iemand ervaring met besparenkan.nl?

  • 13 August 2018
  • 12 reacties
  • 7061 Bekeken

Badge
Besparenkan.nl biedt mij een hernieuwd contract aan bij Energie-direct. Op internet lees ik veel kwalijke recensies over Besparenkan.nl. Echter ook enkele goede. Wie kan hierover iets zeggen?

12 reacties

interesting to read this, today i got contacted by Besparenkan.nl and they offered me Energie direct, as they offer (apparently) cheaper energie...I would like to hear more...
Reputatie 7
Badge +5
@H.J. Hagen

Ik zou hier maar eens vergelijken: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/vergelijker

Ik kom daar € 150 goedkoper uit.

Maar bekijk deze site van het collectief aanbod ook eens, dit aanbod is zeer aantrekkelijk:
https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/vergelijker/energiecollectief
Klik op de i in het aanbod voor meer informatie.

Maar altijd zelf vergelijken, vergelijkingssites kunnen morgen weer anders zijn.
Reputatie 7
Badge +5
@Rottmann

I would compare here: https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/vergelijker

I get € 150 cheaper there.

But look at this site of the collective offer also, this offer is very attractive:
https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken/vergelijker/energiecollectief
Click on the i in the offer for more information.

But always compare yourself, comparison sites can be different tomorrow.
Boycot Besparenkan.nl. Kijk liever zelf op vergelijkingssites.

Ik had mijzelf online aangemeld in het kader van besparen via gemeentelijk collectief met verzoek contact per e-mail. De volgende dag werd ik gebeld. In eerste instantie positief en uitgebreid gesprek. Tijdens het gesprek meerdere malen aangegeven dat ik er over wil nadenken. Aan het einde van het gesprek werd mij gevraagd op de aanmeldbutton te klikken in de e-mail. Ik gaf aan erover na te willen denken en later vandaag evt te bevestigen. Medewerker Jallil bleef aandringen op aanmelding. Ik kon immers binnen 14 dagen vrijblijvend ontbinden. Hij probeerde mij in twijfel te brengen omdat dit aanbod maar voor een max aantal aanmeldingen mogelijk. Het "meest gunstige tarief" van EnergieDirect.

Ik zei, ik neem het risico van later aanmelden. Toen werd hij onbeleefd en zei dat hij geen zaken meer met mij wil doen.
Uiteindelijk ruim een uur verder. Wat ogenschijnlijk een vriendelijk adviesgesprek leek bleek dus een opdringerig verkoopgesprek. Enorm teleurgesteld.
Reputatie 7
Badge +5
Besparenkan is een adviesbureau, niet meer en niet minder en zij moeten verkopen om de kosten te kunnen dekken en winst te maken. @UvG

Ik begrijp een gemeente niet die met een dergelijke commerciële partij in zee gaat die druk legt op klanten en die zulke slechte reviews krijgen, meer dan 66% beoordeeld dit bedrijf als Zeer slecht.

https://nl.trustpilot.com/review/besparenkan.nl
Onbegrijpelijk dat een gemeente met zo’n partij in zee gaat.
Haastige spoed is zelden goed. Ik zal melding maken bij mijn gemeente.
Hopelijk doen anderen dan ook, anders zal t niet stoppen

Helemaal mee eens, afgelopen week gebeld en nadat ik ook zei dat ik erover na wou denken veranderde het gesprek ook ineens.

De heer Enzo zei dit ik z’n tijd verspeelde en dat hij daar niet van gediend was.

hij bleef aandringen en ik heb vriendelijk het gesprek beëindig, hij evenwel niet.

vandaag werd ik weer gebeld en ditmaal door een collega hem verwezen naar zijn collega maar dat begreep hij niet.

 

ook ik zal melding maken bij mijn gemeente!

ongeloofelijk maar waar.

Ook deze week gebeld door een medewerker. Een samenwerking met de gemeente werd gesuggereerd hetgeen mij vertrouwd gevoel gaf. Na een aantal gebruiksgegevens uitgewisseld waren kwam hij met een voorstel. Op mijn verzoek heeft hij deze op de mail gezet. Na 10 minuten belde hij terug met het dringende verzoek om de mail te openen en akkoord te gaan met het voorstel. Nadat ik had aangegeven deze te zullen openen op een moment dat het mij gelegen kwam en dan te zullen reageren werd het gesprek zeer onaangenaam waarop ik de verbinding heb verbroken. De zelfde dag en de dag erop heeft het zelfde telefoonnummer diverse keren weer gebeld waarop ik niet meer gereageerd heb!

Uvg was een jaar geleden bij dit onderwerp verbaasd dat hij via een link van de gemeente werd gebeld door besparenkan.nl. Ik heb geklikt op een link van de consumentenbond en werd ook gebeld door besparenkan.nl. Ook ik moest op een link in een email klikken waar boven staat “bevestig uw aanvraag”, maar op de button “bevestig uw contract”. Dat onder het mom van even samen doornemen en 14 dagen bedenktijd. Maar ik wil bedenktijd voordat ik iets aan ga. De beller werd niet onvriendelijk, maar ik kon wel merkten dat hij zeer teleurgesteld was toen ik toch niet op die link wilde klikken. Met dit soort partijen zou de gemeente, maar ook consumentenbond niet in zee moeten gaan! Ik snap dat ze ook moeten verdienen, maar niet door misleiding!

U beweert geklikt te hebben op een link van de gemeente of de Consumentenbond, maar waarschijnlijk wekken de betrokken telemarketingbureaus Comtree (Geleen) en Sendt (Purmerend) via de acties van Besparen Kan de indruk namens gemeenten of consumentenorganisaties actief te zijn. Dat is misleiding (bedrog) of tenminste misleidende omissie, omdat niet duidelijk gemeld wordt dat het om telemarketing gaat.

Maak voortaan screenshots als u klikt!

Reputatie 4
Badge +3

@Consumenneke  ik denk dat 7 maanden na dato het issue wel is opgelost.

@JMA helaas, er zijn al meer dan tien jaar problemen met deze gladde jongens die zich voordoen als Regionale Dienst Energiecalculatie. Dit topic is niet voor niets drie jaar oud.

Reageer