Consumentenbond.nl

Ikea de weg kwijt ?

• 14 januari 2021
  • 7 reacties
  • 319 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Ikea gevraagd hoeveel de verzendkosten bedragen voor de levering van 2 kleine Billy kastjes. Ikea geeft aan dat de kosten van de 2 kastjes € 49 bedragen en de verzendkosten eveneens € 49. Op de vraag of dit wel correct is, reageert Ikea niet. Beetje duur.

7 reacties

Verzendkosten zijn toch niet afhankelijk van de vervoerde waarde hoogstens van dingen als de afstand en het gewicht. Als je het krijgt trouwens want ik zit sinds 15 dec op ikea te wachten en ze moeten het nog orderpicken.

Reputatie 5
Badge +4

Dat hoef je toch niet aan Ikea te vragen. Verzendkosten zie je vanzelf als het in de winkelmand ligt. Als de afmetingen te groot of te zwaar zijn voor Postnl (het goedkoopste) wordt het inderdaad veel duurder.

Tip: ik had ook eens 2 salontafels in de winkelmand gegooid,  te zwaar voor Postnl dus ook € 49,--. Toen heb ik er 2x1 apart besteld, kwam het voor 2 x 2,99. 😁

@A. Deen Ik heb vandaag ook wat bij Ikea besteld, verwachte leverdatum ligt 1 maand verder. Voor een faillissement hoeft Ikea zeer waarschijnlijk niet te vrezen.

Reputatie 1
Badge +2

Ook per pakje van 20 x 15 cm met een lengte van 2m1 vraagt Ikea 49 euro. Afhalen gaat ook niet, dus kiezen voor een andere leverancier.

Reputatie 5
Badge +4

Ook per pakje van 20 x 15 cm met een lengte van 2m1 vraagt Ikea 49 euro. Afhalen gaat ook niet, dus kiezen voor een andere leverancier.

In dit geval is de lengte van het pakket de bottleneck. Postnl vervoert geen pakketten met die lengte. 

Wat zijn de maximale afmetingen?

Pakketten

Afmeting Gewicht Toeslag (in euro)
> 100 x 70 x 58 cm
< 10 x 10 x 1 cm
> 23 kg tot 31,5 kg 2,95
> 175 x 78 x 58 cm > 31,5 kg 67,00
Reputatie 1
Badge +2

Ikea zou er goed aan doen het afhalen weer op te starten. Goed en veilig te doen en niet verboden. Bovendien weer tevreden klanten.

Reputatie 3
Badge +2

We zitten even in een pandemie. Het leven zal voor een deel door moeten gaan. Maar op een paar kastjes kun je toch wel even wachten. Ik wil ook een kast kopen. Weet nog niet waar. Ik wil het ook eerst ook zien, ruiken, voelen enz. En in meerdere winkels. Dus nu maar even niet.

Ikea is de weg op internet echt kwijt. Levertijden van 1 maand voor voorradige artikelen. Geen keuze leverdatum te wijzigen. Wordt niet vooraf gemeld. Moet je maar zien te vinden op de site:

Geen idee hoe ik hun klantenservice digitaal kan bereiken. Want wij zijn er niet op de leverdatum. Hoe het dan gaat: geen idee.

Ik schat n.a.v. hiervan dat de Ikea een vaste klant kwijt is.

Reageer