Lastige vlekken in witte was

• 12 February 2019
  • 56 reacties
  • 5561 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Binnenkort gaan we witwasmiddelen testen! Witwasmiddel is handig om vlekken uit je witte was te halen. Vooral met poeders zou dat moeten lukken: daarin zit 'zuurstofbleekmiddel'. Dat werkt goed tegen lastige kleurstofhoudende vlekken zoals koffie, thee en vruchtensap.
Voor de komende witwasmiddelentest zijn we benieuwd welke soort vlekken we zeker niet moeten vergeten mee te nemen in de test.

Welke vlekken bezorgen jou een punthoofd?

56 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Jus, klassieke bruine saus, rode (tomaten) vleessaus, rode wijn, rode bieten en kerrie.
Allemaal heel lekker, dus veel gevechten hier met deze vlekken.
Reputatie 7
Op vlekken spuit ik zo'n oxy spray van de Action, die is net zo goed als die van dat bekende merk. Voor verfvlekken werkt terpentine of de vlekkenschaar.
Reputatie 7
Badge +5
Nu begrijp ik pas waarom deze kleren er zo uitzien.

Reputatie 7
Wel lekker luchtig en geen vlekken.
Badge +1
zweetvlekken in witte Tshirts
Vette vlekken drijven me tot wanhoop, ik krijg ze maar niet weg. Heel veel moete heeft mijn wasmachine ook met tomaten en currysaus vlekken.
Babypoepvlekken eigenlijk werkt hier alleen ossegalzeep voor mij
Badge
Vlekken van het reinigen van raamkozijnen buiten;
vlekken van het schoonmaken/nadrogen van de auto (rubber).
De langzaam ontstane gele okselvlekken. Ik krijg ze alleen bijna weg door de t-shits een dag in (verdund) bleekwater te weken. Ook dat speciale middel van HG werkt bij mij totaal niet. Wie heeft een oplossing?
Naast zwart vet, wijn etc en groene vlekken van gras bij de kinder kleren die soms wel en soms niet te verwijderen zijn krijg ik zweet vlekken bij de oksels (waarschijnlijk combinatie van deorollers) er gewoon echt niet uit.
Roestvlekken van bv knijpers waarmee je het witte wasgoed hebt opgehangen
Ook ik wil graag weten hoe je gele vlekken uit witte blouse kunt halen
Grasvlekken en moddervlekken in kinderkleding. Vetvlekken van bijvoorbeeld olijfolie uit overhemden.
Tomatenketchup in linnen, niet uit te krijgen. Grasvlekken, bloedvlekken en zweetvlekken in witte t shirts.
Vlekken van huidvet bijvoorbeeld in de kraag van overhemden, maar ook op kussen slopen.
Bij het afdrogen van theekopjes/theeglazen komen er bijna altijd wel wat vlekken in de theedoek. Op 60 graden krijg ik die vlekken niet weg.
Ja,veel rode vlekken.Bloed,tomatensaus,vet,kerrie.Maar ook vaginale afscheidingšŸ˜
Reputatie 7
Een veel gemaakte fout s, dat sommige mensen eiwit houdende vlekken met wam water te lijf gaan. Daarmee fixeer je de vlek.
tomatenvlekken verdwijnen bij mij als ik ze (soms wel een week) in het (zon)licht hang. Zelf heb ik meer problemen om ondergoed goed schoon te krijgen, met name menstruatieafscheiding of vaginale afscheiding
Reputatie 7
Biotex.
Transpiratievlekken zijn al vaker genoemd. Een crime inderdaad. Ook heb ik moeite met het schoonkrijgen van mijn washandjes die ik voor mijn gezicht gebruik; foundation/make-upvlekken gaan er niet voldoende uit op 60 graden. Ook afscheidingsvlekken in ondergoed zijn een uitdaging.
Vlekken van theeaanslag die er met de afwas niet uitgaan komen bij het afdrogen op de theedoek terecht en zijn dan niet meer weg te krijgen
Roestvlekken
Reputatie 7
In de vaatwasser gaan die thee-aanslag vlekken er gewoon uit, als je geen vaatwasser hebt krijg je de aanslag weg met een beetje chloor, helaas niet goed voor het milieu.
Een steradent tablet kan ook, je hoeft geen heel tablet per kopje te gebruiken, gewoon in vier stukjes breken, niet kleiner.
Reputatie 7
Badge +7
Gooi je dan je theedoeken ook in de vaatwasser, @MrsJones?

Reageer