Consumentenbond.nl
Vraag

Is woningaanpassing voor rolstoelgebruik nog ergens aftrekbaar?

• 1 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 288 Bekeken

Badge
Ik heb mijn woning ( eigen woning) aan moeten laten passen om met een electrische rolstoel beter te kunnen bewegen in huis. De WMO vergoed alleen de absolute minimum zaken zijnde doorbreken muur, afwerken daarvan en traplift plaatsen in bruikleen. De rest, muur stucken, vloer aanpassen, trap aanpassen, WC aanpassen , lampen verplaatsen, electra verleggen. Moeten wij zelf betalen. Ook moet de keuken nog worden aangepast.
Is er nog ergens een instantie die ons helpt bij het dragen van deze kosten.?

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Nee, zo'n instantie is er niet, zeker niet als het om koopwoning gaat. U kunt proberen e.e.a. te bekostigen middels krediet. Is verhuizen naar een geschiktere woning misschien een optie?
Reputatie 7
Als er al zo veel is aangepast lijkt verhuizen me geen optie.
Was dit vooraf niet bekend?
het is mogelijk dat sommige dingen aftrekbaar zijn, dat is op het Internet te vinden.
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb ook veel aangepast aan mijn koopwoning. Ik heb nergens (ik heb alleen de kerk niet geprobeerd, zal dat ook niet doen) iets van ondersteuning (WMO, Gemeente e.d.) kunnen krijgen, de term ga maar verhuizen naar een aangepaste woning is bekend, aftrekken van de fiscus gaat ook niet, in mijn geval althans. Ik heb vele aanpassingen, nieuwe douche/badkamer, nieuw 2e toilet, nieuwe traplift, aanpassingen diverse kamers/keuken, kopen van hulpmaterialen, rolstoel, rollator enz. enz. De tijd van subsidies, steun, of aftrek kosten, is voorbij. Groeten Leo.
Reputatie 2
Badge +1
Als er al zo veel is aangepast lijkt verhuizen me geen optie.
Was dit vooraf niet bekend?
het is mogelijk dat sommige dingen aftrekbaar zijn, dat is op het Internet te vinden.

Zoals ik het lees zijn alleen de aanpassingen al gedaan die door de WMO vergoed zijn. Sinds 2014 is woning aanpassing geen aftrekpost meer.
Reputatie 7
O, ik dacht dat na een aanpassing sommige dingen nog voor een deel aftrekbaar waren, leuker kunnen ze het dus niet maken.

Reageer