Is "Nederland Isoleert" een goede partij om mee in zee te gaan?

  • 20 March 2016
  • 44 reacties
  • 33459 Bekeken

L.s.,

Is "Nederland Isoleert" een goede partij om het isoleren van spouwmuren door te laten uitvoeren? Vanwege hun vrij aggressieve mediacampagne vertrouw ik ze eigenlijk niet, maar het aanbod in hun brieven klinkt goed, en ik heb geen idee welke alternatieven ik heb. Ik wil ook geen stel beunhazen mijn spouwmuur laten verzieken.

Groetjes,

Sietske

44 reacties

Spouwmuurisolatie, voegen repareren en eventueel de bakstenen impregneren wil ik niet zelf doen. Ik vond zelf de dakisolatie doen al een hele klus. Kennis vergaren over het onderwerp en daarna een keuze maken is inderdaad de beste methode, maar gezien m'n chronisch tijdgebrek zijn die muren over vijf jaar in dat geval nog niet geisoleerd.

Mijn punt is vooral dat ik het aanbod van Nederland Isoleert wel interessant vind, maar dat ik niet weet of ze wel echt goed werk leveren. Vandaar mijn vraag om ervaringen met dat bedrijf, omdat ik van hun marketing-aanpak argwaan krijg, maar niet echt recensies over ze kon vinden. Maar misschien zie ik wel spoken hoor, en is er niets aan de hand 🙂
Na zoveel negatieve ervaringen een heel positieve. De offerte was prima opgemaakt, de afspraak voor de werkmannen werd keurig nagekomen en er is werkelijk keurig gewerkt. Alles aangeveegd door beleefde mannen, van het hele gedoe is niets meer te zien, in 2 1/2 uur alles klaar en bovenal: heerlijk warm binnen tegen een schappelijke prijs. Administratief heeft inderdaad niet alles super gelopen, maar er is veel moeite gedaan om die foutjes recht te zetten. Ik herken me niet in alle negatieve reacties.
ik heb ook een aantal negatieve reacties gevonden, maar ik kan me hier niet in vinden. Wij hebben onze kruipruimte en spouwmuur laten isoleren door Nederland Isoleert, met een prima resultaat.

En we hadden een vrouwelijke adviseur. Erg leuk en verfrissend.
Bedankt voor de reacties. Ik zie dat jullie allebei positief zijn, dus dan zal ik komende week eens gaan bellen!
Vast wel! Bedankt!
Het simpele antwoord: nee. Ik ben met ze in zee gegaan. Het zag er allemaal mooi uit op de site en hun aanbod sprak me ook aan. Maar de planning is dramatisch. Het zou 1 dag duren, ik heb hiervoor vrij genomen. Maar de monteurs kwamen die dag pas om 16.15. Zij kregen het dus niet af. De afdeling planning maakte een nieuwe afspraak voor de volgende dag, nog een dag vrij genomen dus. Ik stond erop dat ze 's ochtends zouden beginnen, maar helaas pas om 14.15 verschenen ze en kregen het wederom niet af. We zijn nu 2 dagen verder en het is nog altijd niet af.

Ik heb meerdere malen gebeld, o.a. om te vragen waar ze bleven. Op zich vriendelijk. Zo van : we kunnen ons goed voorstellen dat .... en hebben er begrip voor dat....Totdat je ze echt uitdrukkelijk verzoekt om het nu snel af te ronden. Dan geven ze niet thuis. Kortom, je bent er een hoop tijd aan kwijt en die had ik veel beter kunnen benutten. Bovendien levert het een hoop frustratie op.
Sterke marketing en vlotte babbel. Op een afspraak om 8.30 uur komt de adviseur niet opdagen. Nadat ik gebeld heb blijkt de afspraak niet door te gaan. Sorry een foutje maar wel heel hinderlijk. Maar afwachten of op de volgende afspraak de adviseur wel komt opdagen en hopelijk met een goed voorstel komt.
Ik heb deze week mijn kruipruimte door Nederland Isoleert met HR++ parels laten isoleren op grond van hun offerte en folder waarin zij aangaven hoe zij de kruipruimte zullen isoleren (bodemisoletie). Dit zou uitgevoerd worden in 5 uitvoeringspunten. Het eerste uitvoeringspunt was het egaliseren van de bodem en het opruimen van puin en afval. Dit was voor mij een belangrijk punt, daar andere aanbieders dit niet in hun offerte hadden meegenomen en/of vermeld hadden. Nederland Isoleert was ook niet de goedkoopste. Ik had hierover uitdrukkelijk met de verkoper gesproken en ook in mijn orderbevestiging expliciet aangegeven. Echter toen men met de uitvoering begon werd mij medegedeeld dat dit niet in de opdracht stond en moest extra berekend worden. Het werk zal ongetwijfeld goed uitgevoerd zijn en men heeft wel wat puin geruimd maar was meer om wat goede wil te laten zien. Echter de omschrijving over het uitvoeren van de werkzaamheden is misleidend. Ik vind dan ook dat zij niet doen wat zij beloven. Ondanks reclamatie wordt hier niet op ingegaan en is een schikking onbespreekbaar. Ik dacht dat Nederlad Isoleert zich hiermee zou onderscheiden van andere isolatiebedrijven. (Meerwaarde), maar zij zijn niet anders al all andere aanbieders

Al met al :geen goede zaak voor Nederland Isoleert
Nederland Isoleert heeft bij mij een wanprestatie geleverd. Het betreft de bodemisolatie van de woonruimte.

Op 12 december werd de kruipruimte geïsoleerd met kunststof “parels”. Er werd niet opgeruimd op straat, in de voortuin en in huis. Toen ik het werk na hun vertrek controleerde en de dikke lagen parels rond de ingang van de kruipruimte verspreidde, bleek dat op de bodem aan de straatzijde geen parels lagen. Ik heb daar toen op verzoek van Nederland Isoleert foto's van gemaakt. Er volgden excuses en er is een nieuwe afspraak gemaakt.

Op 9 januari is het opnieuw gedaan. Volgens de isolatiemonteur was het de eerste keer inderdaad niet goed gedaan, hij snapte niet waarom niet, maar hij zou het voor elkaar maken; de kwaliteit moest goed zijn. De parels waren niet goed verdeeld en er moesten nog meer parels bij volgens hem. Dit werd gedaan en ook de ingang naar de kruipruimte werd door hem volgespoten “om warmteverlies te voorkomen”. Op onze expliciete vraag of nu echt ook de bodem aan de voorkant van het huis goed bedekt was, werd ons verzekerd dat het nu echt goed was. Ik hoefde me geen zorgen te maken, ze stonden voor de kwaliteit van hun werk. Straat, voortuin en huis werden niet opgeruimd ondanks de belofte dat “de plek wordt achtergelaten zoals we deze hebben aangetroffen, zonder overlast of rommel”. Enkele uren later heb ik ondanks mijn eerdere vertrouwen toch de ingang weer vrijgemaakt en ben gaan kijken om het zeker te weten. Ook toen moest ik een deel van de korrels opzijschuiven om te constateren dat nog steeds een brede strook van de bodem aan de voorzijde van het huis niet bedekt was met parels.

Toen ik belde en aangaf mij in de maling genomen en opgelicht te voelen werd mij gezegd dat ik al getekend had voor akkoord en daarna dat de oorzaak wel in een technisch probleem zou liggen. Toen ik aangaf dan niets te betalen werd gesteld dat ik eerst foto’s van de kruipruimte moest sturen hetgeen ik heb geweigerd. Ik heb gezegd te verwachten dat zij zouden overleggen en contact met mij opnemen

Op 12 januari heb ik nogmaals gebeld en kreeg te horen dat ze op foto’s wachtten. Ik heb toen de klacht per mail bevestigd en aangegeven dat er geen sprake was van een technisch probleem en dat mij was verzekerd dat het goed geïsoleerd was. Ik kreeg excuses en er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 6 februari.

6 februari. Ik heb bij de derde keer ondanks duidelijke afspraken m.b.t. de tijd en de reden daarvoor (als eerste klant op de lijst, tussen 7.30 en 8.30) zelf moeten bellen toen er niemand kwam. Zij waren er pas om 10.45, als reden werd een kapotte auto genoemd. Weer gaven ze aan dat het inderdaad niet goed was gedaan, er werden nog meer parels bij geblazen en ditmaal werd het werk wel goed gedaan. Uit een terloopse opmerking vlak voor ze weer weggingen begreep ik dat ik niet de eerste klant was die dag… Wel werd een grote hoeveelheid parels achtergelaten op het grasveld en werd in huis weer niets opgeruimd.

Nederland Isoleert weigert tot nu een coulanceregeling voor niet gedane (opruim)werkzaamheden en veroorzaakte overlast. Wel ontving ik een bloemetje “als dank voor de feedback”. Ik heb tot nu toe een deel van de rekening niet betaald.

J. Terwel
Geachte heer Terwel,

Wij zijn reeds inhoudelijk samen met u op de kwestie ingegaan en zijn tot de conclusie gekomen dat Nederland Isoleert conform haar beleid heeft gehandeld. Het is uiteraard uw goed recht om het niet eens te blijven met ons standpunt. Op dit moment doen wij nog een allerlaatste beoordeling van deze kwestie en zullen u telefonisch van de uitkomst hiervan op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,

Nederland Isoleert
Hoe je deze discussie over "Nederland Isoleert" ook wend of keert, ik vraag me altijd af waar men (klagers/benadeelden) zou staan zonder de controlerende en bemiddelende rol van b.v. de Consumentenbond, Radar, Kassa, Kifid en vele andere mogelijkheden om je klacht als consument kenbaar te maken. Regelmatig zie en lees je tot grote ergernis dat bedrijven die slecht presteren of zelfs de boel belazeren (sorry voor dat woord) dan gelukkig alle zeilen moeten bijzetten om de slechte reclame weg te nemen. Meestal "herkennen" de bedrijven zich niet in dat beeld lees je dan. Maar het zaadje is inmiddels gepland en ik ga dan meestal niet meer in zee met dat bedrijf. Gelukkig zijn er genoeg bedrijven die nog wel goede service verlenen.
Geachte heer of mevrouw Van Pelt,

Wj hebben inmiddels meer dan 20000 huizen in Nederland geisoleerd, en zijn er trots op dat wij op deze manier bijdragen aan de verduurzaming van Nederland. Helaas werken wij (nog ) niet foutloos, maar streven wij er continu naar om onze kwaliteit te optimaliseren. Dit heeft geleid tot zeer veel tevreden klanten en belangrijke samenwerkingsverbanden. Indien u nog vragen heeft willen wij graag met u in gesprek komen. U kunt telefoinisch contact met ons opnemen of een email sturen.

Met vriendelijke groet,

Nederland Isoleert
Ik heb mijn huis vorig jaar laten isoleren door Nederland Isoleert. Er zijn 2 isolatie experts geweest van deze club die beiden alleen gekeken hebben naar de breedte van de spouw. Of het materiaal er in kon. Na isolatie bleek dat mijn huis op andere gronden nog niet geschikt was voor isolatie. Voegen waren slecht , optrekkend vocht doordat het huis uit 1954 is waar nog geen kering in de muren zit verwerkt. En zakwater vanuit de gevel. Nu heb ik dus een vochtprobleem .Het vocht wordt niet meer geventileerd door de spouw en slaat naar binnen toe. Nederland Isoleert wil met een bijwerken van de vochtschade aan de muur het geval afdoen. Een echte expert had deze factoren bekeken en mijn geadviseerd niet te isoleren. Maar de beide heren experts gingen voor de bonus die zij konden binnenhalen bij een opdracht voor isolatie . En ik als leek heb op het advies vertrouwd. Inmiddels ben ik bijna zelf expert en weet ik dat er wat meer bij komt kijken als het opmeten van de spouw. Er loopt een procedure. Om het probleem op te lossen moet het materiaal er weer uitgehaald worden . Nederland Isoleert neemt geen verantwoordelijkheid voor het verkeerd gegeven advies door hun "experts "
Beste mevrouw Tholhuijsen,

Wij hebben een voorstel gedaan om de herstelwerkzaamheden voor u uit te voeren. Over de wijze waarop dit het beste kan plaatsvinden zijn wij nog in discussie met uw vertegenwoordiger. Wij vertrouwen erop dat wij de kwestie tot een goed einde kunnen brengen.

Met vriendelijke groet,

Nederland Isoleert

afwachting van een reactie
Helaas geen goede ervaring. Wij hebben een jurist in de arm genomen. Spouwisolatie en vloerisolatie in laten plannen bij Nederland Isoleert. Spouwisolatie is uitgevoerd maar er zijn ventilatiepunten dichtgemaakt waardoor in de kruipruimte zeer ernstige schimmel is ontstaan. De mensen van Nederland Isoleert zeiden te vrezen voor hun gezondheid en wilden niet in de kruipruimte aan het werk voor de vloerisolatie. Maanden later zijn er nieuwe ventilatiepunten gemaakt. Maar te weinig. Nog steeds zeer ernstige schimmel waar wij gewoon mee moeten leven. Nederland Isoleert beweert dat de opdracht is geannuleerd dus dat ze er niets meer aan hoeven te doen. Wij weten niets van annuleren en zijn blijven bellen om te vragen hoe ze dit gaan oplossen. Niemand belt meer terug. "Doorverbonden worden" door de studenten die daar de telefoon aannemen kan drie kwartier in de wacht opleveren. Dus wij laten dit verder over aan een jurist.
Geachte mevrouw Van den Bergen,

Wij hebben inmiddels met u contact gehad en de afsrpaak gemaakt om samen met u

te bekijken hoe wij deze kwestie kunnen op lossen.

met vriendelijke groet,

Nederland Isoleert
Eindelijk! Wat zo'n berichtje op het forum van de Consumentenbond wel kan bereiken 😉
Ik was geintresseerd in isoleren van mijn spouwmuren. Ik wist niet of mijn muren uberhaupt geisolleerd waren. Op zich een interessant aanbod van Nederland isoleert dus een afspraak gemaakt. Desbetreffende man kwam 1,5 te laat maar OK.

Hij boorde 1 gaatje en gaf aan dat er geen isolatie aanwezig was. Een offerte gemaakt en achter gelaten om het hele huis van glasvezel te voorzien in de spouwmuren.

In verband met mijn uitbouw had ik toch nog een vraag en heb gebeld met NL isoleert. Zij gaven mij aan dat er, op basis van het telefoontje, geen glasvezel geplaats kon worden maar men zou toch nog een specialist langs sturen.

Keurig op de tijd op het afgesproken tijdstip. Man was verbaasd dat er al eerder iemand van NL isoleert was geweest (interne communicatie !?)

Hij is het dak opgeklommen en boorde 2 gaatjes en kwam tot de conclusie dat er al isolatie tussen de spouwmuur geplaatst was !!!!!!!!

Als ik het telefoontje niet geplegd had was er gewoon glasvezel in de reeds gesoleerde muur gespoten en was ik mijn geld kwijt geweest.

Moraal van het verhaal: zorg dat er op 2 punten gemeten wordt.

Tip aan NL Isoleert: zorg voor gedegen onderzoek bij aanbouwwoningen en boor 2 gaten.

Voor mij hoeft NL Isoleert niet meer.
Nederland Isoleert is aangesloten bij SKG IKOB. Nederland Isoleert is een gecertificeerd KOMO-installatiebedrijf. SKG IKOB is een nationale keurings- en certificatie instantie. Zij voeren in Nederland de inspecties uit bij de KOMO gecertificeerde bedrijven om te controleren of alle bedrijven wel werken zoals is voorgeschreven.

Wij kunnen het ons niet veroorloven om niet volgens de strenge SKG normen te werken. De certificatie is erg belangrijk voor ons. Tijdens de uitvoering checken onze monteurs altijd of isolatie wel mogelijk is. Het kan helaas altijd gebeuren dat er tijdens de inspectie iets over het hoofd wordt gezien. Een inspectie vooraf is nooit definitief en absoluut. Onze monteurs zullen nooit isolatie aanbrengen op plaatsen waar al isolatie aanwezig is.

Het spijt ons te moeten vernemen dat u geen vertrouwen heeft in onze kwaliteit en manier van werken. Wij zullen de hoogste aandacht blijven besteden aan de inspectienormen.

Met vriendelijk groet

Nederland Isoleert
Badge
Wij zijn zeer ontevreden over 'Nederland isoleert'. Inmiddels zijn er in totaal al 4 annuleringen geweest voor het isoleren van de woning. De eerste 2 keer werd een dag van te voren een voicemail ingesproken dat het isoleren van de woning niet door ging. De 3de keer zijn ze wel volgens afspraak gekomen maar zijn ze nadat een gehele muur vol gaten was geboord weer vertrokken. Er was spouwmuur vervuiling aangetroffen in de aanbouw wat niet door hun zelf verwijderd kon worden. Ik kreeg de keuze om 1/3 van de totaalprijs extra te betalen voor het verwijderen van de spouwmuur vervuiling of de aanbouw niet mee te nemen in de offerte en dus niet te isoleren. Omdat ik niet akkoord ging met hun aanbod, zijn ze vertrokken zonder de gaten in de muur op te vullen. In de offerte die gemaakt was stond heel duidelijk dat er geen spouwmuur vervuiling aanwezig was. De verkoper heeft mij toegezegd dat als er toch vervuiling in de spouw zou zitten, deze door hun zal worden verwijderd. Deze bevestiging heb ik ook op mail. De verkoper zei aan de telefoon dat hij niet verwacht had dat er zoveel vervuiling in zat en dat hij inderdaad op de werkbon had laten zetten dat er op vervuiling gecontroleerd moest worden en indien nodig verwijderd moest worden. Ik krijg van iedere medewerker van 'Nederland isoleert' te horen dat het niet mijn fout maar dat de verkoper niet correct gehandeld heeft maar ze verwachten wel dat ik de kosten draag. Na overleg zijn we tot een extra bedrag gekomen en is er een nieuwe afspraak ingepland. Ik kreeg echter na de bevestiging van de afspraak een week later nog een mail voor een andere afspraak. Niemand kon mij vertellen waarom dit was en ik kreeg het antwoord "dat het wel goed zou komen" en dat de eerste afspraak geldig was. Een dag van te voren kreeg ik een berichtje, ze hadden een fout gemaakt en de afspraak was geannuleerd, de eerste afspraak had voor het schoonmaken van de spouw moeten zijn maar dit was ingepland voor het vullen van de spouw. De vraag of ik in Juli zou kunnen (Februari is het aangevraagd geworden). Met de dringende vraag van mijn kant of het toch niet eerder kon en de hoofdwoning al reeds geïsoleerd kon worden kreeg ik het antwoord dat dit extra kosten voor hun waren en dit dus niet ging. Ik zou echter voor 17:00 op 18mei een belletje krijgen of er toch niets iets geregeld kon worden maar ik heb geen bericht gehad. Op 19 mei wederom met hun gebeld en ik kreeg te horen dat de 'planner' vandaag wel iets zou laten weten, maar helaas weer geen bericht.

Hetgeen wat ik het meest vervelend vind aan 'Nederland Isoleert' is dat als je hun belt of mailt de persoon die reageert niet ervoor zorgt dat de vraag beantwoord wordt of een probleem opgelost. Ik heb inmiddels meer dan 10 keer gebeld en krijg antwoorden als "dan moet u met de zaak bellen" of "de planner is nu niet aanwezig" en iedereen zegt "ik vind het heel vervelend voor u" en legt het weer bij de volgende neer. Ik moet dan iedere keer weer zelf achter zaken aan gaan ook nadat ze weg gegaan waren en onze woning vol gaten hadden achtergelaten.
Geachte heer/mevrouw,

Wij willen u graag helpen om eventuele problemen op te lossen. Daarom zouden wij graag met u in contact komen. Wilt u uw klantnummer en/of adresgegevens dan doormailen naar tevredenheid@nederlandisoleert.nl ?

Met vriendelijke groet,

Nederland isoleert
Vorig jaar de woning laten isoleren door Nederland isoleert.

Nooit moeten laten doen!

Er is iemand geweest om alles op te nemen en uit te leggen.

Dit was allemaal prima. Er moest 90 m2 isolatie in.

Prima dachten wij, gaan we doen.

Ze zijn toen ruim een halve dag bezig geweest hier, gaten boren, isolatie er in spuiten... Dachten we.....

Aan het eind van hun werkzaamheden vertelden ze dat er al 20 m2 geïsoleerd was, dit zou verekend worden met de factuur.

Ik kreeg een volledige factuur en toen ik daar over belde waren ze "ineens" de werkbon kwijt en moesten we gewoon alles betalen. Toen waren we dus eigenlijk al niet meer zo te spreken over dit bedrijf....

Toevallig zijn we vorige maand begonnen met een grote verbouwing waarbij er ook een heel groot stuk buitenmuur uit ging.

De aannemer ingelicht dat er isolatie in was gespoten zodat hij er rekening mee kon houden met uitbreken.

Wat schertst onze verbazing... De buitenmuur ging er uit en die was helemaal leeg.... Geen bolletje isolatie te zien... Gelijk verder geen kijken.... Niks, noppes nada!! Alleen in de voorgevel was wat ingespoten en de rest van de woning was helemaal leeg.... Maar wel de volledige rekening laten betalen!!

Bellen maar weer!!! Ze gingen nog wel iemand langs sturen want ze konden op de werkbon zien dat de gehele woning vol moest zitten (die was toch kwijt????)

Ze zijn terug geweest.. beste mannen die hier kwamen konden er ook niks aan doen (al zou ik van mijn levensdagen niet voor zo'n bedrijf willen werken)

70 meter hebben deze jongens er nog in gespoten!!!!

Bij weggaan hebben ze onze totale parkeerplaats nog even achter gelaten met mega olievlekken!

Dit is gewoon pure oplichting!

Woning isoleren, goed idee!! Nederland isoleert, NEE!
Om kort antwoord te geven: Nee. Ik ben nu al meer dan een week bezig over de rekening die ik gekregen heb. De opgenomen maten van de gevel kloppen dus helemaal niet. En de achterzijde is niet geïsoleerd. Dan krijg je dat ze 15 m2 verrekenen. Gezien het huis 7 meter breed is en 5 meter hoog, klopt dit niet. En nu vragen ze telkens iets nieuws. Eerst is het de bouwtekeningen en nu weer foto's. Als ze nou gewoon eerlijk zeggen dat hun "expert" niet erg veel expertise in huis had, dan geloof ik dat nog wel. Ik wacht nu op antwoord van hun want ik heb nu gevraagd dat ze opnieuw komen meten. Maar op dit moment omschrijf ik Nederland isoleert als knullig en onprofessioneel. En dan heb ik het over het "hogere" personeel, niet over de heren die zijn komen isoleren.
Beste Jenneke 88,

Graag zou ik van u willen weten of er inmiddels een afspraak met u is ingepland voor een nieuwe meting. Asl dit nog niet is gebeurd vraag ik u even contact op te nemen met tevredenheid@nederlandisoleert.nl onder vermelding van uw klantnummer

Nederland Isoleert
Slechte ervaringen met dit bedrijf. Komen afspraken niet na. Wordt 3 x gebeld over hetzelfde probleem. Na bouwkundig onderzoek bleek iets niet goed geïnstalleerd. Dit duurde maanden en veel bellen voordat iemand het kwam oplossen. Na de "reparatie" heeft men even met de waterslang over het terras gespoten en werd er "doei" gezegd. Wat achterbleef was een modder van rode gruis vermengd met water. Heel slordig!

Het bedrijf krijgt van ons absoluut de (ijs)koude douche!

Reageer