Koelkast verpakking meenemen door leverancier?

• 10 September 2022
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

We hebben een (Amerikaanse) koel-vrieskast besteld. Voor een meerprijs wil men ze op de plaats zetten, uitpakken en installeren Dit kunnen we zelf ook wel. Mag ik ze wel vragen (eisen) om de verpakking mee retour te nemen? dan moeten ze natuurlijk wachten totdat ze uitgepakt is. 

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Lijkt me dat de verpakking uw probleem is. U kunt niet van de bezorgers verwachten dat ze 10 a 15 minuten op u moeten staan wachten om de rommel weer mee te nemen.

Gewoon klein snijden en in de papiercontainer.of even een ritje naar de gemeentewerf.

Tenzij u hier uitdrukkelijk voor betaald heeft dus uitpakken, installeren en troep meenemen.

Dit kunnen we zelf ook wel. Mag ik ze wel vragen (eisen) om de verpakking mee retour te nemen? dan moeten ze natuurlijk wachten totdat ze uitgepakt is. 

Time is money en wachten kost tijd. "You do the math" is de uitdrukking.

Reputatie 6
Badge +6

@W.S.M. Keulers Voor een meerprijs wil men ze op de plaats zetten, uitpakken en installeren

Dat is meerprijs voor 3 services en daar wilt u er een van gratis hebben.

Bezorgen is tot aan de voordeur of net over de drempel in de verpakking.

U kunt wel stellen: “Geen controle op schade door transportverpakking en een aantekening op de Bon zetten! met schade kunt u dan aantonen dat de verpakking er niet af was.

Misschien zal de transporteur “even” helpen en alles toch meenemen😀

Zelf wel eens met stoelen gehad, stoelpoten helemaal ingepakt met folie,

Toen ik zei een aantekening op bon begon hij als “wilde man” alles te verwijderen en heeft het nog meegenomen ook😉

(ik weet niet meer of ik nog een fooitje heb gegeven)😩

Het is niet dat ik 3 services gratis wil hebben maar volgens mij mag ik in een winkel de verpakking achterlaten vanuit milieu oogpunt mag dat dan ook als men aan huis levert??

Als ze komen, moet je bij sommige ook nog tekenen dat je het in goede staat hebt ontvangen.
Dat kan alleen als ze het uitpakken.
Ook het gratis innemen van de oude koelkast, hoort erbij.

Toen ik mijn vriezer bestelde, vroegen ze wel even of het een makkelijk bereikbare plek was.
Als ik 3 hoog gewoond had zonder lift, had ik moeten betalen voor het bezorgen en aansluiten.

Je loopt de kans, dat ze het op de stoep uitpakken en dan mag je de rest zelf doen.

Reageer