Het beste vaatwastablet is het goedkoopst

• 2 October 2017
  • 16 reacties
  • 7436 Bekeken

Reputatie 3
Alweer zijn de goedkoopste vaatwasmiddelen het beste uit onze test gekomen. De W5 All in 1 van Lidl prijkt bovenaan. Gebruik je liever een ‘classic’ vaatwastablet en voeg je apart zout en spoelglans toe? Ook bij de classics scoren de goedkope merken het hoogst. Bekijk gratis de testresultaten en tips hoe je zo effectief mogelijk de vaat lekker schoon krijgt.

Welk vaatwasmiddel gebruik jij en waarom?

16 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Enige nadeel van de W5 tabletten is dat ze nogal eens uit elkaar vallen als je ze uit het zakje haalt. Zit je weer met een hand vol gruis...
Reputatie 3
@Aardvark Helemaal mee eens! Het zou ideaal zijn als Lidl een oplosbaar folie om de tabletten zou doen. Al vraag ik mij dan wel af of ze het dan voor dezelfde lage prijs kunnen blijven aanbieden...
Reputatie 5
Badge +5
@Aardvark Helemaal mee eens! Het zou ideaal zijn als Lidl een oplosbaar folie om de tabletten zou doen. Al vraag ik mij dan wel af of ze het dan voor dezelfde lage prijs kunnen blijven aanbieden...

Nou, die paar cent per tablet wat oplosbaar folie extra zou kosten zou ik er graag voor over hebben! ☺️
Of boven het bakje van de vaatwasser openmaken. Daar moet het toch naar toe
Waar ik nu wel benieuwd naar ben is in hoeverre de "compleet ouderwetse" wijze van los poeder zich verhoudt tot deze test resultaten. De Aldi en Lidl verkopen bij mijn weten ook nog losse zakken met poeder, en dat lijkt me nog goedkoper, maar is het dan ook even goed? Wij hebben sinds kort een zak van de Aldi, en dat lijkt toch ook prima te voldoen. (Het is alleen onhandig dat er geen maatschepje bij zit).
Reputatie 7
Sinds kort gebruik ik ook de afwasklonten van de Lidl. De eerste keer ging het mis omdat ik gewend was die dingen zo in het vakje te gooien, ik had niet gezien dat ik deze moest uitpakken. Ze kruimelen wel, ik maak de verpakking open boven het vakje. Z doen het heel goed, beter dan die duurdere merken. Die dingen waarvan een deel vloeibaar is worden na verloop van tijd knalhard, ik bewaar ze droog dus daar kan het niet aan liggen, ze lossen dan niet meer op, op welke temperatuur je ook afwast met als gevolg een halve klont in het bakje en een nog vuile vaat.
Reputatie 7
Badge +6
Haha . Ja ben ook overgestapt en vergat ook de verpakking te verwijderen om dat dat bij die andere dure niet hoefde. Ook het handafwasmiddel van Lidl is veel goedkoper en even goed als dat dure merk. Vermoedelijk zo duur omdat die ons dood gooit met hun reclame . Dat zit in de prijs verborgen , maar daar wordt het product echt niet beter van.....
Ik gebruik al tijden de lidl tabletten, nu had ik voor de tweede keer een probleem met mijn machine, de waterafvoerslang verstopt, waardoor het water niet wegloopt. Volgens de monteur zijn het zeepresten die de slang verstoppen. Hij adviseert het heetste programma te gebruiken i.p.v. op 40-50 graden. Herkent iemand dit probleem, heeft het met de vaatwastabletten van de lidl te maken?
Reputatie 7
Badge +6
Mij niet bekend @ÍI. Peters . Maar ik gebruik die W5 nog niet zo erg lang. Maar als het waar is , zou je bijvoorbeeld eens per maand op de hete stand kunnen afwassen en verder op de gebruikelijke stand. Ook kan het schelen bij erg vuile vaat eerst even het ergste eraf te halen. Dat kan samen met die zeepresten het probleem veroorzaken of verergeren vermoed ik .
@ÍI. Peters Ik gebruik die Lidl tabletten al jaren en ik ben het nog nooit tegen gekomen. Anderzijds zegt dat ook niet alles, soms heb je een combinatie van machine, (was)middelen en gewoontes die samen niet lekker werken.
Reputatie 7
Badge +4
Jammer dat ook hier weer op geen enkele manier duurzaamheid en milieuvriendelijkheid meegenomen worden. De Duitse collega Stiftung Warentest laat dit al 30 jaar een belangrijk onderdeel van hun tests zijn. Wanneer gaat de Consumentenbond zich eens meer op duurzaamheid richten? Jullie zouden juist het voorbeeld moeten geven in deze zeer vervuilende consumptiemaatschappij. Door daar ook kritisch naar te kijken worden consumenten gestimuleerd om duurzamer producten te kopen en fabrikanten om duurzamer producten te maken.
Jammer dat ook hier weer op geen enkele manier duurzaamheid en milieuvriendelijkheid meegenomen worden. De Duitse collega Stiftung Warentest laat dit al 30 jaar een belangrijk onderdeel van hun tests zijn. Wanneer gaat de Consumentenbond zich eens meer op duurzaamheid richten? Jullie zouden juist het voorbeeld moeten geven in de zeer vervuilende consumptiemaatschappij. Door daar ook kritisch naar te kijken worden consumenten gestimuleerd om duurzamer producten te kopen en fabrikanten om duurzamer producten te maken.

U doet mij denken aan een wasmiddelen reclame, gewoon blijven herhalen die boodschap.
Reputatie 7
Badge +4
@A. Deen
Er is nog enorm veel te doen en Nederland loopt enorm achter bij veel andere landen. Aangezien heel veel mensen inclusief onze oerconservatieve regeringen nog steeds hun ogen en oren sluiten voor de wrange realiteit is het hard nodig dat hier iets tegen gedaan wordt. U zou daar blij mee moeten zijn.

Overigens jammer dat u zich hier regelmatig verlaagt tot allerlei of topic reacties wanneer iets u niet bevalt, u het ergens niet mee eens bent of in iets anders gelooft dan veel andere mensen.
Reputatie 6
Badge +3
@Ekokok
Ik ben al 35 jaar lid van de CB omdat ze een zakelijke onafhankelijke benadering hebben. Als het zo'n dram club zou worden als U voorstaat haak ik af.
Reputatie 7
Badge +7
Zullen we de nieuwe reacties weer on-topic houden? 😉
[quote user="ÍI.::s::Peters"]Ik gebruik al tijden de lidl tabletten, nu had ik voor de tweede keer een probleem met mijn machine, de waterafvoerslang verstopt, waardoor het water niet wegloopt. Volgens de monteur zijn het zeepresten die de slang verstoppen. Hij adviseert het heetste programma te gebruiken i.p.v. op 40-50 graden. Herkent iemand dit probleem, heeft het met de vaatwastabletten van de lidl te maken?

Wij zijn zeker bekend met dit probleem. Na jarenlang tevreden gebruik van de Lidl tabletten, gestopt met het gebruiken na een 'verbetering' van de tabletten ca 1,5 jr geleden. Onze vaatwasser slibte dicht met vette zeepresten met alle gevolgen van dien voor de levensduur van het apparaat. Eerst merkten we een vettige waas op doppers, daarna bleken alle delen aangetast. Ons gebruik van de vaatwasser is niet veranderd, grondig voorspoelen hielp niet. In een vakantiehuisje hebben we de overgebleven tabletten gebruikt. Na een paar dagen lag daar ook een vette laag in de machine. wij wijten het dus toch aan een andere samenstelling. Zo jammer; deze tabletten zijn ons jarenlang goed bevallen, nu toch weer terug naar de dure.

Reageer