Consumentenbond.nl

Louche loodgieters: deel je ervaring

• 29 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 2830 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Wanneer je last hebt van een lekkage of een verstopte wc is er vaak haast geboden. Sommige loodgietersbedrijven spelen hier op slinkse wijze op in. Zo adverteren ze slim op Google en maken ze gebruik van leadbedrijven (bedrijven die bemiddelen tussen de consument en loodgieter). Doordat deze loodgieters zo vaag zijn over hun prijzen, kom je vaak voor nare verrassingen te staan. Dit bleek ook uit ons onderzoek.

Wat zijn jouw ervaringen met loodgieters? Praat mee!

8 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Ik heb me nog nooit echt opgelicht gevoeld. Ik zal ook nooit iemand bellen alleen op basis van Google zoek resultaten maar altijd een bedrijf zoeken dat bekend is, reeds enige tijd bestaat en daarbij afgaan op ervaringen van kennissen en buren.
Bovendien probeer ik een relatie op te bouwen met bedrijven door ze ook iets te gunnen op het moment dat ik misschien wel iets goedkoper elders terecht kan.

Kortom ik denk dat je, je moet voorbereiden door te werken aan een netwerk van dienstverleners.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb een tijd geleden iemand werkzaamheden laten uitvoeren op aanraden van de buren.
Zijn werkwijze en materiaalkeuze vond ik vreemd.
Na een onderzoek door een deskundige van de rechtsbijstand bleek het knoeiwerk.
Gelukkig had ik alle werkzaamheden vastgelegd op foto.
Mijn grootste fout was, dat ik niet eerst de KVK heb gecheckt.
Het bedrijf was al lang failliet.
Alle werkzaamheden moesten opnieuw door een erkent installateur.
Reputatie 7
Badge +6
Gelukkig kan ik veel zelf oplossen . Als het boven mijn pet gaat bel ik een installateur . Heb er al vele gehad maar allemaal maakten ze fouten of ze hielden zich niet aan de opdracht . Heb binnenkort weer eentje nodig en weet niet wie ik moet kiezen . Vragen bij buren bleek ook geen goed idee ......
Kan de CB onderzoekje doen om te bepalen of zoekresultaten van privacy vriendelijke DDG https://duckduckgo.com/ niet die louche sites bovenaan zet, dus beter is dan Google?
Wij werden door een bekende gewezen op het onderzoek en dat wij, Buunk Ontstoppingsdienst, voorkomen in het onderzoek!
Dank jullie wel voor dit onderzoek! Het geeft goed aan waar consumenten op kunnen letten wanneer zij een monteur aan huis ontvangen. Dat is fijn voor de consument, maar ook voor alle bedrijven die hun vak serieus nemen.
Reputatie 3
Badge +2
Kan de CB onderzoekje doen om te bepalen of zoekresultaten van privacy vriendelijke DDG https://duckduckgo.com/ niet die louche sites bovenaan zet, dus beter is dan Google?

Ook bij Duckduckgo staan er direct naast de zoekresultaten advertenties van partijen die daarvoor betalen. Het is dus lastig te zeggen welke zoekmachine 'betere' resultaten laat zien bij dit soort specifieke zoekopdrachten. Onze Duitse zusterorganisatie Stiftung Warentest beoordeelde startpage.com een tijdje geleden als beste zoekmachine vanwege de betere privacy in vergelijking met Google. In die test is niet specifiek gekeken naar dit soort bedrijven.

De tips in het artikel geven je meer houvast om een goede loodgieter te kiezen. Kijk voorbij de loodgieters die helemaal bovenaan staan en ga op zoek naar de kleinere lokale loodgieters in de zoekresultaten.
Dank voor je tips, ik ga eens naar startpage.com bekijken. Omdat ik ublock-origin plug-in gebruik zie ik nooit advertenties. Ik kan iedereen dat aanraden.
Reputatie 5
Badge +1

Op zich kunnen die lead bedrijven wel betrouwbaar zijn. Maar ze trekken natuurlijk vooral beginners aan en hebben daarmee meer risico op prutsers. Gerenommeerde bedrijven zullen meestal onder eigen naam en adres te vinden zijn. Die hebben meestal genoeg klanten en zijn niet afhankelijk van lead bedrijven.

Die lead bedrijven staan hoog in de zoek lijsten, maar ik sla ze over en ga opzoek naar bedrijven die onder eigen naam, adres en telefoon nummer werken.

Reageer