, vertel het me)

10 reacties

Ik heb zelf een Nespresso machine welke erg fijn werkt. Het is compact en de koffie is goed. Geluid is wel wat aan de harde kant. Ik weet niet of het per se met bonen moet zijn. ik gebruik zelf het liefste koffiecupjes namelijk.

Hopelijk helpt dit iets.

Reputatie 7
Badge +6

Als student ben ik groot gegroeid met gewone filterkoffie. Ik had veel gesleuteld aan m'n bromfiets en kon toen een studentenbaantje krijgen, helaas niet in de barists koffie, maar in de garage onder de auto's doorsmeren en olie verversen en soms Popokai koffie uit Suriname op m'n kamertje. Daar heb ik veel bijgeleerd want daarna ben ik voor de rest van mijn leven met mijn auto nooit meer naar de garage gegaan, maar altijd zelf gesleuteld. Lekker veel centjes uitgespaard. 

Het is erbij gebleven dat mijn vrouw en ik altijd filterkoffie doen. Maar mijn zonen hebben een lieftallige partner en bij de moderne dames van tegenwoordig is het dat ze niet een standaard ding moeten hebben, maar het laatste nieuwtje, speciaal, alleen zij hebben 'm gespot. Dus ik krijg af en toe koffie waar ik geen raad mee weet. M'n maag kent het helemaal niet, sons o zo sterk, soms als karton, en dan wel suiker maar geen lepeltje, hoe verzinnen ze het. En maagklachten van die koffiemelk hebben ze nog nooit van gehoord, en dan krijg je koude koeienmelk of aangevuld met heet kraanwater. Als kenner zal je wel beamen dat aanvullen met heet kraanwater alle koffiezet technologie teniet doet. 

Weet je wat ik nu doe als ze vragen of ik wat wil drinken? Heb je cup a soupe? Het spijt me, ik kan helaas niwt helpen maar wens je alle succes en ook centjes uitsparen!

@Sam_1 Je beschrijft een professioneel apparaat, is dat echt wat je zoekt want daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan. Zelf ben ik precies de andere kant uitgegaan. Ik maal zelf met een Kitchenaid, gebruik een relatief goedkoop espressoapparaat van De'Longhi puur voor de espresso en schuim melk voor de “Nederlanders” met een Philips schuimer. Ik weet dat ik vier, vijf jaar met dat espressoapparaat ga doen maar die kostte me €150 en ik zet er uitstekende espresso mee. Ga je echt dik investeren in professioneel spul kom je op een heel ander budget en koop je duur consumentenspul is het nog steeds consumentenspul en mag je in je handen knijpen als de acht jaar haalt en als er ooit iets moet worden gerepareerd wordt het apparaat vaak nooit meer de oude. 

Zoek het in een simpel ding zoals de Cafetière.
En leef daar jouw vakmanschap op uit.
Met een goedkoop apparaat ben je toch niet tevreden.

Reputatie 2
Badge +2

Gewoon, een koffiezetapparaat. Die van Braun geeft hele hete koffie, heerlijk. En die filters kun je natuurlijk vullen met de koffie die jij wenst: ideaal. Kun je leuk mixen met allerlei smaken.

Gewoon, een koffiezetapparaat. Die van Braun geeft hele hete koffie, heerlijk. En die filters kun je natuurlijk vullen met de koffie die jij wenst: ideaal. Kun je leuk mixen met allerlei smaken.

Alleen voor Nederlanders is filterkoffie en espresso “ongeveer” hetzelfde.

Die van Braun geeft hele hete koffie, heerlijk.

:nauseated_face:
De kunst van lekkere koffie is, dat niet te heet is.

Dan is dit iets voor jou:
https://static.ah.nl/static/product/AHI_43545239373330383032_1_LowRes_JPG.JPG

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb 3 jaar terug  een dure Melitta barista smart gekocht,de testen waren lovend (CB)over dit apparaat.

Helaas zijn de laatste half jaar problemen met de vergrendel hendel met de rode knop.

De Zetgroep ging af en toe moeilijk er uit.nu lukt helemaal niet meer,en heb contact gezocht met Melitta.

Ik heb  de keuze om dit te laten repareren als dit tenminste mogelijk is,en zo ja dan is het mogelijk dat  dit  200€  gaat kosten.

Wat mij verbaasd dat blijkt dat zo’n duur apparaat  na 3 jaar uitgerust blijkt met beweegbare gammele plastic onderdelen in omgeving die niet schoon blijft.

Onderhoud gebeurt ,dit om te voorkomen dat er schimmel zou ontstaan.

Ik vind dat de garantie te  krap,en de testen onbetrouwbaar.

Ik vind dat de garantie te  krap, en de testen onbetrouwbaar.

Espresso apparaten gaan maximaal vier jaar mee (inderdaad mijn observatie) en geen enkele test van de Consumentenbond meet levensduur omdat dit niet te meten valt. Tegen de tijd dat je van een significante batch van vijf of tien apparaten weet hoe lang ze gemiddeld meegaan zijn ze niet meer te koop. Als u een gratis tip wil hebben koop dan nooit een volautomaat met ingebouwde molen, veel te veel componenten die allemaal kapot kunnen.

Reageer