Kookplaten & afzuigkappen test

• 26 november 2019
  • 7 reacties
  • 2097 Bekeken

Badge

De Cb (Consumentenbond) heeft veel goede en nuttige info over kookplaten gedeeld

😊👍🏼 

Maar (volgens mij) nog steeds geen kookplaten getest ... Een kookplaat in de keuken is m.i. net zo essentieel als een koelkast. En de laatste wordt juist heel frequent getest. In dit geval mis ik de support van de Cb waarvan ik al meer dan 25 jaar lid ben. Hier blijft m.i. de Cb echt ingebreke qua het testen van noodzakelijke producten voor consumenten 😶

Kunnen er a.u.b. z.s.m. kookplaten worden getest? ... 

7 reacties

Badge

Na tot 2 x toe een slechte afzuigkap gekocht te hebben, snap ik echt niet waarom de Cb (Consumentenbond) nog steeds geen afzuigkappen is gaan testen. Een afzuigkap in de keuken is m.i. net zo essentieel als een koelkast. En de laatste wordt juist heel frequent getest. In dit geval mis ik de support van de Cb waarvan ik al meer dan 25 jaar lid ben. Hier blijft m.i. de Cb echt ingebreke qua het testen van noodzakelijke producten voor consumenten.

Kunnen er a.u.b. z.s.m. afzuigkappen worden getest? ... 

Reputatie 4
Badge +5

Beste @IM MI, allereerst welkom op de Community! Ik heb je topics even samengevoegd, omdat je twee dezelfde vragen stelt over dezelfde productcategorie.

Ik zal je vraag in ieder geval intern doorzetten. Ik kan wel alvast melden dat een test over kookplaten eraan komt, waarschijnlijk volgend kwartaal.

Badge

Beste Sophie, ik (en waarschijnlijk meerdere met mij) ben blij dat er volgend kwartaal een test van kookplaten aankomt! J!

😊👍🏼

Ik hoop dat er ook een test over afzuigkappen aankomt!

Reputatie 4
Badge +3

Dus als een 90cm afzuigkap met een 50 cm inductie plaat als beste worden getest, gaat u dan voor deze combi?

Een koelkast is essentieel om bederven van voedsel tegen te gaan. Een kookplaat en afzuigkap niet.

Dus ze zijn zeker niet net zo belangrijk. Daarnaast  kun je wel de beste afzuigkap kopen maar niet iedereen kan deze direct aan een muur naar buiten bevvestigen waardoor er enorm verlies in zuigkracht optreedt. En zelfs de beste zijn werk amper doet.

Voor veel kookplaten moet u uw meterkast aanpassen, dus testen lijkt mij weinig zinvol.

En wat zou het verschil in een kookplaat.ierwn zijn.

Gas is gas, inductie, electrisch, keramisch, is allemaal even wennen maar een betere soort bestaat niet echt.

Goedemiddag grachte.

Ik lees zojuist de bovenstaande oude verzoeken en een belofte van 3 mnd geleden.

Inmiddels is het maart 2020. Is er al een test beschikbaar over kookplaten?

Burgers moeten nu al v h gas af, dus over op elektrisch koken.

Zoals altijd, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit en voorkomt onnodig extra energieverbruik en het vaker apparaten moeten kopen.

bij voorbaat bedankt voor de hulp.

Badge +8

Dank voor je vraag en welkom op de Community, @Buy Less-LiveMore!

Jazeker, je kunt de testresultaten en meer informatie over inductiekookplaten in dit dossier op onze website vinden.

Badge

Na tot 2 x toe een slechte afzuigkap gekocht te hebben, snap ik echt niet waarom de Cb (Consumentenbond) nog steeds geen afzuigkappen is gaan testen. Een afzuigkap in de keuken is m.i. net zo essentieel als een koelkast. En de laatste wordt juist heel frequent getest. In dit geval mis ik de support van de Cb waarvan ik al meer dan 25 jaar lid ben. Hier blijft m.i. de Cb echt ingebreke qua het testen van noodzakelijke producten voor consumenten.

Ik zou ook zeggen test nu eens afzuigkappen. 

Helemaal mee eens, ook ik mis een test voor afzuigkappen. Een afzuigkap is toch een basisding. Het is bekend dat bij het koken fijnstof vrijkomt, dus ook vanwege de gezondheid is een goede afzuigkap belangrijk. Als ik dan zie dat er wel melkopschuimers en smartwatches worden getest dan lijkt mij dat er verkeerde prioriteiten worden gesteld.

Reageer