Kitchenaid Nespresso: Geen service meer mogelijk

• 5 juli 2021
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Vorige week ging ons Kitchenaid Artisan Nespresso apparaat kapot. Aangeschaft bij Fonq in nov 2017 en op diverse websites nog steeds te koop aangeboden voor prijzen variërend van 340-489€. Helaas moest ik vandaag via Nespresso ondervinden dat er geen onderdelen voor dit apparaat meer geleverd worden, en dat het dus niet meer gerepareerd kan worden. Bij gebruikers met problemen binnen de garantie termijn van 2 jaar zal een financiële compensatie (hoogte onbekend) getroffen worden. Ik raad daarom iedereen af dit apparaat te kopen. Verder lijkt het mij tijd voor wetgeving om in het kader van het vergroten van de duurzaamheid fabrikanten te verplichten ten minste een x-aantal jaren na verkoop van een apparaat vervangingsonderdelen aan te bieden. Er rest ons nu waarschijnlijk niks anders dan afscheid te nemen van dit verder nog prachtige apparaat.

4 reacties

via Nespresso ondervinden dat er geen onderdelen voor dit apparaat meer geleverd worden

Heb je het ook bij de fabrikant gevraagd?
https://www.kitchenaid.nl/klantendienst/dienst-na-verkoop-after-sales-service

Ja, “Nespresso en Kitchenaid is een samenwerking die niet naar wens verlopen is” was het antwoord. Ook Kitchenaid verleend geen service meer op dit apparaat.

Best vreemd want het is het juist een oerdegelijk merk dat ook lang ondersteund wordt. Vorig jaar zonder problemen een nieuwe kom voor m'n koffiemolen gehaald. Misschien heeft Nescafe ze verboden reserveonderdelen te blijven leveren nu ze uit elkaar zijn.

Wij hebben dezelfde ervaring. Dat ons eerste Nespresso apparaat van bijna € 100 na 2 jaar en 3 maanden ermee ophoudt, is niet leuk, maar kunnen we nog mee leven. Vervolgens gekozen voor de duurdere Kitchenaid Artisan. Van dit merk mag je, gezien de prijsstelling, toch wel wat duurzaamheid verwachten. Echter na net 3 jaar begint de machine te lekken. De helft van het warme water gaat rechtstreeks de lekbak in, in plaats van door de cup. En het ligt niet aan het tijdig ontkalken en/of gebruik van cups van andere merken. Een mankement wat toch niet al te moeilijk moet zijn te verhelpen lijkt mij zo, maar de service is 0,0. Krijgen alleen een aanbod om met korting een ander apparaat te kopen, die dan zeker ook net na de garantieperiode van 2 jaar het loodje legt. Ze denken zeker dat alle klanten zo onnozel zijn. Het verbaast mij dat er nog geen consumentenorganisatie of -programma hier bovenop is gesprongen om deze praktijken aan te pakken en Nespresso tot meer duurzaamheid te bewegen dan enkel het recyclen van cupjes. Wat mij betreft is Nespresso exit.

Reageer