Consumentenbond.nl

Louche loodgieters: deel je ervaring

• 29 augustus 2019
  • 33 reacties
  • 4439 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Wanneer je last hebt van een lekkage of een verstopte wc is er vaak haast geboden. Sommige loodgietersbedrijven spelen hier op slinkse wijze op in. Zo adverteren ze slim op Google en maken ze gebruik van leadbedrijven (bedrijven die bemiddelen tussen de consument en loodgieter). Doordat deze loodgieters zo vaag zijn over hun prijzen, kom je vaak voor nare verrassingen te staan. Dit bleek ook uit ons onderzoek.

Wat zijn jouw ervaringen met loodgieters? Praat mee!

33 reacties

t.a.v. A.Deen: Van het Regionaal Service Centrum Politie kreeg ik na mijn poging tot aangifte het volgende antwoord: "Omdat dit een zaak is tussen een burger en bedrijf valt het onder het civiel recht."

Dus principieel is de oplossing dan relatief simpel, je moet dus gewoon weigeren te betalen.

Nou ik heb dus hetzelfde meegemaakt afgelopen week alleen stemde ik niet in met de betaling (+500 euro) ik heb echter wel de voorrijkosten van 35 euro betaald. Achteraf gezien had ik dat ook niet moeten doen. Behoorlijk intimiderende ervaring. Anyway Politie gaat duidelijk niets doen. Heb er van geleerd.

Wat ik eigenlijk ook kwalijk vind is dat GOOGLE het mogelijk maakt dat dergelijk malafide bedrijven tegen betaling bovenaan de zoek resultaten terecht komen en daar ook blijven staan. Ik heb het overigens wel bij google aangegeven dat in dit geval www.onstopping-riool.nl malafide bezig is.

Waarschijnlijk lastig te handhaven door google maar als we dus overgeleverd zijn aan dit soort praktijken en niemand kan hier wat tegen doen (wat deze partijen weten) dan is het einde echt zoek. Weer een voorbeeld dat internet de sluizen open zet voor criminaliteit.

Ik wil waarschuwen voor www.ontstoppingsdienst-maasland.nl

Ook duidelijk een * van het soort dat je niet in je huis wil hebben. Ik vertrouwde het niet, en nadat ik het gepruts een tijdje aankeek, begon ik argwaan te krijgen en vragen te stellen. Beleefdheid sloeg gelijk om in een aanvallende toon van de loodgieter.

Ik belde de tussenpersoon waarbij ik de afspraak (nood, op 24 december .. ) gemaakt had. Die was net zo laf als de loodgieter.

Ik heb de loodgieter de voordeur uitgezet (ik ben vrouw, en echt niet de sterkste), en ik heb geweigerd te betalen ondanks mijn krabbel om voor kosten op te draaien. De 669 euro die mijn voorgeschoteld werd is buiten iedere proportie.

Ik heb de zaak bij mijn rechtsbijstandverzekering aangemeld. Dat had ik ook aan de loodgieter gezegd. 

Mijn advies (mocht je toch zo’n oplichter in je huis hebben staan): betaal niet ter plekke, maar vraag een factuur. Zeg dat je zonder factuur niet betaald. Betaal niet!!

Tot nu toe niks meer gehoord, en we zijn nu een maand verder. Hoe kunnen deze lieden opgepakt worden? Prutsers en * van de laagste soort. Kennelijk weten ze niks beter met hun leven te doen. 

*[Bericht aangepast door beheerder]

Badge

Ik ben helaas de zoveelste in de rij. Vanwege een verstopping in de afvoer van de gootsteen via Google het bedrijf Rioolservice Vermeulen gebeld. De medewerker van het bedrijfje moest eerst een handtekening hebben op een tablet en liet me wat onduidelijke bedragen zien. Ik dacht te zien dat het zo ongeveer €200 euro zou gaan kosten. Het zou iets meer worden zei hij van wege gebruik van een ontstoppings-spiraal. Hij zou een half uurtje nodig hebben . Nadat de gootsteen weer doorliep kwam hij weer met zijn tablet voor een handtekening. De rekening bleek ineens op €814,57 te staan wegens gebruik van 8 meter spiraal a €69,90 de meter. Ik was zo van slag van dit extreme bedrag zonder protest heb betaald. Helaas had ik verzuimd vooronderzoek te doen anders had ik geweten dat een normale prijs voor een ontstopping tussen de €95 en €150 ligt. Een dure les. Helaas ben ik niet de enige. Op trustpilot (zoek op: ontstopping riool)zag ik meer dan 70 uiterst negatieve recensies staan van mensen van die ook door dit soort bedrijfjes zijn opgelicht. De laatste recensies die ik las was van een mevrouw die bijna €3.800,- ! moest betalen voor een rioolontstopping.

Tenslotte: Vermeulen is een fakenaam. Achter dit bedrijfje zit ene Oualid te Almere. Uiteraard aangfite gedaan bij de politie. Maar de politie doet niets in dit soort gevallen. Jammer. Zo kunnen deze lieden ongestoord hun gang blijven gaan. Ik hoop dat de CONUMENTENBOND hier op korte termijn werk van gaat maken.

Hoi! Mij is helaas het zelfde overkomen. Er is een manier om geld terug te krijgen van de bank. Graag kom ik met u in contact zodat wij misschien beide ons geld terug kunnen krijgen. 

@vanderWelle 

Hoi! Mij is helaas het zelfde overkomen. Er is een manier om geld terug te krijgen van de bank. Graag kom ik met u in contact zodat wij misschien beide ons geld terug kunnen krijgen. 

Dat vind ik raar. Een benk geeft geen geld van een rekening tenzij het uw rekening is,  en daarnaast is er een route via de rechter, zeg maar een soort beslaglegging. Hoe denkt u samen uw geld van eventueel verschillende banken terug te krijgen?

Badge

@vanderWelle

Dat vind ik raar. Een benk geeft geen geld van een rekening tenzij het uw rekening is,  en daarnaast is er een route via de rechter, zeg maar een soort beslaglegging. Hoe denkt u samen uw geld van eventueel verschillende banken terug te krijgen?

Dag A. Deen, 

Mijn bank heeft letterlijk gezegd. Wij kunnen uw geld terug storten als u drie of meerdere aangiftes kunt overleggen. Alle banken hebben daar een speciaal potje voor. 
Ik ben er blij mee en steek er dus graag energie in. 

@vanderWelle

Dag A. Deen, 

Mijn bank heeft letterlijk gezegd. Wij kunnen uw geld terug storten als u drie of meerdere aangiftes kunt overleggen. Alle banken hebben daar een speciaal potje voor. 
Ik ben er blij mee en steek er dus graag energie in. 

Dat snap ik, wel lastig dat iedereen nou juist klaagt dat de politie geen aangiftes opneemt. Geen idee wat het voor regeling is maar ik hoop voor u dat er iets uitkomt.

Op 25-2-2021 gebeld met een Centraal Riool-ontstopping telefoonnummer 085-1301625. Het ging om een verstopt toilet in Leiden.

Een Marokkaans uitziende meneer verscheen, was in een 16 minuten klaar en lichtte toen onder druk, de betreffende oude dame van 80 op, voor een bedrag van €355,-- . Zij kon zich niet verweren tegen het fysieke overwicht van deze oplichter en betaalde.

Ik heb zojuist bovenstaande nummer gebeld en mijn beklag gedaan bij ene Nick de Jong, deze meneer klonk ook ietwat Marokkaans door de telefoon maar ik kan me vergissen.

Ik ben daarna teruggebeld door een Mevrouw *. Zij had natuurlijk alle pasklare argumenten waarom zijn volledig in hun recht stonden om tarieven te vragen die een veelvoud zijn van de werkelijkheid. Zo slim zijn dit soort figuren altijd. Kijk maar naar de programma’s over oplichting, altijd een pasklaar antwoord……...

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

Reageer