Hot Bath sanitair: wat is jullie ervaring?

Goedemiddag,

Is er iemand die ervaring heeft met Hot Bath sanitair(het binnenwerk, inbouwkranen, thermostaat en regendouche)?

[Titel topic aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

32 reacties

Hallo, heeft u inmiddels een beslissing genomen over Hotbath?

Wij staan voor precies hetzelfde.. en ik krijg nergens op internet iets gevonden over dat merk....

Ben benieuwd!
Beste,

wij hebben Hot Bath kranen gekocht. De kranen zijn prima maar wachten nu al maanden op twee langere uitlopen van de muurkranen waardoor we de wastafels niet kunnen gebruiken.

Deze zouden uiterlijk week 48 binnen zijn en inmiddels is het vandaag alweer 2 weken doorgeschoven

De leverancier kan er weinig aan doen en Hot Bath staat mij niet te woord. Schandalig.

Voor mij geen #HotBath meer wat dat betreft.

Vraag uitvoerig de levertijden en laat dat garanderen kies anders voor het veilige Grohe

Ik heb er inmiddels spijt van, alles gaat met de Italiaanse slag zo lijkt het. En niet reageren op reactie via de site en mij niet meer te woord staan vind ik nogal schandalig
Ik heb inmiddels een Hotbath fonteinkraan. Werkt nu ruim een half jaar zonder probleem. Gekocht, uit voorraad, bij Nijhof Baarn. Daarom geen probleem met levertijden.
Wij oriënteren ons momenteel ook op een nieuwe badkamer en overwegen Hotbath kranen. De achtergrond van het merk is echter in nevelen gehuld. Weinig ervaringen te vinden, her en der wat klachten of juist tevreden geluiden. Installateurs de we benaderd hebben geven unaniem aan dat Grohe de beste keuze is en raden Hotbath af, maar kunnen dat advies niet goed onderbouwen. De ene winkel zweert erbij, de andere zou het nooit willen verkopen... Wat is wijsheid? Daarom volg ik deze conversatie maar...

Wat betreft de Italiaanse makelij - zoals op hun website vermeld - viel ons nog iets op. Het Italiaanse merk Paffoni heeft kranen die bijzonder veel, zo niet exacte, gelijkenis vertonen met modellen van Hotbath. Ziet u hier maar eens: http://www.paffoni.it/en/products/bathroom/mixers.html. Zou het kunnen dat Hotbath kranen simpelweg Paffoni kranen zijn met een ander merkje erop? Wellicht weet iemand hier wat meer over.

Beste,

wij hebben Hot Bath kranen gekocht. De kranen zijn prima maar wachten nu al maanden op twee langere uitlopen van de muurkranen waardoor we de wastafels niet kunnen gebruiken.

Deze zouden uiterlijk week 48 binnen zijn en inmiddels is het vandaag alweer 2 weken doorgeschoven

De leverancier kan er weinig aan doen en Hot Bath staat mij niet te woord. Schandalig.

Voor mij geen #HotBath meer wat dat betreft.

Vraag uitvoerig de levertijden en laat dat garanderen kies anders voor het veilige Grohe

Ik heb er inmiddels spijt van, alles gaat met de Italiaanse slag zo lijkt het. En niet reageren op reactie via de site en mij niet meer te woord staan vind ik nogal schandalig

Geplaatst door Joost49 op Jan 20, 2017.
= = = =

Beste Joost49,Zonder mij te willen verschuilen achter "ik wist het niet", ga ik toch even reageren op bovenstaand bericht. Het is vervelend dat u lang op de genoemde onderdelen moet wachten.

Het is inderdaad het geval dat we eind 2016 bij HotBath te kampen hadden met achterstallige leveringen. HotBath Nederland, heeft 25 man in dienst en stuk voor stuk zijn het mensen die zich dagelijks druk maken om onze producten op tijd bij u als consument te krijgen. De levertijden vanuit Italië ten spijt.

Uit uw bericht kan ik niet opmaken met wie u binnen onze organisatie gesproken heeft, maar er is wel een spelregel: wij leveren via een aantal geselecteerde dealers, en de communicatie rondom levertijden verloopt altijd via hen. Dat is niet een kwestie van "wij willen u als eind-klant niet te woord staan", maar stel dat we dat wél zouden doen, dan melden we u hetzelfde als wij naar de dealer zouden doen. Bovendien als wij bij achterstallige leveringen twee partijen (u én de dealer) op de hoogte moeten houden, dan verloopt de communicatie via twee kanalen. Dat is voor iedereen niet de slimste manier van werken. Vandaar dat wij er voor kiezen om uitsluitend via de dealer te communiceren. Ik lees dat u daar geen begrip voor had, maar ik hoop dat uw mening daarin versoepelt is na mijn uitleg.
Beste L. Peters-Muller,

Een HotBath kraan is een kraan die inderdaad ook volledig in ItaliË wordt geproduceerd, en is zeker geen broer of zus van het door u genoemde merk. Zoals je wel vaker bij succesvolle producten ziet, is dat het eigenlijke ontwerp of 'the looks' lastig is om te claimen als 'uniek' en andere partijen een versie maken die in de buurt komt van het origineel.

Als u het leuk vindt om te zien wat wij bij HotBath zoal meemaken, bekijk dan onze FaceBook pagina****. Ik wil u wel vooraf waarschuwen dat deze pagina doorspekt is van zelfpromotie, maar wellicht kunt u daar doorheen kijken. ;-)

**** [commerciËle link door beheerder verwijderd]
hallo wij hebben ook een Hotbath Buddy wastafel mengkraan gekocht de 004S van 199 euro dat ding is erg luidruchtig en geeft veel waterslag zelfs waterslag dempers gemonteerd maar nu nog gaan de flexibele slangen van de kraan naar de afsluitkraantjes van de leidingen te keer bij het openen en sluiten van de kraan niet echt normaal voor een kraan van die prijs ga maar weer over op een Grohe
In 2015 hebben wij een Hotbath Buddy GN, een Hotbath Regendouche 20cm GN en een handdouche 10cm Gn laten installeren. Binnen een jaar was het laagje geborsteld nikkel (dun plastic laagje) van de regendouche en de handdouche behoorlijk beschadigd. Onze leverancier stelde in 2019 voor om dit bij Hotbath kenbaar te maken. De reactie van Hotbath was dat we de materialen niet goed schoon gemaakt hadden. en daarom geen recht op garantie hebben. Toen ik Hotbath melde dat wij een AquaCell hebben werd de AquaCell als boosdoener aangewezen en derhalve geen recht op garantie hebben. Een onzin verhaal, het is gewoon inferieure Italiaanse kwaliteit! En garantie geven ze niet.

@Alberta wat een klassiek verhaal om de fabrikant erbij te halen en je daar dan achter te verschuilen. Als consument heb je een overeenkomst met je leverancier en die moet de garantie leveren, je hebt helemaal niets te schaften met die fabrikant.
Hotbath geeft 5 jaar garantie, niet de leverancier!
Hotbath geeft 5 jaar garantie

Of niet dan.

Ik heb bij HOTBATH via Aftersales een rozet besteld van douchepaneel en keurig ook betaald. Levertijd was eerst begin mei, daarna verschoven naar eind mei en nu hoor ik opeens dat de levertijd midden juli 2021 is geworden. Ik heb de paneel thuis demonteert, hoe moet ik nu 1,5 maand wachten zonder douchepaneel op nalevering van Hotbath ? Echt niet te geloven.

Een Dikke 1 voor de service.

Badge

Baggermerk. Ik raad iedereen af om dit te kopen!!! 

Ik heb het idee dat de kranen van dit merk niet goed tegen het harde water kunnen dat wij in Nederland hebben (en desondanks raden ze een waterontharder af...). Mijn kraan is binnen vijf jaar helemaal vast gelopen en ik krijg maar moeilijk contact met de leverancier. Dit is niet wat je mag verwachten van een kraan van dit prijs niveau. Zowel qua prijs als qua service niveau. 

Reputatie 5
Badge +5

Dit zijn de merken die bij sanitair shops, tegelwinkels, bouwmarkten worden verkocht.

U betaald meestal voor het design en op zich zou de kwaliteit niet (heel) slecht moeten zijn.
En reparatie, ja dat wordt altijd een probleem met onderdelen die dan bij de reguliere installatie groothandel niet te leveren zijn!

En alleen via het netwerk van de leverancier.
Onderdelen moeten dan ook uit Italië komen en worden alleen met grote orders tegelijk mee verzonden.

Soms kan uw installateur iets verder doordringen tot de importeur omdat hij de weg kent.

Maar de consument wordt altijd naar zijn leverancier terug verwezen.

Badge

Dit zijn de merken die bij sanitair shops, tegelwinkels, bouwmarkten worden verkocht.

U betaald meestal voor het design en op zich zou de kwaliteit niet (heel) slecht moeten zijn.
En reparatie, ja dat wordt altijd een probleem met onderdelen die dan bij de reguliere installatie groothandel niet te leveren zijn!

En alleen via het netwerk van de leverancier.
Onderdelen moeten dan ook uit Italië komen en worden alleen met grote orders tegelijk mee verzonden.

Soms kan uw installateur iets verder doordringen tot de importeur omdat hij de weg kent.

Maar de consument wordt altijd naar zijn leverancier terug verwezen.

Ik heb een woning gekocht met een badkamer uit 2018 waar deze rommel helaas al in zat. Hoewel het design niet slecht is, vind ik het ook weer niet zo heel bijzonder. 

Ik heb met moeite de leverancier van toen der tijd kunnen achterhalen (wat al lastig was omdat de vorige eigenaar niet meer wist waar zij dit gekocht had en bovendien geen bon meer heeft) en ik heb nu een service verzoek lopen, maar ik merk al dat dit inderdaad even stroef gaat als de douche zelf, waarbij ze er duidelijk alles aan doen om mij hier de schuld van te geven. 

Inmiddels zit ik op een punt dat de douche gewoon niet meer bruikbaar is en mijn ergernis richting dit merk en hun aftersales service een kookpunt heeft bereikt. 

Reputatie 5
Badge +5

@Schnitzel Opbouw kranen zijn wat makkelijker te vervangen.

Dat zal voor de inbouwthermostaat wat moeilijker zijn.
Met het type/model van de kraan kan je soms nog wel iets vinden.(foto?)

Van de zelfde "serie" zijn de elementen soms uitwisselbaar.

Meestal is het thermostaat element wat vastzit in de kraan, ondanks het draaien aan de knop blijft het thermo-element vast zitten.

Demonteren van het binnenwerk kan nog wel eens iets opleveren, maar als je iets afdraait of breekt, heb je echt een probleem.

Reputatie 7
Badge +7

Voordat uw ergenis het kookpunt bereikt zijn er op de website van Hot Bath. instructies hoe je zelf die kraan moet onderhouden.

En op Youtube zijn films hoe je die kraan moet demonteren. Kind kan de was doen. Zo'n verstelbare sleutel met brede bek beschadigt de verchroomde moeren niet.

Als de kraan helemaal vastzit is het w.s. inwendige kalkaanslag. Gewoon even demonteren en alles eruit halen en een middagje in een bakje azijn leggen. Wat ook kan is dat inwendige stukjes soldeer en eventuele vervuiling zich ophoopt bij de kraan. Alle kranen even aflopen en het zeefje eruit schroeven en schoonmaken met azijn.

Mensen die blijven lachen tot de laatste snik zijn de enige geschikten om op de bouw rond te lopen. Mensen die door ergenis een kookpunt bereiken kunnen beter daar wegblijven want die andere mensen hebben het al moeilijk genoeg. 

Badge

Voordat uw ergenis het kookpunt bereikt zijn er op de website van Hot Bath. instructies hoe je zelf die kraan moet onderhouden.

En op Youtube zijn films hoe je die kraan moet demonteren. Kind kan de was doen. Zo'n verstelbare sleutel met brede bek beschadigt de verchroomde moeren niet.

Als de kraan helemaal vastzit is het w.s. inwendige kalkaanslag. Gewoon even demonteren en alles eruit halen en een middagje in een bakje azijn leggen. Wat ook kan is dat inwendige stukjes soldeer en eventuele vervuiling zich ophoopt bij de kraan. Alle kranen even aflopen en het zeefje eruit schroeven en schoonmaken met azijn.

Mensen die blijven lachen tot de laatste snik zijn de enige geschikten om op de bouw rond te lopen. Mensen die door ergenis een kookpunt bereiken kunnen beter daar wegblijven want die andere mensen hebben het al moeilijk genoeg. 

Ik heb het Buddy systeem:

https://www.tegeldepot.nl/hotbath-buddy-009-afbouwdelen-cr?gclid=CjwKCAjwjtOTBhAvEiwASG4bCAuexSzrRVlazaTjq3whkDqN9uOB1w6WDbhUmZibTjxcRfz7_nv4JBoCj5wQAvD_BwE

dit betreft een inbouw systeem dat in de muur zit. Het lijkt mij niet aan te raden dat ik als consument met twee linker handen dit systeem zelf uit de muur haal? Ook heb ik hier geen instructie filmpjes van kunnen vinden bovendien. 

Ik heb de schoonmaak instructies gezocht op de website en daar staat niets dat niet onder een normale schoonmaak routine valt (oppervlakken schoonmaken met Antikal, eens in de zoveel tijd de douche koppen verwijderen en ontkalken). Ik kan me niet voorstellen en ik zie ook niet in de instructies staan dat ik eens in de zoveel tijd dat hele systeem moet demonteren om het te ontkalken? 

Daarom werk ik ook niet in de bouw maar in de accountancy :-) 

Reputatie 5
Badge +5

@Schnitzel Even verder gezocht, het is de onderste knop.

Als u de knoppen demonteerd, inbus  of de handeltjes uit de knop draaien en de afdekpaat verwijderd ziet u gelijk de inbouwbox met de onderdelen. Kan weinig aan gesloopt worden.

Als u de site opent ziet u ook het YouTube filmpje.

Het is nog simpeler als ik dacht, en met wat support van een buurman of familielid, moet dit zeker lukken.

wel eerst het water afsluiten anders wordt vrouw boos!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Schnitzel, in eerste instantie bedoel ik dat je de gewone ontkalk manier doet natuurlijk. Maak het los van de muur en kijk wat je ziet. Het is maar wat je bedoelt met "helemaal vastgelopen". Draait de kraan niet meer? Zit hij zo verstopt dat er helemaal geen water meer uitkomt? Ik moet raden. 

Anderen geven al aan hoe het in elkaar zit. Mijn broer ging erop slaan als het niet wilde lukken en hij boos werd. Dat nooit doen want het is koperwerk en/of keramiek en gaatvhet krom of komt er een scheur. Altijd sans force, geen krassen maken.

Reputatie 5
Badge +5

@Jan Dit is een keramische kraan, en de tijd van rubbertjes (bij de bouwmarkten)is de tijd dat je nog bij je moeder aan de borst lag.

En het zou te simpel zijn als je deze kraan onderdelen uit het rek in de bouwmarkt kan vinden.

Keramische delen herstellen, gaat echt niet werken.

Bij serie waar het om gaat kunnen alleen originele onderdelen gebruikt worden.

Beter is om de beide delen, onderste cartridge en bovenste keramische afsluiter te vervangen.

Met de temperatuur afstelling kan ik desgevraagd nog support geven.

Dit is voor TS de enige voordeligste keus, de inbouwbox is voor meerder inbouwkranen toepasbaar, daarom wordt die in twee delen geleverd.

In soortgelijke situatie zijn ook de beide delen vervangen, kan je er weer jaren mee doen.

Reputatie 7
Badge +7

@Gebruiker1644596728 toen ik jouw foto zag van het ding begreep ik dat mijn verhaal over rubbertjes niet van toepassing was omdat het keramisch is. En heb ik toen binnen het uur mijn verhaal nog aangepast. Die rubbertjes zijn hier in Midden-Brabant nog altijd te krijgen, maar dat is meer als een kraan gaat lekken. Ik heb zo'n doosje nog in mijn "Winkel van Sinkel" liggen en pak daar bij tijd en wijlen wel eens zo'n rubbertje uit. Zo'n Winkel van Sinkel (dois met stuk of 30 plastic potjes van haargel is heel handig, dan hoef je niet voor elk wissewasje naar de bouwmarkt. 

Keramiek kan ook waterdicht afsluiten, wellicht is het daartussen gaan verkalken en vertoont de kraan de eigenschap "helemaal vastgelopen".

Kijk hier de Winkel van Sinkel van Huize Jan.
Haargel potjes gespaard van de zonen.
Een man zonder Winkel van Sinkel is een man die niet alles kan
en voor elke wissewasje naar de bouwmarkt moet!.

Reputatie 5
Badge +5

@Schnitzel Ik hoop dat u met de informatie uit de reacties de kraan zelf kunt herstellen, zonder te hoge kosten.

Badge

@Schnitzel Ik hoop dat u met de informatie uit de reacties de kraan zelf kunt herstellen, zonder te hoge kosten.

Dank voor je reactie. 

Ik heb zojuist ook een reactie ontvangen van Hotbath waarin ze aangeven dat het probleem inderdaad dit onderdeel is en ze dit kosten loos zullen opsturen met instructies. 

Echter neemt dit niet weg dat ik niet te spreken ben over de kwaliteit van dit merk. Ik heb nog nooit eerder gehoord dat het nodig is om iedere 5 jaar onderdelen van een douche te vervangen vanwege verkalking. Ik verwacht nog steeds van een douche die 4-5 keer zoveel kost als een luxe douche van Grohe dat de kwaliteit op z’n minst vergelijkbaar is. 

Reputatie 5
Badge +5

@Schnitzel Ik heb zojuist ook een reactie ontvangen van Hotbath waarin ze aangeven dat het probleem inderdaad dit onderdeel is en ze dit kosten loos zullen opsturen met instructies.  

U voor terugkoppeling. 

En heel goed om te horen dat U mede met hulp van/uit het Forum de onderdelen kosteloos geleverd krijgt.

Misschien dat u nog iets aan de hardheid van het water kan doen?

De hardheid van het water kunt u zelf meten, of opvragen bij het waterbedrijf.

En kwalitijd van een merk kan je aan de buitenkant niet altijd afzien.

Reageer