Vraag

koffiezetapparaat maakt ineens veel geluid

• 4 mei 2021
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

koffiezetapparaat, al minstens 6 jaar oud, maakt ineens een kletterend geluid, alsof er hagelsteentjes door het filter gaan ipv water; is dat gevaarlijk? is er iets aan te doen? ontkalken heb ik al meerdere keren gedaan, helpt niks

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Lastig in te schatten als we niet weten wat voor merk en type het is en het geluid niet kunnen horen . Als het een Senseo is of een ander merk met pomp , dan is mijn eerste gedachte dat de pomp versleten is. Zal het begin van het einde zijn . In het ergste geval begint hij te roken of de zekering slaat uit of beide . Ik zou hem liever afdanken .

Dank! het is een gangbaar snelfilterapparaat. Helaas kan ik niet meer lezen wat het merk is. Ik heb wel een foto, maar geen idee hoe die in te voegen

Reputatie 1
Badge +1

koffiezetapparaat, al minstens 6 jaar oud, maakt ineens een kletterend geluid, alsof er hagelsteentjes door het filter gaan ipv water; is dat gevaarlijk? is er iets aan te doen? ontkalken heb ik al meerdere keren gedaan, helpt niks

Met een koffiezetapparaat van Philips heb ik eenzelfde geluid gehad ook werd deze steeds trager met koffiezetten. Hier bleek een kapotte kunststof (siliconen?) spoutpipe de oorzaak, zie voor de locatie onderstaande afbeelding bij onderdeel nr.2.

De kapotte spoutpipe heb ik bewaard en vervangen door een metalen uit een ander kapot koffiezetapparaat. Zie onderstaande afbeelding voor het kapotte pijpje ik vraag me af hoelang we al door al die loskomende kunststof deeltjes deze in de koffie krijgen of blijven deze in de filter achter? Misschien iets om te onderzoeken?

Een afbeelding kun je hier plaatsen via het reageer menu @worteltje via het derde icoontje van rechts. Zie onderstaande afbeelding .

Dank voor je uitgebreide reactie, interessant! Ik ga kijken of ik het kan verhelpen.

Reageer